تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

مشاور اسد: چه قدر زمان لازم است تا وجدان جهان بیدار شود؟

مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه سکوت در برابر مجازات‌های جمعی اعمال شده علیه ملت‌های فلسطین، سوریه، یمن و عراق را توجیه ناپذیر دانست و تاکید کرد، حامیان این اقدامات و کسانی که در برابر آنها سکوت می‌کنند، در این جنایات همدست هستند.

کد خبر: ۸۹۳۲۳
۱۹:۰۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

مشاور اسد:

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بثینه شعبان، مشاور ویژه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در همایش عربی-بین‌المللی لغو محاصره و تحریم‌های سوریه اظهار کرد: سکوت هیچ دولت و یا طرفی در برابر مجازات‌های جمعی در حق فلسطینی‌ها، سوری‌ها، یمنی‌ها و عراقی‌ها توجیه ندارد و اقدامات یک جانبه و ظالمانه آمریکا علیه میلیون‌ها غیرنظامی بی‌گناه در سوریه و محاصره آنها هیچ گونه وجهه حقوقی و قانونی نداشته بلکه ظلم و ستم این قدرت نظامی حاکم است که برای تسلیم کردن ملتی آرام، باثبات و صلح‌جو و یکی از اعضای بنیانگذار سازمان ملل استفاده می‌شود.

شعبان تاکید کرد: همین زبان استعمارگرانه و گمراه‌کننده‌ای که آمریکا و کشورهای اروپایی برای توصیف این تحریم‌ها استفاده می‌کنند، شراکت در جرم است زیرا آنها حمله تروریستی برنامه‌ریزی‌شده علیه سوریه را "جنگ داخلی" می‌خوانند و مدعی هستند که محاصره و تحریم‌های غیرقانونی برای افراد مشخصی هستند در حالی که این موارد شامل حال تمامی زنان و کودکان و جوانان و سالمندان این کشور بوده و بخش‌های بهداشت، آموزش، غذا، کشاورزی، صنعت و مشاغل سنتی سوریه را هدف قرار داده‌اند.

 مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت: پس از جنایات پاکسازی نژادی در حق گروه‌هایی از مردم سوریه که از هزاران سال قبل در این سرزمین در کنار یکدیگر با دوستی می‌زیسته‌اند، اکنون این اقدامات ظالمانه و یک‌جانبه که با عنوان "قانون سزار" شناخته می‌شوند و دیگر موارد اعمال شده علیه مردم سوریه و یمن، در سطح مجازات جمعی در حق مردم سوریه هستند، بنابراین تاییدکنندگان این مجازات‌ها در سطوح مختلف و کسانی که در برابر آنها سکوت کرده‌اند، در این جنایات علیه مردم سوریه همدست هستند.

او افزود: آمریکا به عنوان قدرتی اشغالگر در شمال شرق سوریه آشکارا دست به سرقت گندم و نفت سوری‌ها زده و این مردم را از منابعشان که بر اساس تمامی قوانین موجود و حقوق بی‌المللی و انسانی حق انحصاری آنها هستند، محروم می‌کند، اکنون این سوال مطرح می‌شود که چه قدر زمان لازم است تا وجدان جامعه جهانی بیدار شده و اقدامی برای متوقف کردن این جنایات مجرمان و کنار زدن ظلم از ملت‌های تحت اشغال، تروریسم و تحریم‌هایی که خود به منزله یک جنگ ظالمانه تروریستی-اقتصادی هستند، انجام دهد؟

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی