تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حناچی تشریح کرد

جزئیات تخلفات واکسن خواری توسط مدیران شهری پایتخت

شهردار تهران جزئیات تخلفات انجام شده در زمینه دریافت غیرقانونی واکسن کرونا توسط مدیران شهری را تشریح کرد.

کد خبر: ۸۹۴۰۵
۱۱:۲۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

پیروز حناچی جزئیات تخلفات واکسن خواری

دیدارنیوز ـ پیروز حناچی شهردار تهران در جلسه صبح امروز شورای شهر گفت: روز چهارشنبه گزارشی از یکی از سایت‌ها مبنی بر استفاده مدیران شهرداری از سهمیه واکسن کرونای پاکبان‌ها داشتیم. در بررسی‌ها مشخص شد که برخی انحرافات وجود داشته و یک رئیس ناحیه نیز عزل شد. صبح پنجشنبه نیز بنده توییتی درباره پیگیری خود زدم.

وی افزود: تحقیقات در این زمینه انجام شد. عمده تخلفات در منطقه ۶ بود که طی مکاتبه شهردار منطقه، لیستی به ظرفیت ۳۲۵ نفر اعلام شده بود که ۱۹۸ نفر واکسن دریافت کردند، اسامی آن‌ها نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره بر لیست افراد دریافت کننده واکسن توضیح داد: از این ۱۹۸ نفر که واکسن دریافت کرده‌اند نیز ۴۴ نفر شامل پرسنل بازیافت، ۱۰۰ نفر پاکبان، ۱۲ نفر کارمند، ۱۳ نفر فاقد رابطه استخدامی با شهردار، با هویت مشخص، ۲ نفر راننده جرثقیل، ۹ نفر راننده خودرو سرویس، ۱۷ نفر کارگر فضای سبز و یک نفر شهربان بوده‌اند.

شهردار تهران عنوان کرد: ۹ اردیبهشت جلسه‌ای تشکیل دادیم و ضمن بررسی موضوع، مشخص شد تعداد معدودی واکسن برای تزریق به افراد خط مقدم کرونا در نظر گرفته شده بود. از این تعداد هیچیک از مدیران شهری تا رده ۴ مدیریتی تزریقی نداشتند تنها یک نفر از مسئولان نواحی اقدام به تزریق کرده که همان روز به همراه همکاران متخلف خود عزل شد.

حناچی افزود: بر اساس گزارشات توزیع سهمیه در یکی از مناطق منطبق بر پروتکل‌ها نبوده است. دو رئیس ناحیه منطقه ۹ و ۷ هم عزل شدند. یک ایراد هم به کار ما وارد بوده است و آن هم مشخص نبودن دقیق افراد مستلزم دریافت واکسن است.

وی ابراز داشت: تلاش کردیم به هموطنان از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی کنیم. تمامی این لیست به تدریج در حال بارگذاری در سایت است. تاکنون چندین نفر از خاطیان عزل شدند و مقرر شد لیست کد ملی افرادی که خارج از نوبت واکسن زدند، منتشر شود.

شهردار تهران اظهار داشت: واکسیناسیون پرسنل شهرداری تهران ۳ اسفند با ۵۴۳ نفر از سازمان بهشت زهرا و تعدادی از سازمان پسماند آغاز شد که ۲۷۲۵ نفر یک دوز واکسن تزریق کردند. در معرفی افراد توسط مناطق نیز ۲۰ نفر مغایرت با دفتر حراست داشتند که خطای آن کم‌تر از یک درصد است. ۱۳ نفر از خاطیان نیز مربوط به منطقه ۷ بودند و در منطقه ۶ نیز ۲۵ نفر فاقد رابطه استخدامی با شهرداری بودند.

وی افزود: نبودن نظارت مناسب در مرحله تزریق این حواشی را ایجاد کرده است. امیدواریم با ابلاغ پروتکل تنظیمی تزریق واکسن، این خطا‌ها حذف شود.

در ادامه ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در سوالی از شهردار تهران گفت: آیا شهرداری برای برنامه واکسیناسیون یک اصول اخلاقی پیشگیرانه تدوین می‌کند تا از تخطی‌ها پیشگیری شود؟

در ادامه زهرا صدر اعظم نوری نیز در سوالی از شهردار گفت: طبق پیگیری‌ها، تعداد نیرو‌های خدمات شهری و در خطر مجموعاً ۵۵ هزار نفر است که تقریباً ۲۲۴۸ نفر واکسن دریافت کردند. چه ساز و کاری برای تزریق واکسن به نیرو‌های همه مناطق دارید؟

سپس محمود میرلوحی عضو شورای شهر نیز در پرسشی از شهردار گفت: متاسفانه در موضوع کرونا حقوق شهرداری مورد توجه قرار نگرفت و برای ۱۳۰ هزار نیروی خدماتی شهرداری ۲ هزار واکسن تزریق شده و این نشانه مشکلی بزرگ است. درخواست دارم تا با انجام تعداد کمی خطا، زحمات دیگر افراد شهرداری نادیده گرفته نشود.

حناچی سپس در پاسخ به سوالات مطرح شده عنوان کرد: دستورالعمل ابلاغی ما برای تزریق واکسن بسیار کلی بود و این ایراد کار بود که حل شده است. از مدیران نیز کسی تزریق نکرده است.

وی افزود: ما در تاکسیرانی تلفات زیادی داشتیم و بیش از ۲۴۰ نفر از تاکسیرانان فوت شدند؛ لذا در حال پیگیری برای واکسیناسیون این عزیزان هستیم.

حناچی عنوان کرد: نظارت فنی برای تزریق واکسن نیز به شرکت شهر سالم واگذار شده است. روز گذشته نیز در ستاد ملی کرونا برای مقابله با این تخلفات و همکاری برای طرح ترافیک از شهرداری تقدیر شد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی