تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کی‌یف: روسیه خروج نیروهایش از کریمه را آغاز کرد

رئیس سرویس حفاظت مرزی اوکراین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، روسیه خروج تدریجی نیروهایش از مرزها با اوکراین را آغاز کرده اما این کار تنها در کریمه صورت می‌گیرد، در حالیکه حضور نظامی در نزدیکی مرزهای شرقی اوکراین حفظ می‌شود.

کد خبر: ۸۸۹۶۸
۱۸:۰۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

کی‌یف: ر

دیدارنیوز -  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هفته گذشته وزیر دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای منطقه نظامی جنوبی روسیه و نیروهای هوابرد که در آمادگی رزمی در جنوب و غرب این کشور مشارکت داشتند، برای آغاز بازگشت به پایگاه های دائم خودشان دستور گرفته‌اند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به نظامیان دستور داد تا اول مه به پایگاه‌های خودشان بازگردند.

سرهی دینکو، رئیس سرویس حفاظت مرزی اوکراین گفت: بعد از اطلاعیه وزیر دفاع روسیه مبنی بر آغاز خروج نیروها از ۲۳ آوریل، سرویس اطلاعات ما هم بر این روند که به شکل تدریجی آغاز شده است، نظارت دارد و ما این روند را در کریمه موقتا اشغالی می‌بینیم.

این مقام تاکید کرد، با این حال روسیه در حال حفظ حضور نظامی خود در مرزهای غربی، در وورونژ و شهر بوگوچار در منطقه وورونژ است و ماموران مرزی به نظارت بر تحرکات این نیروها ادامه خواهند داد.

این مقام اوکراینی همچنین تاکید کرد که هنوز خیلی زود است که تایید شود روسیه نیروهایش را از مرزهای این کشور خارج کرده است.

روز سه‌شنبه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از مواضع ارتش اوکراین در مرز با کریمه بازدید کرده و به ارتش کشورش تاکید کرد تا آماده بازگشت نیروهای روس به مرزها در هر زمانی باشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی