تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

قیمت دلار به زیر ۲۲ هزار تومان سقوط می‌کند؟

فعالان اقتصادی و مردم عادی برای تصمیم گیری در مورد بسیاری از امور کسب وکار و زندگی خود باید برآوردی از قیمت دلار در هفته‌ها و ماه‌های آینده داشته باشند و با توجه به تحولات سیاسی در حال وقوع، انتظار کاهش این نرخ به وجود آمده، اما این توقع از دیدگاه کارشناسی تا چه حد قابل تحقق است؟

کد خبر: ۸۸۲۹۹
۱۰:۱۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

سقوط قیمت دلار

دیدارنیوز ـ عوامل مختلفی باید دست به دست هم دهند تا قیمت ارز در بازار غیررسمی کاهش یابد. یکی از این عوامل عرضه کافی دلار به بازار توسط دولت است چرا که دولت همیشه بزرگترین منابع ارزی را در اختیار دارد و جدا از درستی یا نادرستی این سیاست، همواره با تزریق دلار به بازار، نقش متعادل کننده را در بازار ارز ایفا کرده است.

چرا دلار در کانال ۲۳ هزار تومان ایست می‌کند؟

در روز‌های گذشته شاهد بودیم که دولت و بانک مرکزی تلاش کردند با عرضه دلار در صرافی‌های بانکی به روند نزولی قیمت دلار شتاب بیشتری بدهند، اما این تلاش چندان موفقیت آمیز نبود و دلار در کانال ۲۳ هزار تومانی درجا زد. علت این امر را باید در رفتار معامله گران و انتظارات آن‌ها جستجو کرد.

بیم معامله گران ارز از نتیجه مذاکرات وین، کرونا و انتخابات ریاست جمهوری

در حال حاضر معامله گران ارز – چه معامله گران حرفه‌ای بازار و چه خریداران غیرحرفه‌ای و مقطعی – ارزیابی دقیقی از وضعیت سیاسی آینده و نتیجه مذاکرات وین ندارند. در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و افت و خیز‌های اپیدمی کرونا نیز را به مذاکرات وین و ابهام نتیجه این مذاکرات اضافه کنید تا دریابید معامله گران ارز برای پیش بینی روند نزولی قیمت دلار چه کار سختی در پیش دارند.

دولت علاقه‌مند به کاهش نرخ ارز است

دکتر حسین عبده تبریزی کارشناس شناخته شده بازار‌های مالی نیز امروز در بخشی از یادداشتی که در روزنامه دنیای اقتصاد منتشر کرده به پیش بینی نرخ دلار پرداخته و نوشته است.

دولتی که کسری بودجه دارد و می‌خواهد دلار بفروشد، اگر دلاری از طریق مذاکرات جدید نصیبش شود، حتما عرضه می‌کند. علاقه هم ندارد که در پایان عمر دولت، نرخ دلار بسیار بالایی را تحویل دولت جدید دهد. بنابراین، انتظارات قیمت دلار کاهشی از این تصور نشات گرفته است. برداشت فعالان بازار افزایش قیمت دلار نیست.

با این حال وی به سرمایه گذاران و فعالان بازار‌ها توصیه کرد با دلار ۲، ۲ هزار تومان تصمیمات خود را بگیرند چرا که بعید است در شش ۲۲ماه آتی شاهد آزادسازی منابع ارزی باشیم و حتی در صورت آزادسازی به دلیل نیاز‌های بالای کشور به ارز، بعید است دلار تغییرات جدی داشته باشد.

احتمال گشایش ارزی در نیمه اول سال ۱۴۰۰ ضعیف است

وی در بخش دیگری از این یادداشت ضمن تاکید بر انتظار کاهش قیمت ارز در بازار نوشته است: برجام درآمد‌های ارزی بانک مرکزی را تقویت می‌کند و حجم ذخایر ارزی بانک مرکزی تاثیر تعیین‌کننده‌ای بر قیمت ارز دارد، اما نتایج حاصل از گشایش برجام بعید است در نیمه اول سال ۱۴۰۰ آثار خود را نشان دهد.

منبع: کاماپرس

برچسب ها: قیمت دلار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی