تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سیسی: زندانی سیاسی نداریم

در حالی که نهادهای حقوق بشری درباره وضعیت حقوق بشر در مصر و سرکوب فعالان سیاسی هشدار می‌دهند، رئیس‌جمهور مصر وجود هرگونه زندانی سیاسی در این کشور را تکذیب کرد.

کد خبر: ۸۸۳۳۲
۱۵:۵۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیدارنیوز - عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در گفتگو با روزنامه "دی ولت" آلمان گفت: همه می‌توانند انتقاد کنند اما باید این انتقاد سازنده باشد نه تحریک‌آمیز.

وی افزود: ثبات به ویژه در کشوری که تعداد ساکنانش ۱۰۰ میلیون تن و بیش از ۶۰ درصد آن‌ها جوان هستند، بسیار مهم است. ما خواهان کشوری بر پایه قانون اساسی هستیم اما تحریک به "کودتا" مسئله خطرناک و غیرقابل قبولی است. امنیت نباید به ضرر آزادی ایجاد شود حتی در کشوری مثل کشور ما که از اوضاع دشواری رنج می‌برد. سالانه دستکم یک میلیون جوان مصری وارد بازار کار می‌شوند این شغل‌ها از کجا ایجاد می‌شود؟ اگر ثبات امنیتی نباشد نمی‌توان این مشاغل را ایجاد کرد وگرنه آشوب در مصر مثل سایر کشورهای منطقه گسترش خواهد یافت.

وی گفت: کسی نمی‌تواند با مردمی مخالفت کند که دو بار در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ برای سرنگونی دولت بپا خاستند. مردم برای بار سوم و چهارم نیز در صورت اختلاف با دولت ممکن است بپا خیزند. مصری‌ها اراده آزاد و قدرت لازم را برای سرنگونی هر دولتی که آن را دوست نداشته باشند، دارند. طی مقدمه‌چینی برای انتخابات ما از خبرنگاران و نهادهای مدنی برای تضمین شفافیت انتخابات دعوت کردیم. سفارت آمریکا از انتخاباتی که در مصر برگزار شد استقبال و اعتبار آن را تأیید کرد. هیچ کسی نمی‌تواند دولتی را بر مصری‌ها تحمیل کند.

وی درباره گزارشات تعدادی از نهادها درخصوص حبس تعداد زیادی از فعالان سیاسی گفت: ما کسی را به دلیل نظرات سیاسی زندانی نمی‌کنیم. اما فراموش نکنید ما با اخوان المسلمین به عنوان گروهی برخورد می‌کنیم که از ۹۰ سال پیش برای رسیدن به قدرت تلاش می‌کند. برای همین مردم علیه آن‌ها ایستادند و خواستند مصر نیز مثل بقیه کشورها سقوط نکند. تلاش زیادی می‌کنیم تا همگان به عدالت در دادگاه دست یابند. ما زندانی سیاسی نداریم. 

سیسی گفت: اگرچه مصر در توافق صلح با اسرائیل پیشرو بوده اما زمانی که با اسرائیلی‌ها دیدار می‌کنیم به آن‌ها می‌گوییم که مهم‌ترین مسئله فلسطین است. بعد از مسئله فلسطین می‌توانیم مسائل دیگر را با اسرائیل بررسی کنیم. اگر کشور فلسطینی در کنار "اسرائیل" باشد این مسئله می‌تواند تضمینی برای امنیت شهروندان اسرائیلی و نه فقط فلسطینی‌ها باشد برای همین ما برای حمایت از آشتی فلسطین تلاش می‌کنیم تا مذاکرات به راهکارهای ملموس منجر شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی