تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

مطالب مطرح‌شده در فایل صوتی را ظریف به نمایندگان گفته بود

محمدرضا تابش، نماینده‌ی مردم در مجلس دهم گفت: بخش زیادی از موضوعات و مطالب مطرح شده در این فایل را آقای ظریف در جلسات غیرعلنی نمایندگان مجلس گفته بودند. مسئله تقدم میدان یا دیپلماسی که در این فایل مطرح شده بحثی بود که آقای دکتر ظریف در جلسات غیرعلنی مجلس هم مطرح کرد. بنابراین برای ما مطالب مطرح شده در این فایل تقطیع شده تازگی نداشت.

کد خبر: ۸۸۷۹۱
۱۹:۳۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

مطالب مطرح‌شده در فایل صوتی را ظریف به نمایندگان گفته بود

دیدارنیوز - تابش در گفت‌وگو با ایرنا انتشار فایل تقطیع شده یک گفت و گوی غیرمطبوعاتی از محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه را بد اخلاقی سیاسی در آستانه انتخابات و مذاکرات وین عنوان کرد و افزود: همانطور که اسناد طبقه‌بندی شده دولت‌ها در کشورهای مختلف بعد از گذر از یک دوره تاریخی مشخص، از طبقه بندی خارج و منتشر می‌شود، معمولاً برای ثبت در تاریخ، سیاستمداران هم ممکن است مصاحبه هایی انجام دهند تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سیاستمداران و دولتمردان نسبت به عملکردشان متعهد هستند و معمولاً یا خاطرات خود را می‌نویسند یا به صورت شفاهی مصاحبه می‌کنند و بعد از اینکه آن مرحله تاریخی طی شد، این مصاحبه‌ها منتشر می شود تا نسل‌های آینده درباره عملکردها قضاوت کنند. دولت تدبیر و امید هم تلاش داشت این کار را انجام دهد و مصاحبه هایی جهت ثبت در تاریخ با وزیران انجام داد و قرار نبوده که فایل آنها در این دوره منتشر شود.

نماینده ادوار مجلس درباره محتوای فایل منتشر شده نیز گفت: بخش زیادی از موضوعات و مطالب مطرح شده در این فایل را آقای ظریف در جلسات غیرعلنی نمایندگان مجلس گفته بودند. مسئله تقدم میدان یا دیپلماسی که در این فایل مطرح شده بحثی بود که آقای دکتر ظریف در جلسات غیرعلنی مجلس هم مطرح کرد. بنابراین برای ما مطالب مطرح شده در این فیلم تقطیع شده تازگی نداشت.

تابش با بیان اینکه میدان و دیپلماسی دو صحنه و عرصه متفاوت است و تلفیق این دو با هم ضمن رعایت تقدم و تاخر آنها منافع ملی را رقم می‌زند، خاطرنشان کرد: برای هماهنگی در مورد تقدم و تاخر میدان و دیپلماسی با یکدیگر، جلساتی به صورت منظم با حضور آقای علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، آقای ظریف و شهید سردار سلیمانی فرمانده فقید سپاه قدس برگزار می‌شد و این بزرگواران بر اساس منافع و مصالح ملی در مورد تقدم و تاخر مسائل با یکدیگر توافق می‌کردند

وی، شهید سردار سلیمانی را قهرمان عرصه میدان دانست و افزود: انصافاً آقای دکتر ظریف هم قهرمان عرصه دیپلماسی است و اینکه حالا بیایند و در آستانه انتخابات که تیم مذاکره کننده هسته‌ای در حال کسب موفقیت است و روزنه امیدی برای رفع تحریم‌ها در دل مردم روشن شده، با هدف ضربه به دولت این مسائل را مطرح کنند کاری غیر اخلاقی و غیرمنصفانه است.

نماینده پیشین مجلس به مشکلات ناشی از تحریم‌ها و کمبودهای ناشی از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: در این شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مردم، دست دولت خالی است و اگر ما نمی‌توانیم وام و یا کمک بلاعوض به آنها بدهیم، حداقل دل مردم خوش است که سایه تحریم‌ها برداشته می شود و کورسوی امید به آینده فراهم شده که این امید به آینده می‌تواند صحنه انتخابات را هم تا حدی رونق بخشد.

تابش، کمک‌های کشورهای دیگر به مردم و کسب و کارهای تعطیل شده و بازتاب آنها در رسانه‌های داخل کشور و فضای مجازی را یادآور شد و گفت: در این شرایط بد معیشتی و اقتصادی و سیطره مرگ ناشی از کرونا، اینکه ما بخواهیم دولت و یک دیپلمات برجسته که در راس مذاکرات برای رفع تحریم هاست را منکوب کنیم، خلاف مصالح ملی است.

وی از معتدلین جناح اصولگرا خواست که این مسئله را به جد مورد پیگیری قرار دهند و تندروها را نصیحت کنند تا مصالح ملی را فدای سیاسی کاری‌های جناحی نکنند و افزود: مقامات مسئول قضایی هم باید جلوی کسانی را که مذاکره کنندگان و دیپلمات های کشور را تضعیف می کنند، بگیرند. این موضوع منافع ملی ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و مذاکره کننده را تضعیف می‌کند و کور سوی امید مردم را از بین می برد و لازم است مقامات قضایی به موضوع ورود کرده و با خاطیان برخورد کنند.

عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواستار بررسی نحوه انتشار فایل صوتی غیرمطبوعاتی وزیر امور خارجه شد و گفت: اگر این فایل طبقه بندی نداشته، انتشار آن اقدامی غیراخلاقی است زیرا به فرد چنین تفهیم شده که مصاحبه برای انتشار عمومی در این بازه زمانی و تاریخی نیست اما اگر این فایل صوتی طبقه بندی شده بوده موضوع فرق می‌کند و نیازمند برخورد جدی قانونی است.

تابش با بیان اینکه تهیه‌کنندگان این مصاحبه باید مراقبت و مواظبت کافی برای حفاظت از آن را انجام می‌دادند و نهاد و دستگاهی که مسئول تهیه و تنظیم مصاحبه بوده در این‌باره مسئولیت دارد، خطاب به منتقدان دولت که این فایل را ابزاری برای تخریب قرار داده اند، گفت: استفاده انتخاباتی از این فایل صوتی مصداق بداخلاقی سیاسی و جفا به ملت ایران است.

وی افزود: آنهایی که از هر چیزی مثل این فایل صوتی تقطیع شده استفاده سیاسی می‌کنند باید بدانند که این معرکه گرفتن برای محکوم کردن دولت و تیم مذاکرات هسته ای پیامد مثبتی برای آنها نخواهد داشت و نمی‌توانند از آن برای پیروزی در انتخابات بهره ای ببرند زیرا مسئولان و بیشتر مردم با دیدگاه های سیاسی آقای ظریف آشنایی دارند و این مسائل برایشان تازگی ندارد.

نماینده مردم اردکان در دوره‌های ششم تا دهم مجلس شورای اسلامی خطاب به جریان های سیاسی از جمله مخالفان و منتقدان دولت گفت: ما در یک کشتی نشسته ایم و مسئولیت همه مسائل متوجه همه ماست و باید بدانیم اگر یأس و ناامیدی بر مردم مستولی شود، همه آسیب خواهیم دید.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی