تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

استقلال ۲ ـ الدحیل ۲؛ سه مدعی در گروه مرگ!

آبی‌های تهران در شرایطی به مصاف الدحیل قطر می‌روند که با تمام وجود به دنبال پیروزی هستند.

کد خبر: ۸۸۲۵۰
۰۰:۵۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

 استقلال الدحیل

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: پس از پیروزی الاهلی برابر الشرطه عراق، استقلال امشب محکوم به برد دبرابر تیم مموز و زهردار الدحیل است تا ضمن به دست آوردن صدرنشینی، برای دو بازی پایانی خود نیز امید بیشتری داشته باشد.امشب فرهاد مجیدی هم از روی سکوها بالای سر تیمش خواهد بود و کنار زمین فراز کمالوند در تحرک خواهد بود. 

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری، شیخ دیاباته و مهدی قایدی

ترکیب الدحیل: صلاح ذکریا، محمد موسی، مهدی بن عطیه، بسام الراوی، اسماعیل محمد، ادمیلسون، عبدالله عبدالسلام، سلطان البریک، معز علی، علی کریمی و اولونگا

استقلال امشب با تغییر در ترکیب خود نسبت به بازی رفت و همچنین چیدمان متفاوت از همان اول در تلاش بود آرامش را از تیم الدحیل بگیرد. نخستین حمله استقلال در همان ثانیه‌های ابتدایی، نشانه‌ای بر همین خواسته است هر چند که قرمزهای دحیل نیز در ضدحمله همچنان سریع و تکنیکی هستند. 

تا دقیقه 15 بازی به تدریج دو تیم نبردهای خود را به میانه میدان منتقل کردند و هر دو طرف سعی کردند با کمترین اشتباه، بازی حریف را تخریب کنند. 

در دقیقه 20 الدحیل دو سه بار متوالی به خط دفاعی استقلال فشار آورد و رشید مظاهری بود که با واکنش‌های مناسب و شجاعانه خطر را دور کرد.

دو تیم برای مهار یکدیگر از خشونت هم استفاده می‌کنند و الدحیل در این زمینه شدیدتر عمل می‌کند. در دقیقه 22 خطا روی نادری منجر به مصدومیت او شد و چپ پای سرحال استقلال جایش را به میلیچ داد.

استقلال با وجود پرس شدید الدحیل همچنان به حمله ادامه داد تا اینکه در دقیقه 25 پاس وریا در محوطه جریمه و خطای علی کریمی بر روی فرشید اسماعیلی منجر به اعلام پنالتی شد.

گل اول استقلال: شیخ دیاباته پشت ضربه پنالتی ایستاد و با استیل خاص خودش و اعتماد به نفس عالی توانست گل اول مسابقه را بزند و روحیه استقلال را بالا ببرد. این گل در دقیقه 27 به ثمر رسید.

 

گزارش زنده: استقلال ۱ ـ الدحیل ۱

الدحیل بلافاصله در تکاپوی جبران برآمده و حملات خود را به روی دروازه استقلال آغاز کرد. حرکات معز علی از سمت راست دحیل خطرناک است اما مدافعان استقلال هم خوب کار می‌کنند. 

الدحیل با اعتراض‌های پیاپی به داور فشار روانی وارد می‌کنند اما داور هم فعلا تحت تاثیر آنها قرار نگرفته است. در دقیقه 33 رشید مظاهری احساس درد داشت و بازی متوقف شد تا شاید کمی از فشار حریف هم کاسته شود.

در دقیقه 35 مهدی قایدی با حضور در محوطه جریمه حریف و ارسال پاس زمینی، نشان داد که از کمند دفاع حریف رها شده است. یک دقیقه بعد هم حرکت عرضی و شوت او به سمت راست دروازه با واکنش صلاح زکریا به کرنر رفت.

درگیری و جنگ در میانه میدان همچنان بالاست و حریف قطری سعی دارد با سرعت زیاد توپ را به سمت محوطه جریمه استقلال برساند. ادمیلسون جونیور هم از سمت چپ دحیل راه افتاده و با حرکات پا به توپ خود چند باری مدافعان استقلال را به زحمت انداخت.

در دقیقه 44 باز هم فشار ادمیلسون باعث شد توپ روی دروازه استقلال برسد. یک دقیقه بعد روی یک توپ ارسالی وریا غفوری روی مهاجم دحیل خطای کوچکی انجام داد و داور پنالتی گرفت.

گل اول الدحیل: اولونگا خودش پشت ضربه پنالتی ایستاد و با قدرت توپ را شوت کرد تا در آخرین لحظات نیمه اول گل تساوی را بزند. 

نیمه دوم

دو تیم با همان روحیه نیمه نخست وارد میدان شدند و در 5 دقیقه ابتدایی هم همچنان بازی فیزیکی از سوی دو تیم و خطاهای بیشتر از الدحیل به چشم آمد. در دقیقه 51 فرصت نسبتا خوبی نصیب دیاباته شد که او توپ را نتوانست کنترل کند.

دقیقه 55 شوت برق‌آسای مهدی‌پور از کنار دروازه الدحیل به بیرون رفت.

گل دوم الدحیل: ضربه کاشته روی دروازه استقلال با ضربه سر میشل اولونگا همراه شد و گل دوم به ثمر رسید.

گل دوم استقلال: دو دقیقه بعد از گل دحیل، حرکت وریا از راست با پاس زمینی او در محوطه جریمه ادامه پیدا کرد و مهدی قایدی بی‌درنگ توپ را به گل تبدیل کرد.

ورود داریوش شجاعیان به زمین باعث شد استقلال در جنگ‌های میانه میدان و خصوصا در مورد کنترل بازیکنی مثل ادمیلسون جونیور وضعیت بهتری پیدا کند. 

در فاصله 20 دقیقه مانده به پایان بازی، استقلال به دنبال راهی برای گشودن دروازه الدحیل است اما الدحیل نیز با افزودن بوضیاف به تیمش همچنان در میانه میدان باقدرت ظاهر می‌شود. نبرد هافبک‌ها در اوج است.

در دقیقه 75 شوت بوضیاف را رشید مظاهری مهار کرد. در استقلال هم مرادمند به جای ارسلان مطهری وارد زمین شد.

در دقیقه 80 یک ضربه غافلگیرکننده از دیاباته از کنار دروازه دحیل به بیرون رفت. دحیل هم در دقایق 80 تا 85 با کنترل توپ و میدان چند بار به دروازه استقلال نزدیک شد و هر بار مدافعان استقلال توپ را دور کردند.

در پنج دقیقه پایانی توپ بیشتر در وسط زمین می‌چرخد و الدحیل با توجه به برتری فیزیکی و قدی نسبت به استقلال، چندان اجازه حمله به استقلال نمی‌دهد. 

با مصدومیت شیخ دیاباته در دقیقه پایانی استقلال تا حدی زهر خط حمله‌اش را از دست داد و در دقایق اضافی دو تیم خسته و فرسوده به نظر می‌آیند. 

در هر حال بازی با نتیجه 2-2 تمام شد تا استقلال هم مثل الاهلی 7 امتیازی شود و الدحیل نیز با 8 امتیاز در صدر بماند. به نظر می‌آید این گروه دوباره شکل و شمایل گروه مرگ به خود گرفته و چهار بازی باقی‌مانده بسیار حساس و نفسگیر خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی