تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
معاون وزیر صنعت خبر داد:

هدفگذاری برای تامین ۵۰ هزار میلیارد تومان از طریق طرح تام در سال ۱۴۰۰

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از هدفگذاری برای تامین دست‌کم ۵۰ هزار میلیارد تومان از طریق طرح تامین مالی واحد‌ها و پروژه‌های دارای اولویت (تام) در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

کد خبر: ۸۸۷۹۴
۱۵:۵۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

وزارت صنعت طرح تام

دیدارنیوز ـ به گزارش روز سه‌شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» در آیین امضای تفاهم‌نامه تامین مالی واحد‌ها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) با حضور وزیر صنعت، افزود: سه منبع مشخص مالی که سیاست‌ها و وظایف قانونی دولت برای حمایت از بخش صنعت، معدن و تجارت بوده در سال ۱۳۹۹ مورد استفاده قرار گرفت.

وی گفت: از طریق بند (الف) تبصره (۱۸) حدود ۹ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان به واحد‌های تولیدی تزریق شد، همچنین میزان تزریق تسهیلات به واحد‌های تولیدی از طریق ابلاغیه رونق تولید ۲۷ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت از پرداخت تسهیلات به واحد‌های صادراتی از سال گذشته به عنوان سرمایه در گردش خبر داد و اضافه‌کرد: در این راستا نیز سه‌هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان به واحد‌های تولیدی با مزیت صادراتی پرداخت شده است.

زمینه‌سازی ورود ۴۲۲ واحد تولیدی جدید به بازار سرمایه

وی، تامین مالی از طریق بازار سرمایه را به عنوان استراتژی جدید وزارت صنعت برشمرد و گفت: پارسال فرایند ورود ۴۲۲ واحد جدید به بازار سرمایه برای تأمین مالی فراهم شد که از این تعداد، ۲۲۴ شرکت قرارداد‌های لازم را منعقد کردند و ۸۶ شرکت در مرحله پذیرش هستند.

انتشار ۸۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط واحد‌های صنعتی

زرندی همچنین انتشار اوراق مشارکت توسط واحد‌های صنعتی را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه دانست که سال گذشته شروع شد و در این راستا هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق منتشر شده است.

وی ۸۰ درصد ارزش معاملات فیزیکی بورس کالا را متعلق به بخش صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: سهم بخش یاد شده و پتروشیمی ۷۲ درصد اوراق منتشر شده بوده است.

این مقام مسوول، پیگیری تاسیس شرکت‌های سهامی عام پروژه را برای استفاده از سرمایه‌های سرگردان و نقدینگی‌های موجود در جامعه از دیگر محور‌های کاری وزارت صنعت برشمرد.

هدفگذاری تامین ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با ۱۰۰ شرکت برتر

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت در بخش دیگری از سخنان خود به نگاه جدید این وزارتخانه برای سرمایه‌گذاری و تامین مالی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ و توانمند اشاره کرد.

وی گفت: در این راستا سال گذشته ۱۰۰ شرکت برتر شناسایی شد و تفاهم‌نامه‌هایی نیز با پنج شرکت به امضا رسید و در این راستا می‌خواهیم ۵۰۰ هزار میلیارد تومان موضوع برای سرمایه گذاری تعریف کنیم.

زرندی، حمایت شرکت‌های بزرگ از واحد‌های کوچک را به عنوان اقدام دوم در راستای این نگاه جدید وزارت صنعت دانست و ادامه‌داد: شرکت‌های صنایع معدنی، راهبری و حمایت از واحد‌های کوچک را بر عهده گرفتند و در این راستا به عنوان نمونه اسفندماه پارسال تفاهم‌نامه بانک صنعت و معدن با ایمیدرو به امضا رسید و یک‌هزار میلیارد تومان از طریق ایمیدرو در این بانک سرمایه‌گذاری شد.

وی همچنین به بسته وزارت صنعت برای استان‌های کمتر توسعه‌یافته از لحاظ صنعتی اشاره کرد و گفت: این برنامه در ۱۲ استان کمتر برخوردار در حال انجام است و ۱۴۴ واحد با هماهنگی بانک صنعت و معدن آماده فرآیند پرداخت شده‌اند.

برپایه این گزارش، در آیینی با حضور «علیرضا رزم‌حسینی» وزیر صنعت، تفاهم‌نامه تامین مالی واحد‌ها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) بین ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صنعت و بانک تجارت (به عنوان بانک عامل) به امضا رسید.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی