تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

نحوه برگزاری امتحانات نهایی دوازدهمی‌ها اعلام شد

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، «شیوه نامه برگزاری امتحانات نهایی» را به استان‌ها ابلاغ کرد.

کد خبر: ۸۸۵۶۳
۱۴:۱۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

نحوه برگزاری امتحانات نهایی

دیدارنیوز ـ مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، در راستای اجرای فعالیت «برنامه ریزی – طراحی سئوالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی»، نکات قابل توجه و سه برگ برنامه امتحانات نهایی خردادماه سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پایه دوازدهم دوره دوم آموزش متوسطه روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری و رشته هنر دوره پیش دانشگاهی شاخه فنی و حرفه ای، را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، ابلاغ کرد.

بر اساس این شیوه نامه؛ امتحانات «حضوری» در مناطق زرد، نارنجی و قرمز با صدور مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا و در تمام مناطق با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی که متعاقباً ارسال می‌شود و نظارت مراقبان بهداشت انجام خواهد شد؛ ستاد امتحانات استان/شهرستان/نواحی و مناطق، طبق شیوه نامه تشکیل و نسبت به تعیین حوزه‌های اجرا، تصحیح و عوامل اجرایی حداکثر تا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ اقدام و مراتب در سامانه فاینال درج شوند.

در ادامه این شیوه نامه آمده است؛ مسئولیت درج صحیح اطلاعات حوزه‌ها و عوامل اجرایی به ویژه شماره همراه آن ها، برعهده مدیر کل آموزش و پرورش استان است.

گزارش تعیین حوزه‌های اجرا و تصحیح، از سامانه فاینال دریافت و پس از تأیید رؤسای سنجش، حراست و مدیران کل استان ها، باید از طریق اتوماسیون اداری به مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ارسال شود.

شایان ذکر است؛ سئوالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم براساس برنامه درسی و بارم بندی وضعیت قرمز در شرایط همه­ گیری بیماری کرونا، طراحی می‌شوند، همچنین؛ برنامه درسی دوره دوم متوسطه در وضعیت قرمز، بارم بندی دروس و برنامه امتحانات در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir قابل مشاهده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی