تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
رییس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد:

مدیریت بهینه سیلاب‌ها برای تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی

رئیس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: برنامه راهبردی پایش تغییرات الگو‌های بارشی کشور در موسسه تحقیقات آب در دست انجام است و تلاش خواهد شد تا موضوع مدیریت بهینه سیلاب و استفاده از آن‌ها برای تعادل بخشی آب زیرزمینی نیز مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۸۸۶۲۸
۰۸:۵۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

مدیریت بهینه سیلاب‌ها

دیدارنیوز ـ محمدرضا کاویانپور افزود: مطالعه‌های انجام شده در زمینه وضعیت بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری و چشم‌انداز بارش‌ها در ادامه سال آبی، حاکی از کاهش نزولات جوی کشور طی دوره زمانی مورد اشاره است که این وضعیت در برخی استان‌ها به‌خصوص استان‌های جنوب شرق کشور با شدت بیشتری همراه است.

وی ادامه داد: براین اساس موضوع تدوین برنامه مدیریت خشکسالی در استان‌های جنوب شرق کشور با استفاده از ظرفیت‌های موسسه تحقیقات آب و دانشگاه‌های مطرح استان‌های مذکور، به شرکت‌های آب منطقه‌ای مربوط پیشنهاد شده است که در صورت موافقت آن‌ها، انجام مطالعات جهت تدوین برنامه مدیریت خشکسالی و سازگاری با شرایط کم‌آبی در ادامه سال آبی جاری انجام خواهد شد.

کاویانپور گفت: تجارب جهانی و داخلی نشان می‌دهد در شرایط مواجهه با خشکسالی و کاهش میانگین بارش در دوره‌های زمانی بلندمدت، احتمال وقوع بارش‌های حداکثری کوتاه‌مدت که منجر به سیلاب‌های ناگهانی گردد، افزایش می‌یابد که به دلیل نبود وجود آمادگی‌های کافی در این شرایط، می‌تواند خسارات گسترده‌ای به بار آورد.

این مقام مسوول افزود: بنابراین در برنامه مذکور تلاش خواهد شد تا موضوع مدیریت بهینه سیلاب و استفاده از آن‌ها برای تعادل بخشی آب زیرزمینی نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، روز‌های اخیر وزیر نیرو درباره وضعیت بارش‌ها عضو هیات دولت خاطرنشان کرد: امسال و در تابستان به دلیل کاهش بارشی که اتفاق افتاده شرایط متفاوتی خواهیم داشت و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده نسبت به متوسط دوره درازمدت ۴۰درصد کاهش بارش تاکنون رخ داده است.

اردکانیان ادامه داد: البته برنامه‌ریزی‌هایی از قبل صورت گرفته تا در تامین آب شرب و بهداشت مردم در شرایط کرونا مشکلی ایجاد نشود و در این میان، سهم مردم از اهمیت بالایی برخودار است.

وی بر اعمال روش‌های مدیریت مصرف به صورت جدی‌تر تاکید کرد تا در این شرایط، مردم و بخش درمان با مشکل روبرو نشوند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: مصرف آب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی