تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

هنیه: تعویق انتخابات به تشدید اختلافات داخلی می‌انجامد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که نبرد قدس نبرد تمامی فلسطینیان است و هدف نهایی آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان است.

کد خبر: ۸۹۱۶۲
۰۸:۴۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

هنیه:

دیدارنیوز - اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس شامگاه جمعه در سخنانی در شبکه ماهواره‌ای "الاقصی" در رابطه با تحولات قدس تاکید کرد: به عموم ملت فلسطین به ویژه محافظان و پاسداران قدس و مسجد الاقصی که در کنار عبادت روزه‌داری، به عبادت پاسداری در قدس شریف مشغول هستند، سلام و درود می‌فرستیم. ساکنان قدس ثابت کردند که ملت فلسطین تحت هیچ شرایطی از قدس کوتاه نخواهد آمد و مسئله فلسطین را به جایگاه حقیقی خود بازگردانده و نشان دادند که این ملت قادر به گرفتن حق خود و حفظ هویت قدس و مسجد الاقصی است.

وی خاطر نشان کرد: به ساکنان کرانه باختری که شانه به شانه برادرانشان در قدس به پا خواستند و ساکنان غزه محاصره شده که برای دفاع از قدس شریف هر لحظه در میدان هستند، درود می‌فرستیم. ملت فلسطین در هر مکانی برای دفاع از قدس شریف به پا خواسته تا نشان دهد که نبرد قدس نبرد همه است و هدف آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان به این سرزمین است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: ما از ماه‌ها قبل مسیر وحدت ملی را با یک رویکرد و فلسفه آغاز کردیم و برگزاری انتخابات هم بخشی از این رویکرد و فلسفه بود. ما همچنان بر ضرورت پایان دودستگی و اختلافات داخلی و ایجاد شراکت ملی در تمامی نهادهای فلسطینی (سازمان آزادی‌بخش، مجلس قانونگذاری، دولت و ریاست تشکیلات خودگردان) و توافق بر سر رویکردی ملی جهت مقابله با خطرات پیش‌روی مسئله فلسطین تاکید داریم.

اسماعیل هنیه اظهار داشت: ما ضمن مسئولیت‌پذیری ملی در بالاترین حد ممکن، پیشنهاد برادرانمان در جنبش فتح مبنی بر برگزاری انتخابات قبل از آغاز گفتگوها برای پایان اختلافات داخلی و از بین بردن آثار و پیامدهای آن را پذیرفتیم.ما از شرط همزمانی انتخابات شورای قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی کوتاه آمدیم و پذیرفتیم که انتخابات در سه مرحله متوالی برگزار شود. ما همیشه به دنبال از میان برداشتن موانع برای رسیدن به مرحله برگزاری انتخابات در چارچوب نقشه راهی بودیم که در استانبول و قاهره بر سر آن توافق کردیم، بدین گونه که انتخابات ظرف مدت شش ماه برگزار شود.

وی افزود: با توجه به اراده سیاسی که نزد حماس و فتح و تمامی گروه‌های فلسطینی وجود داشت و اراده مردمی و تمایل عموم به ایجاد تغییر و انتخاب رهبران خود و برچیدن صفحه دودستگی از طریق صندوق‌های رای، به مراحل خوب و مثبتی رسیدیم.

ما با همکاری برخی کشورهای دوست که به ما برای حل برخی مشکلات موجود کمک کردند، به این مرحله رسیدیم. ما همچنان بر برگزاری هر سه انتخابات در موعدهای مقرر اصرار داریم. انتظار ما این بود که انتخابات طبق برنامه‌ریزی انجام شده برگزار شود اما متاسفانه این امر به دلایلی که اصلا قانع کننده نیست، محقق نشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما در گفتگوهای قاهره می‌دانستیم که اسرائیل اجازه برگزاری انتخابات در قدس را نمی‌دهد با این حال تمامی گروه‌های فلسطینی و حاضرین در این گفتگوها تاکید کردند که ما این نبرد را پیش خواهیم برد و قدس یک نبرد ملی و درگیری سیاسی است و به رغم تمامی موانع و مشکلات، انتخابات را در این شهر برگزار خواهیم کرد.
هنیه ضمن تاکید بر موضع ثابت حماس مبنی بر ضرورت برگزاری انتخابات در قدس، افزود: برای ما بدون قدس هیچ چیزی معنا ندارد، حتی کشور آینده فلسطین، آزادسازی فلسطین هم بدون قدس بی‌معنی است.

اسماعیل هنیه خاطر نشان کرد: نه با فتح نه با هیچ طرف دیگری بر سر ضرورت برگزاری انتخابات در قدس اختلاف نظر نداریم، اختلاف ما با محمود عباس(رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) بر سر این است که نباید تصمیم‌گیری‌های خود را به خواسته اسرائیل مرهون سازیم و تسلیم آن شویم.

رهبر حماس تاکید کرد که ما باید انتخابات را در قدس برگزار کنیم و هنوز هم فرصت از دست نرفته، ساکنان قدس قادر به گرفتن حق خود از دشمن صهیونیستی هستند. ما همیشه بر ورود به نبرد فراگیر و ملی در قدس به منظور احقاق حق ملت فلسطین در زمینه برگزاری انتخابات در این شهر تاکید داشتیم.

هنیه تاکید کرد: در آخرین تماسی که با عباس داشتم، به او گفتم که همه ما در نبرد قدس با هم متحد هستیم و همه به برگزاری انتخابات در قدس پایبندیم. به او گفتم اگر اسرائیل مانع از برگزاری انتخابات در قدس شد، صندوق‌های رای را در محوطه‌های مسجد الاقصی و کلیسای قیامت قرار خواهیم داد و اگر این رژیم دست به سرکوب زد، باید وارد نبردی سیاسی شویم و همه دنیا شاهد سیاست قلدری و زورگویی این رژیم و تجاوزات علیه ملت فلسطین باشد.

وی اشاره کرد که به دلایلی که اصلا قانع کننده نیست، تصمیم به تعویق انتخابات گرفته شده و تا زمانی که تصمیم‌گیری در مورد انتخابات در گرو موافقت اسرائیل و پروتکل‌های معاهده اسلو باشد، تعویق انتخابات به معنی لغو آن خواهد بود.

اسماعیل هنیه عنوان کرد: ما تاکید داشتیم که در نشست رام‌الله در مورد  ساز و کارهای برگزاری انتخابات گفتگو شود نه اینکه تصمیم به تعویق آن گرفته شود. ما قبلا بر سر مرجعیت سیاسی انتخابات که همان سند وفاق ملی، خروجی‌های نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در رام‌الله و بیروت و تفاهمات استانبول است، به توافق رسیدیم. مسیر وحدت ملی تنها محصور در برگزاری انتخابات نیست، ما بر سر داشتن یک رهبری واحد، مقاومت مردمی و شراکت در کل نظام سیاسی فلسطین توافق کردیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت که حماس در مقابل برگزاری انتخابات طبق خواسته جامعه بین‌الملل که به دنبال حذف حق بازگشت ۷ میلیون آواره فلسطینی است، از هیچیک از حقوق ملت فلسطین کوتاه نخواهد آمد.

اسماعیل هنیه افزود: تعویق انتخابات موجب پیچیده شدن اوضاع و گسترش دامنه اختلافات داخلی خواهد شد. ما خواستار برگزاری نشست ملی فراگیر با مشارکت تمامی گروه‌ها و جریان‌ها برای گفتگو در مورد شیوه مدیریت مرحله آتی هستیم.

وی در رابطه با تهدیدات اشغالگران صهیونیست در رابطه با یورش به مسجد الاقصی در ۲۸ ماه رمضان نیز هشدار داد که صهیونیست‌ها با آتش بازی نکنند و ما هرگز این عربده‌کشی را نمی‌پذیریم و پشت فلسطینیان در قدس را در این نبرد خالی نخواهیم کرد.

هنیه در پایان از همه فلسطینیان در غزه، کرانه باختری، سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و خارج از فلسطین خواست به وظایف خود عمل کرده و از قدس حمایت کنند. وی تاکید کرد که ما حتما در این نبرد پیروز می شویم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی