تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
یک متخصص داخلی:

باید هر واکسنی که در دسترس باشد، تزریق کنیم

متخصص داخلی بیمارستان سانتر کرونا امام علی (ع) کرج گفت: در شرایط پاندمی باید هر واکسنی که در دسترس بود، استفاده کنیم تا زنجیره بیماری قطع شود.

کد خبر: ۸۸۷۲۳
۱۲:۳۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

واکسن کرونا

دیدارنیوز ـ دکتر پیمان فروغی اظهار کرد: در شرایط پاندمی موجود تنها چیزی که اهمیت دارد، قطع زنجیره به وسیله واکسیناسیون است بنابراین هر واکسنی که در دسترس باشد و بتواند در بدن ایمنی ایجاد کند، باید تزریق کنیم.

این متخصص داخلی تصریح کرد: واکسن، مسئله‌ای نیست که در رابطه با کشور یا شرکت کننده آن چالش داشته باشیم بلکه تنها چیزی که اهمیت دارد، قطع زنجیره بیماری است.

وی در رابطه با آغاز فاز سوم مطالعاتی واکسن‌های انستیتو پاستور و کووایران برکت و احتمال خطرناک بودن این واکسن‌ها برای داوطلبان تزریق، توضیح داد: اصولاً دارویی که هیچ شناختی از آن وجود ندارد، بر روی انسان‌ها تست نمی‌شود بنابراین به طور قطع در این پروژه‌ها فاز‌های مطالعاتی لازم انجام شده، تست حیوانی و تست محدود را گذرانده بنابراین احتمال خطر و عوارض ناشی از تست این واکسن‌ها بسیار کم است.

این پزشک ادامه داد: مطالعات چندفازی برای همین مسئله طراحی شده تا عوارض دارو‌ها را به حداقل برساند بنابراین ضریب خطر در این پروژه‌ها آنقدر کم است که به همه افراد توصیه کنیم در این طرح واکسیناسیون مشارکت داشته باشند.

وی در رابطه با شرایط موجود در ایران و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، مطرح کرد: یک مقوله‌ای در پزشکی اجتماعی وجود دارد که در آن بیان می‌شود مسائلی در اجتماع موجود است که به صورت مستقیم ذیل عناوین پزشکی نیست، اما تأثیرات مهمی در حوزه سلامت دارد بنابراین نمی‌توانیم از فردی که توانایی تأمین نیاز‌های حداقلی زندگی را ندارد بخواهیم که در معرض بیماری قرار نگیرد.

فروغی ادامه داد: در مسئله پاندمی کرونا نباید تک‌بُعدی نگاه کنیم چراکه کووید فقط یک مسئله پزشکی نیست، مسائل مختلفی در آن تأثیرگذار است، ابعاد گسترده‌تری دارد و تنها از زمانی که فرد وارد بیمارستان می‌شود به حوزه پزشکی و کادردرمان مربوط است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت کرونای کشور با توجه به نیاز روز جامعه تشکیل شد تا با حضور نمایندگان نهاد‌های مربوطه برای کنترل پاندمی تصمیم گیری شود، اما ناهماهنگی‌های موجود در این ستاد نیز باعث از بین رفتن اعتماد عمومی به جهت رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: واکسن کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی