تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

جان کری به مصاحبه اخیر ظریف واکنش نشان داد

وزیر امورخارجه سابق آمریکا گزارش‌ها مبنی بر اینکه او در گذشته اطلاعاتی را درباره حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه در اختیار ظریف قرار داده است، رد کرد.

کد خبر: ۸۸۷۰۶
۱۲:۰۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

جان کری

دیدارئیوز - جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما طی پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر هرگونه گفت‌وگو با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان درباره حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه را رد کرد.

کری در پیام خود نوشت: می‌توانم به شما بگویم که این روایت و این اتهامات بدون تردید نادرست است. هرگز چنین چیزی رخ نداده است، چه زمانی ‌که من وزیر امورخارجه بودم و چه از آن پس.

به تازگی یک فایل صوتی از مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان منتشر شده است که او در آن می گوید که جان کری، وی را در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منافع جمهوری اسلامی در سوریه قرار داده بود.

در پی انتشار فایل صوتی مصاحبه ظریف یک سناتور جمهوری خواه آمریکا گفت که اگر این اظهارات صحت داشته باشد، جان کری باید از سمت خود استعفا دهد یا اینکه رئیس جمهور آمریکا او را عزل کند.

جان کری در حال حاضر نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور آب و هوایی است.  

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال ایسنا در ارتباط با فایل منتشر شده از آقای ظریف و مباحثی که در این فایل مطرح شده و انتشار برخی از تحلیل ها مبنی بر اینکه این فایل از سوی وزارت خارجه منتشر شده و یا اینکه انتشار این فایل به معنای پایان آینده سیاسی ظریف است، تأکید کرد: تفاسیر شاذ درباره این فایل برای بعدا باشد. آنچه که منتشر شده از ابتدا یک مصاحبه نبوده و قرار هم نبوده یک مصاحبه باشد، یک گفت‌وگوی رسانه‌ای هم نبوده است و یک گفت و گو در چارچوب های معمول و محرمانه ای است که در داخل دولت انجام می شود.

خطیب زاده با بیان اینکه به آنچه که آقای ظریف در این گفت وگو مطرح کرده اند باید به صورت کلی نگاه شود نه گزینشی ادامه داد: ما از دو شب قبل کم کم مطلع و متوجه شدیم که بخش هایی از این فایل در حال منتشر شدن است و دیروز این موضوع به اوج خود رسید. همان طور که گفتم آنچه که آقای ظریف در این گفت وگو مطرح کرده اند را باید به صورت کلی دید و گزینشی نباید برخورد کرد.

وی ادامه داد: آقای ظریف همواره گفته اند که نظراتشان را در پشت درهای بسته  شفاف و صریح مطرح می کنند و آنچه که انجام می‌شود حول قوه عاقله نظام است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی