تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد
انتقام ایران پس از حمله تروریستی به کنسولگری در دمشق (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

تعویق انتخابات گزینه مناسبی برای شرایط کرونایی نیست

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: به‌عقیده من بهترین راه این است که تعداد شعب اخذ رای به‌اندازه‌ای افزایش پیدا کند که از عدم تجمعی که منجر به مخاطرات برای سلامت مردم باشد، اطمینان حاصل شود.

کد خبر: ۸۸۶۸۴
۱۱:۰۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

تعویق انتخابات

دیدارنیوز - مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات درباره مطرح شدن مساله برگزاری جداگانه انتخابات یا تعویق در برگزاری انتخابات به دلیل اوج گیری شیوع ویروس کرونا، گفت: برخی از این پیشنهادها مستلزم داشتن قانون خاص و همینطور مستلزم آمادگی‌های بسیار گسترده است که تقریبا در این فاصله کوتاه غیرقابل انجام است. اگر از مدت‌ها قبل تمهیدات لازم انجام می‌شد که انتخابات در بیش از یک روز برگزار شود به این معنا که هر کدام از انتخابات‌ها در یک روز جداگانه انجام شود، ممکن بود این پیشنهادات عملی شود اما در شرایط فعلی به نظر من قابل انجام نیست.

وی ادامه داد: به‌عقیده من بهترین راه این است که تعداد شعب اخذ رای به‌اندازه‌ای افزایش پیدا کند که از عدم تجمعی که منجر به مخاطرات برای سلامت مردم باشد، اطمینان حاصل شود. در حال حاضر این تنها راهی است که باید انجام شود و همینطور اگر از قبل چاره‌اندیشی می‌شد که نشد یک راه دیگر هم بود و آن اینکه تعداد قابل توجهی از مردم محل رای‌دادنشان مشخص می‌شد که به نوعی بشود حجم مراجعه و تجمع مردم در زمان رای دادن را مدیریت کرد که این هم نشد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: به نظر من از طریق تبلیغات سازنده و گسترده می‌شود مردم را هدایت کرد که در شعبه های نزدیک به محل سکونت خودشان رای بدهند تا شاید بتوان اینگونه مراجعه به صندوق‌ها را مدیریت و از ازدحام جمعیت جلوگیری کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با انتقاد از نحوه تبلیغات صداوسیما، گفت: نکته دیگر تبلیغات عجیبی است که صداوسیما روی بعضی از شعبه‌های رای ایجاد می‌کند و برای نشان دادن حضور پرشکوه مردم روی بعضی شعبه‌های خاص تمرکز می‌کند و این باعث می‌شود که مردم هم به سمت آن حوزه‌های اخذ رای هدایت شوند، این روش برای شرایط کنونی شیوع کرونا خطرناک است و نباید چنین باشد و باید با روش‌های دیگری برای نمایش پرشوری بودن انتخابات برگزینند.

وی افزود: البته مساله پرشور شدن انتخابات نیازمند اقدامات اساسی است که مسئولین باید انجام دهند تا مردم احساس کنند که رای شان موثر است و انگیزه پیدا کنند که مشارکت کنند؛ نه اینکه تندروها با اهانت به مردم و خطاب اینکه شما اشتباه انتخاب کردید باعث بی‌احترامی به رای و انتخاب مردم شوند، چنین اقداماتی مخاطرات متنوعی برای انتخابات و مساله مشارکت دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات درخصوص تعویق انتخابات، اظهار داشت: در شرایطی هستیم که هیچ تضمینی برای فروکش کردن موج شیوع کرونا وجود ندارد. اگر یقین وجود داشت که مثلا دو هفته بعد کرونا فروکش می‌کند، می‌شد چنین پیشنهادی ارائه کرد اما وقتی چنین نیست و هر چند وقت یکبار موج جدید یا نوع جدیدی از این ویروس پدیدار می‌شود، تعویق انتخابات راهکار مناسبی نیست

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی