تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
تحلیلگر الجزایری

سلطه حاکم بر نظام کارگری در کشور‌های عربی تداعی‌گر نظام برده‌داری است

فعال رسانه‌ای و تحلیلگر الجزایری تاکید کرد که وضعیت کارگر در کشور‌های عربی و به ویژه حوزه خلیج‌فارس نظام برده‌داری را تداعی می‌کند و دریافت حتی یک دهم حقوق اولیه رویای دست‌نیافتنی برای کارگران است.

کد خبر: ۸۹۱۸۷
۰۹:۵۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

صادق سلایمیه  نظام کارگری در کشور‌های عربی

دیدارنیوز ـ صادق سلایمیه، فعال رسانه‌ای و اجتماعی الجزایر به مناسبت روز جهانی کارگر در تشریح وضعیت کارگران در کشور‌های عربی گفت: تمام اعیاد و مناسبت‌های بین‌المللی مربوط به شأن و حقوق انسان زن یا مرد در مبانی دینی مسلمانان نیز وجو دارد و همواره به این مبانی از جمله احقاق حقوق کارگر پیش از خشک شدن عرق جبینش و نیز لزوم کار و آبادانی در هر زمان و مکانی تصریح شده است.

سلایمیه افزود:، اما متأسفانه، ما در بیشتر نقاط جهان و به ویژه کشور‌های عربی و اسلامی پایبندی به این مبانی و ارزش‌ها را مشاهده نکردهایم.

وی تاکید کرد: امروز در جهان عرب و در سایه قوانین مرتبط با حقوق کارگران که از مدل غرب وام گرفته شده است و با اراد‌های ناعادلانه و نابرابر و به خواست کارفرمایان و سلطه سیاست حاکم وضع شده است، کارگر همچنان صرف ابزاری برای تحقق منافع و مناصب قدرت حاکم است و حقوقی که دریافت میکند پاسخگوی نیاز‌های ماهانه او که پیش از دریافت حقوق نیمی از آن را بدهکار شده نیست.

این فعال الجزایری تصریح کرد: حقوق کارگران در کشور‌های عربی شش مورد نیاز اصلی او را که حتی اسلام برای حیوانات اهلی و خانگی نیز بدون هیچ مقابلی تعیین کرده تضمین نمی‌کند و کارگران به کسی نیاز دارند که آن‌ها را از شر قید و بند‌هایی که تنها سلطه زور بر آن‌ها اعمال کرده نجات دهد.

وی افزود: این نیاز‌های اولیه کارگر عبارتند از حق خوراک، لباس، مسکن، محل اقامت و ازدواج.

سلایمیه تصریح کرد: به طور خلاصه باید گفت تنها نیاز اولیه انسان و یک کارگر در مقام انسان صرف خوراک و پوشاک نیست بلکه داشتن یک مسکن ابرومندانه و ازدواج پایدار و آرامبخش حق هر انسانی برای رسیدن به کمال و داشتن عزت انسانی است.

وی افزود: غرب که قوانین وضع شده توسط انسان بر آن حاکم است، علاوه بر تضمین نیاز‌های اصلی مذکور برای کارگر و غیر کارگر حقوق دیگری را برای کارگر در زمینه‌های دیگر در نظر گرفته است:

۱- استعداد: به گونه‌ای که استعداد‌ها از کودکی مورد توجه قرار میگیرند و هر فرد با توجه به استعداد و مهارت هایش که با علاقه و دانش کسب کرده، هدایت می‌شود.

۲_ سطح

۳_ شغل

۴_ حقوق مالی

۵-پاداش

۶_همه این موارد تحت عنوان بزرگ‌تری به عنوان تعهد و منشور قرار دارند.

این تحلیلگر الجزایری گفت: اگر بخواهم این موارد را یک به یک توضیح داده و مصداق آن‌ها را بیان کنیم از حوصله بحث خارج است.

وی گفت: من اطمینان می‌دهم که در کشور‌های حاشیه خلیج فارس یا سایر کشور‌های عربی کارگر حتی به حقوق اولیه خود که در ان‌ها با حیوانات برابر است، دست نیافته است. همان طور که کارگر سریلانکایی، فیلیپینی، پاکستانی، چادی و سودانی که در کشور‌های حاشیه خلیج فارس از آن‌ها سو استفاده شده و در نظامی شبیه به نظام بردهداری آرزو دارند حتی یک دهم حقوق خود را دریافت کنند.

السلایمیه گفت: آمار ثابت کرده است که صاحبان مشاغل سطح بالا و دارای سطح علمی بالاتر در علوم تجربی، از جمله پزشکان، مهندسان، صنعتگران، شیمیدانان و مشاغلی از این دست که در جهان عرب به سطحی از شایستگی رسیدهاند به غرب مهاجرت میکنند، زیرا میدانند دست کم در مقابل آنچه ارائه میدهند حقوقی باحفظ شان خود دریافت میکنند. حال آن‌که در کشور‌ها و رژیم‌های عربی خائن با داعیه اسلام مفهوم (نعم اجر العاملین) به مفهوم (سیعلم العاملون‌ای منقلب ینقلبون) بدل شده است. چنانچه نص صریح قرآن است که اگر پادشاهان وارد مکانی شوند ان را فاسد کرده و محبوب‌ترین مردمان ان را تحقیر می‌کند.

این تحلیلگر الجزایری افزود: در پایان روز کارگر را به همه کارگران جهان و همچنین کارگران مظلوم کشور‌های عربی تبریک میگویم و تاکید میکنم که هر گروه و قومیتی خود باید به دنبال تغییر وضعیت موجود باشد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی