تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کلانتری: به حراست از محیط‌زیست خلیج فارس متعهدیم

معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست روز ملی خلیج فارس را با تاکید بر اقدامات محیط‌زیستی برای حفظ و حراست از اکوسیستم این دریای ارزشمند، گرامی داشت.

کد خبر: ۸۸۹۵۹
۱۵:۱۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

 حراست از محیط‌زیست خلیج فارس

دیدارنیوز ـ به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، روز دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس است و به همین مناسبت عیسی کلانتری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پیام خود با تاکید بر اهمیت خلیج فارس از لحاظ محیط زیستی، این روز را گرامی داشت.

وی در این پیام تصریح کرد: روز دهم اردیبهشت هر سال به نام پهنه دریایی خلیج فارس زمین نام‌گذاری شده است؛ روز «خلیج فارس» نامی است که هویت و همبستگی سرزمین کهن ما را تا همیشه با خود همراه دارد.

کلانتری افزود: خلیج فارس از اکوسیستم ویژه، مهم و ارزشمندی در جهان برخوردار است هرچند این پهنه ارزشمند بسیار شکننده است و آلاینده‌ها همراه با تغییرات اقلیمی می‌تواند آسیب جدی به آن وارد سازد. همچنین بستر دریا محل میدان‌های نفتی و گازی، و تردد شناور‌ها و نفتکش‌ها قرار دارد که در کنار پساب‌های آب شیرین کن ها، پساب‌های صنعتی و شهری، تهدیدی برای اکوسیستم دریای فارس محسوب می‌شود که آسیب آن‌ها گاهی جبران ناپذیر است.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست به نگهداری و حراست از محیط زیست خلیج فارس متعهد است و برای حفاظت از این موهبت بی‌همتا در حال تدوین «برنامه اقدام ملی حفاظت از محیط زیست دریایی» در برنامه هفتم توسعه است. هدفی بزرگ که آرزو می‌کنم با یاری تمام افراد و دستگاه‌های ذی ربط و ذی نفع کشور تحقق یابد.

کلانتری افزود: اینجانب روز ملی خلیج فارس را به ایرانیان، همکاران سربلندم در سازمان محیط زیست، ساحل نشینان و همسایگان گرامی در حاشیه خلیج همیشه فارس تبریک و خجسته باد می‌گویم. باشد که همه با هم در حفظ و حراست از این گنجینه تاریخی و طبیعی، هم‌آهنگ و همنوا باشیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی