تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

پرسپولیس ۴ ـ الریان قطر ۲؛ صعود به یک چهارم نهایی با ۴ گل

در آخرین دور از مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا امشب سه تیم ایرانی به میدان می‌روند و در اولین بازی پرسپولیس برای صدرنشینی و صعود با الریان مصاف دارد.

کد خبر: ۸۹۱۳۲
۱۹:۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

پرسپولیس الریان

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: پرسپولیس با چند تغییر به مصاف الریان قطر رفته که تاکنون نتوانسته در 5 بازی قبلی خود حتی یک پیروزی به دست بیاورد. بازی در شهر گوآ و با قضاوت تیم ژاپنی و داوری کیمورا آغاز شده است.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، وحید امیری، محمد شریفی، امید عالیشاه، احسان پهلوان، مهدی ترابی، عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو

ترکیب الریان: فهد یونس، شجاع خلیل‌زادهف دامی ترائورهف موفق عوض، خالد مفتاح، فرانک کومف عبدالرحمن الکربی، عبدالعزیز حاتم، یاسین براهیمی، علی فریدون و یوهان بولی

بازی در شرایطی آغاز شد که سید جلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی، سه بازیکن پرسپولیس هستند که برخلاف مسابقه دور رفت در ترکیب بازی امشب برابر الریان قرار نگرفتند و به جای آنها فرشاد فرجی، محمد شریفی و عیسی آل‌کثیر بازی می‌کنند. احمد نوراللهی به دلیل آسیب‌دیدگی به این بازی نرسید.

الریان نیز با سه تغییر نسبت به بازی اخیرش برابر پرسپولیس در دیدار امشب مسابقه را شروع کرد.

در دقیقه 2 خطایی که پشت محوطه جریمه الریان روی احسان پهلوان اتفاق افتاده بود را شهریار مغانلو با شوت فنی پای چپ از روی دیوار دفاعی بازیکنان قطری عبور داد و به سمت کنج دروازه زد که فهد یونس توپ را دفع کرد و در ادامه خلیل‌زاده موقعیت پرسپولیس را برگشت داد.
یک دقیقه بعد پاس رو به جلوی خطرناک مهدی ترابی به مهاجمان پرسپولیس نرسید و راهی اوت شد.

در دقیقه 10 کار تیمی بازیکنان پرسپولیس روی پاس‌های کوتاه امید عالیشاه، مهدی ترابی، پهلوان و امیری در جناح چپ زمین، در نهایت با ارسال وحید امیری و ضربه سر مغانلو همراه شد که توپ مهاجم بلندقامت شهریار به تیرک افقی دروازه الریان اصابت کرد و در ادامه توسط مدافعان این تیم دفع شد.

تا دقیقه 20 مسابقه برخورد شجاع خلیل‌زاده با هم‌تیمی‌های سابقش جالب بود و گاهی برخوردها جدی‌تر از بازی رفت به نظر می‌رسید. پرسپولیس چند بار دیگر با حملات و ضربه‌های مغانلو و عالیشاه درواره الریان را تهدید کرد و به نظر می‌آید الریان چندان نتوانسته تا این دقایق فشاری روی دروازه پرسپولیس ایجاد کند.

گل اول پرسپولیس: حرکت هجومی ترابی، عالیشاه و مغانلو بالاخره در دقیقه 27 جواب داد. پاس عایشاه از سمت چپ، با ضربه زمینی و دقیق مغانلو به گل اول تبدیل شد تا پرسپولیس با آسودگی بیشتری بازی را دنبال کند.

گل دوم پرسپولیس: ضربه کرنر برای پرسپولیس در دقیقه 32 را ترابی زمینی پاس داد و احسان پهلوان با یک دریبل و یک ضربه زمینی دقیق از پشت محوطه جریمه گل دوم را وارد دروازه حریف قطری کرد.

 پرسپولیس  الریان قطر

 

حتی دو گلی که پرسپولیس به الریان زد باعث نشد که حریف قطری تحرک خود را بیشتر کند و برای جبران نتیجه دست به حملات دامنه‌دار بزند. در ادامه بازی در نیمه نخست همچنان این پرسپولیس بود که با حملات خود تیم برتر میدان بود. 

جنب و جوش عیسی آل‌کثیر و سیامک نعمتی از یک سو و حرکات پا به توپ پهلوان و ترابی تقریبا فرصتی به الریان نداد که با قدرت در نیمه زمین پرسپولیس ظاهر شود. به همین دلیل بازی در نیمه اول با همان دو گل مغانلو و پهلوان به سود پرسپولیس تمام شد.

نیمه دوم 

نبرد دو تیم سیاه و سفید پوش در نیمه دوم با یک تغییر در تیم الریان آغاز شد. حریف قطری در دقایق ابتدایی نیز با خشونت بی‌دلیل بازی کرد و یک بار نزدیک بود شریفی آسیب ببیند.

گل اول الریان: یوهان بولی بازیکن ساحل عاجی الریان توپ برگشتی از دفع ناقص حامد لک را از بین پاهای او به گل اول حریف قطری تبدیل کرد. این گل در دقیقه 48 به ثمر رسید.

در دقیقه 58 پاس در عرض امید عالیشاه و شوت فنی محمد شریفی با دخالت شجاع به کرنر رفت.

برخورد کوچک کنعانی زادگان با مدافع الریان نهایتا یک کارت زرد نصیب مدافع پرسپولیس کرد.

در دقیقه 62 نیز برخورد آرنج مغانلو با لب شجاع خلیل‌زاده، مدافع ایرانی الریان را مضروب کرد. برخورد دو بازیکن اما تعمدی نبود.

گل سوم پرسپولیس: در پی یک کرنر مهدی ترابی از سمت چپ یک سانتر دقیق و فنی در محوطه جریمه ارسال کرد و کنعانی‌زادگان با ضربه سر گل سوم تیمش را در دقیقه 67 به ثمر رساند.

گل دوم الریان: باز هم یوهان بولی مهاجم الریان روی یک ریباند و در ئاخل محوطه جریمه پرسپولیس به گل رسید. این گل در دقیقه 72 به ثمر رسید.

گل چهارم پرسپولیس: هنوز بولی در حال شادی گل بود که عیسی آل‌کثیر یک پاس زمینی را با یک استپ خوب و یک ضربه جانانه، توپ را به طاق دروازه الریان چسباند. این گل در دقیقه 73 ثبت شد.

در دقیقه 80 شوت علی شجاعی نیز دروازه الریان را تهدید کرد اما فهد یونس گلر الریان توپ را مهار کرد. 

الریان دو بار در دقیقه 81 و 83 دروازه پرسپولیس را مورد حمله قرار داد و یک بار توپ به اوت رفت و یک بار هم حامد لک توپ را در اختیار گرفت.

برخورد شدید حامد لک و شجاع خلیل‌زاده در دقیقه 87 هر دو بازیکن را به زمین انداخت. خلیل‌زاده به دلیل برخورد شدید مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد. 

داور 5 دقیقه اضافه در نیمه دوم اعلام کرد و در این دقایق هم باز پرسپولیس بود که میدان را در اختیار داشت. 

از عجایب بازی نیز این بود که یوهان بولی به عنوان بهترین بازیکن اعلام شد در حالی که عموما در چنین شرایطی از تیم برنده یک نفر برگزیده می‌شود.  

نهایتا بازی با همین نتیجه به پایان رسید و پرسپولیس با 4 گل به عنوان تیم اول صعود کرد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی