تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
با دستور وزیر بهداشت

ستاد صیانت از جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل می‌شود

با دستور سعید نمکی به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، کمیته ستادی صیانت از جمعیت با مشارکت معاونت‌های بهداشت و درمان این وزارتخانه تشکیل می‌شود.

کد خبر: ۸۸۸۸۳
۱۱:۲۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

وزیر بهداشت ستاد صیانت از جمعیت

دیدارنیوز ـ سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به علیرضا رئیسی، معاون بهداشتی نوشت: با توجه به روند فزاینده کاهش نرخ باروری و تغییر در ساختار جمعیتی کشور، به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تاکید شده است که اقدامات لازم را برای برنامه ریزی جمعیتی انجام دهند.

وی افزود: بر این اساس لازم است برای جلوگیری از این روند، کمیته ستادی صیانت از جمعیت با مشارکت معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت تشکیل شود. همچنین لازم است نظارت بر فرآیند تدوین برنامه عملیاتی جمعیتی دانشگاه‌ها تا ۳۰ اردیبهشت (روز ملی جمعیت) نهایی شود.

نمکی تاکید کرد: برنامه ریزی برای طرح این موضوع در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی قبل از ۳۰ اردیبهشت انجام شود و گزارش پیشرفت اقدامات به اینجانب ارائه شود.

بر اساس اعلام مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور، نرخ باروری در کشور در سال ۹۹ به ۱.۶ و رشد جمعیت به ۰.۶درصد کاهش پیدا کرده که کمترین میزان در طول تاریخ ایران است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی