تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

رفع موانع تولید با اصلاح سیاست‌های پولی و مالی

یک مقام تعاونی اصلاح سیاست‌های پولی و مالی و نظام مالیاتی را موجب رفع موانع از بخش تولید دانست و گفت: موانع قانونی تولید در گام نخست باید برداشته شود تا با راه اندازی کسب و کار به عنوان نقطه شروع هر فعالیتی رونق تولید را شاهد باشیم.

کد خبر: ۸۸۳۷۴
۱۴:۰۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

رفع موانع تولید

دیدارنیوز ـ تهمینه دانیالی، در گفتگویی راهکار‌های تحقق شعار سال را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: در راستای رهنمود‌های مقام معظم رهبری از سال‌های دور تاکنون که در خصوص اصلاح الگوی مصرف، جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و شعار امسال که حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها مطرح فرموده اند باید تلاشی جهادگونه صورت دهیم و اتاق تعاون ایران به عنوان اصلی‌ترین بخش مردمی این جنبش اقتصادی با همراهی تعاونی‌ها می‌توانند رکن اصلی تحقق و عینیت بخشیدن به اهداف شعار امسال باشند.

وی ادامه داد: در اقتصاد‌هایی که به نوعی با معضل تورم دچار هستند، سرمایه‌ها امکان حرکت به سمت تولید را پیدا نمی‌کنند و در این شرایط هر بازاری که سود بیشتری بدهد مورد توجه سرمایه گذار قرار می‌گیرد لذا تمام بخش‌های غیررسمی با هدف کسب سود وارد بازار نامولد می‌شوند و موجب آشفتگی بازار اقتصاد می‌شوند به همین منظور لازم است تا در گام نخست موانع قانونی تولید در کشور برداشته شود تا با راه اندازی کسب و کار به عنوان نقطه شروع هر فعالیتی رونق تولید را شاهد باشیم.

مشاور امور بانوان اتاق تعاون با اشاره به ضرورت بازبینی قوانین کشور اظهار کرد: معتقدم در راستای اولویت قرار گرفتن تولید کالا و خدمات، بیشتر قوانین کشور باید مورد بازبینی و کارشناسی مجدد قرار گیرد و قوانینی تدوین شود که ارزش‌ها را به سمت تشویق مردم به تولیدگرایی و مولد واقع شدن هدایت کند.

به گفته دانیالی، اصلاح سیاست‌های پولی و مالی و اصلاح قواعد صحیح می‌تواند موجب رفع موانع از بخش تولید و افزایش تولید ناخالص داخلی شود و با اصلاح نظام مالیاتی، زمینه رشد بخش‌های تولیدی و مانع زدایی از آن به وجود آید.

وی درعین حال با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش تعاون بر لزوم همراهی تعاون با بخش‌های خصوصی و دولتی در راستای اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شکل گیری مردمی سازی واقعی اقتصاد تاکید کرد.

دانیالی همراهی قوای سه گانه در تحقق شعار سال را مورد اشاره قرار داد و افزود: مجلس باید مساعدت کند تا قانون به نفع تولیدکننده واقعی تفسیر و در مواقع لزوم اصلاح شود؛ قوه قضاییه نیز در این راه از مدیران دارای چنین نگرشی حمایت کند تا چنانچه به تغییر قوانین نیاز بود با قید فوریت و با همراهی قوه مقننه اقدام کند و در جهت رفع موانع از پیش روی تولید و قطع وابستگی‌ها پشتیبانی‌های لازم را با کمک یکدیگر صورت دهند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تولید ملی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی