تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

روحانی: حضور در مراسم شب قدر مستحب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی واجب است

رئیس جمهور در مورد برگزاری مراسم شب‌های قدر گفت: برگزاری آن‌ها حتماً باید با رعایت پروتکل های بهداشتی آن هم با حداکثر همه دستورالعمل های که وجود دارد مراعات شود. حضور در یک جلسه و در یک مجلس و در شب قدر مستحب است اما مراعات پروتکل های بهداشتی واجب است

کد خبر: ۸۹۲۲۱
۱۱:۳۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

روحانی:

دیدارنیوز - حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر گفت: شب‌های قدر شب‌های ویژه و خاص است  و انشاالله همه مردم موفق باشند و از خداوند متعال شفای بیماران مخصوصا بیماران کرونایی را داشته باشند.

رئیس جمهور ادامه داد: خدا قوت به همه مدافعین سلامت در ایران و سراسر جهان می‌گوئیم و از خداوند می‌خواهیم  پایان این ویروس را تسریع و نابودی‌اش را سریع‌تر قرار د هد تا مردم راحت‌تر بتوانند زندگی کنند.

وی افزود: این شب ها بسیار عزیز و گرانقدر است و برای همه مردم ما مهم می‌باشد  اما  برگزاری آن‌ها حتماً باید با رعایت پروتکل های بهداشتی  آن هم با حداکثر همه دستورالعمل های که وجود دارد مراعات شود. حضور در یک جلسه و در یک مجلس و در شب قدر مستحب است اما مراعات پروتکل های بهداشتی واجب است و بنابراین همه باید این پروتکل‌ها را انجام دهند.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: امکانات دیجیتالی  و صدا وسیما کشور باید مراسم این شب ها را به سمع و نظر مردم برساند  تا مردم نیازمند نباشند از خانه خودشان حرکت کند این مجالس معطر از معنویت است و مردم  عطر  این شب‌های پر فیض قدر استشمام کنند و انشاالله حال دعا و مناجات برای همه آنها ایجاد شود.

وی ادامه داد: مراسم شب قدر همانطور که قبلاً اعلام شد در مناطق قرمز و نارنجی صرفاً در فضای باز مجاز  و با فاصله و دستورالعمل های وزارت بهداشت و درمان مشخص کرده است قابل اجرا است و  بر آن مبنا مخصوصاً موقع خروج و ورود مردم مراعات کنند.

روحانی با اشاره به اعداد و ارقام، بیان کرد: امروز هم در آمار و ارقام مشاهده کردیم رعایت مردم نسبت به پروتکل های بهداشتی در کشور به طور متوسط ۶۱ درصد است و این بسیار خطرناک است، زیرا  هنگامی که ۳۹ درصد از مردم به طور متوسط مراعات نمی‌کنند و در این شرایط موج چهارم معنیش این است که در موج چهارم بیشتر بمانیم  و دیرتر از این موج خارج می‌شویم.

وی تاکید کرد: همه عزیزان چه ناجا، چه بسیج، چه هلال احمر و چه بازرسین اصناف همه و همه نظارت‌های خودشان را تشدید کنند تا ما بتوانیم با تشدید نظارت‌ها در همین هفته به گونه‌ای پیش برویم که پایان‌هفته بسیاری از مناطق قرمز به نارنجی و بعد به زرد تبدیل شود.

روحانی اظهار کرد: یگی از نگرانی‌هایی که ستاد از هفته پیش داشت، بحث جهش ویروس و ویروس‌های جدید است آنچه مسلم است و اینکه ما با آن مواجه شدیم این است که این ویروس به صورت ثابت باقی نمی‌ماند و به مبارزه برای زنده ماندن ادامه می‌دهد. وقتی داروی جدیدی داده می‌شود، این ویروس جهش می‌یابد. وقتی در شرایطی است که ایمنی بدن بیمار نسبت به آن عکس‌العمل نشان می‌دهد، خود را تجهیز می‌کند. در مجموع ویروس شکل جدیدی به خود می‌گیرد و هر روز به شکل و قیافه و ویژگی‌های جدیدی وارد عمل می‌شود.

وی افزود: هر موج جدید شیوع ویروس کرونا که ایجاد می‌شود اول جان مردم است که به خطر می‌افتد و افراد زیادی جان خود را از دست می‌دهند و خسارت زیادی به جامعه وارد می‌شود. ما مجبور می‌شویم که مغازه‌ها را ببندیم و کسب و کار و رفت و آمدها را محدود کنیم. همه اینها آثار روحی و روانی و اجتماعی به همراه دارد و همه این آثار سخت با رعایت نکردن مردم می‌تواند افزایش یابد.اگر ما مراعات کنیم مسلماً یا با این بیماری مواجه نمی‌شویم یا زنجیره ضعیف و قطع می‌شود. بنابراین عدم مراعات پروتکل‌‎های بهداشتی اول ظلم به خود ما و سپس به خانواده و جامعه است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی