تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

محرز: واکسن کووایران برکت روی کرونای انگلیسی موثر است

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری‌های عفونی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده واکسن "کووایران برکت" روی واریانت انگلیسی ویروس کرونا اثرگذار است.

کد خبر: ۸۸۳۹۳
۱۵:۰۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

مینو محرز واکسن کووایران کرونای انگلیسی

دیدارنیوز ـ دکتر مینو محرز روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن ایرانی کرونا به نام "کوو ایران برکت" در جمع خبرنگاران درباره اثربخشی این واکسن روی واریانت‌های جدید ویروس کرونا، توضیح داد: این واکسن روی واریانت انگلیسی مقاوم است، اما هنوز روی واریانت هندی امتحان نکردیم، اما در این زمینه هم مطالعه خواهد شد.

وی اظهار داشت: بین ۷۰ تا ۹۰ درصد واریانت شایع در ایران از نوع انگلیسی است که این واکسن روی آن موثر است. درباره گونه‌های جدید دیگر هنوز اطلاعات کافی نداریم.

محقق اصلی پروژه و مسئول تیم نظارت بر فاز مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت گفت: خوشحالم که مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت با موفقیت طی شده است.

محرز که پس از تزریق واکسن ایرانی ضدکرونای کووبرکت با خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: من قول داده بودم وقتی مطمئن شوم که واکسن برکت مصون است آن را تزریق کنم که امروز تزریق واکسن را در فاز سوم انجام دادم.

مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن ایرانی کرونا به نام "کوو ایران برکت" امروز در هتل ارم تهران آغاز و طی آن این واکسن به سه داوطلب، دکتر مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری‌های عفونی، حسینعلی شهریاری نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و محمدعلی امیرزرگر استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی همدان تزریق شد.

مرحله سوم تست انسانی این واکسن روی ۲۰ هزار نفر در ۶ شهر تهران، بوشهر، شیراز، کرج، مشهد و اصفهان انجام می‌شود.

ثبت نام داوطلبان مرحله سوم این واکسن ایرانی از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و رییس ستاد اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام شب گذشته در صفحه توئیتر خود اعلام که بیش از ۳۲ هزار نفر تمایل خود را برای ورود به این طرح پژوهشی اعلام کردند.

ثبت نام داوطلبان این طرح مطالعاتی از دو مسیر در حال انجام است و علاقه‌مندان در رده سنی ۱۸ تا ۷۵ سال می‌توانند با تماس با سامانه ۴۰۳۰ یا از طریق نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) " آی گپ " تمایل خود را اعلام و وارد این طرح مطالعاتی شوند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی