تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

معاون بایدن از ضرورت آمادگی برای همه‌گیری‌های بعدی سخن می‌گوید

"کامالا هریس"، معاون ریاست جمهوری آمریکا امروز دوشنبه در برابر اعضای سازمان ملل این استدلال را مطرح خواهد کرد که زمان آن رسیده رهبران جهان، کار جدی خود را در حوزه چگونگی پاسخ به همه‌گیری جهانی بعدی آغاز کنند.

کد خبر: ۸۸۴۸۵
۱۰:۴۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

بایدن

دیدارنیوز - به نقل از آسوشیتدپرس، این نشست مجازی که دومین حضور هریس در سازمان ملل از زمان تحلیف وی به شمار می‌آید، در حالی برگزار خواهد شد که آمریکا در واکسیناسیون عمومی پیشرفت کرده و عمده جهان نیز در تلاش برای دستیابی به واکسن است.

طبق بخش‌هایی از سخنرانی که در اختیار آسوشیتدپرس قرار گرفته، هریس خواهد گفت: همزمان با اینکه جهان تلاش می‌کند این همه‌گیری را پشت سر بگذارد، ما این را می‌دانیم که باید برای بعدی آماده شویم.

میزبانان این سخنرانی، نمایندگان دائمی سازمان ملل از آرژانتین، ژاپن، نروژ و آفریقای جنوبی خواهند بود.

دولت بایدن در این هفته صدمین روز نخست فعالیت خود را جشن می‌گیرد. جو بایدن قرار است روز چهارشنبه در کنگره سخنرانی کند و مطمئناً پیشرفتی را که دولتش در پاسخ به بدترین بحران سلامت عمومی در آمریکا طی بیش از یک قرن گذشته داشته، مورد تأکید قرار خواهد داد.

طبق بخش‌هایی از سخنرانی، هریس به طور عمده شرح می‌دهد که به اعتقاد دولت، آمریکا و دیگر کشورها باید بر چه چیزی متمرکز شوند. گام‌های مورد نظر شامل بهبود دسترسی به سیستم‌های سلامت، سرمایه‌گذاری در علم، کارکنان سلامت و تندرستی زنان و افزایش ظرفیت برای تجهیزات حفاظتی کارکنان و تولید واکسن و تست، هستند.

هریس می‌گوید طی سال گذشته مقدار زیادی اطلاعات در مورد آمادگی برای همه‌گیری و پاسخ به آن، به دست آمده اما آسوده نشستن، هوشمندانه نیست. به ما یادآور شده‌اند که وضع موجود، به قدر کافی خوب نیست و مسیر پیشرفت در واقع، نوآوری است.

"لیندا توماس-گرینفیلد"، سفیر بایدن در سازمان ملل نیز قرار است در رویداد مجازی روز دوشنبه به سخنرانی بپردازد و قصد دارد از کشورها بخواهد در برابر همه‌گیری‌های آینده آماده شوند.

وی در بخش‌هایی از سخنرانی از پیش تهیه شده خود خواهد گفت:  برآیند سالی که گذشت، روشن است؛ جهان به سختی در برابر همه‌گیری مقاومت کرد. باید برای بعدی آماده شویم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی