تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

«آی گپ» نصب کنید تا به واکسن کرونا برسید!

پروژه پیام‌رسان‌های ایرانی و فیلترینگ تلگرام را که به یاد دارید؟ حالا واکسن کرونا می‌خواهید؟ پس آی گپ نصب کنید و داوطلب دریافت واکسن شوید!

کد خبر: ۸۸۰۶۱
۱۲:۱۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

پیام رسان آی گپ و واکسن کرونا

دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: اوج‌گیری کرونا بعد از نوروز ۱۴۰۰ و بالا رفتن آمار فوت شدگان و مبتلایان از یک سو و فشار روانی روی مسئولان برای تولید هر چه زودتر واکسن‌های ایرانی، متولیان این حوزه را برآن داشت تا هر چه زودتر کار واکسیناسیون مردم را آغاز کنند و نتیجه این هم اندیشی‌ها به اینجا رسید؛ آی گپ نصب کنید و با ثبت نام در این اپلیکیشن داوطلب دریافت واکسن کوو برکت شوید.

ماجرای واکسن‌های ایرانی را از یک کم قبل‌تر مرور کنیم؛ چند ماه پس از شیوع و همه گیری ویروس کووید ۱۹ صحبت سر اینکه مبارزه قطعی با این ویروس در گرو زدن واکسن است در همه دنیا تصویب شد و از همان زمان شرکت‌هایی که در زمینه تولید واکسن حرفی برای گفتن داشتند وارد میدان شدند و شروع به تحقیق و تولید کردند.

در ایران هم کم نبودند شرکت‌هایی که برای رسیدن به قله شهرت تمام توان و پتانسیل خود را به کار گرفتند تا بتوانند هم در منطقه و هم در دنیا حرفی برای گفتن در این زمینه داشته باشند؛ از همان زمان اظهار نظر‌های مختلفی را از زبان مسئول و غیر مسئول می‌شنیدیم تا اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان نخستین پیش قراول تولید واکسن، محصول خود را به نمایش گذاشت و از مزایای آن گفت تا جایی‌که حتی پا را فراتر از تعریف گذاشت و چند نفر از دست اندرکاران این ستاد به عنوان نخستین داوطلبان واکسن "کووبرکت" آن را دریافت کردند تا از این طریق اعتماد مردم به این واکسن بیشتر شود.

جالب است که بدانید این ستاد فعالیت و تبلیغات خود را در این حد نگه نداشت و از چند روز پیش طی فراخوانی از مردمی که داوطلب دریافت واکسن کوو برکت هستند خواست تا در قدم اول اپلیکیشن آی گپ را نصب کنند، سپس با ورود به یک بخشی که در این پیام رسان ایرانی در نظر گرفته شده اطلاعات خود را به طور کامل و با جزییات وارد کنند تا آن‌ها در لیست نوبت دریافت واکسن قرار بگیرند.


واردات واکسن توسط بخش خصوصی؛ هیاهو برای هیچ!


دریافت واکسن با دادن اطلاعات و شرط و شروط

البته این را هم بدانید که برای دریافت این واکسن علاوه بر دادن اطلاعات کامل یک سری شرط هم وجود دارد که سیدرضا مظهری رئیس سامانه ۴۰۳۰ این شرط‌ها را اینگونه توضیح می‌دهد: تمام علاقه‌مندان به تزریق واکسن برکت در فاز نهایی مطالعات بالینی باید در رده سنی ۱۸ تا ۷۵ سال و ساکن شش شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان و بوشهر باشند و اگر داوطلبان در قدم اول این دو شرط را دارا بودند حالا می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ و یا از طریق اپلیکیشن آی‌گپ (#۱۰*۴۰۳۰*) در این مرحله ثبت‌نام کنند.

اگر هم نخواستید از آی گپ استفاده کنید می‌توانید با همان سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرید، ابتدا یک فایل صوتی از شرایط و خصوصیات لازم این مرحله برای آنان پخش می‌شود و پس از تأیید از سوی کاربر، ثبت‌نام اولیه انجام می‌شود.

مدیر اجرایی فازسوم مطالعات بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام این را هم گفت که پس از غربالگری اولیه، همکاران ما با این افراد تماس می‌گیرند و زمان و مکان دقیقی که باید این داوطلبان برای انجام معاینات و آزمایش‌های اولیه مراجعه کنند به آنان اطلاع می‌دهند.

اما فارغ از اینکه چرا مردم برای دریافت واکسن مجبورند از این راه وارد شوند نکته‌ای است که باید بررسی و پاسخ شفافی برای آن وجود داشته باشد، اما نکته مهمتر برای مردم این است که کار واکسیناسیون چه زمانی دقیقا آغاز می‌شود و چند نفر می‌توانند در مرحله نخست این واکسن‌ها را دریافت کنند که مظهری پاسخ این پرسش را اینگونه داد: بر اساس پروتکل وزارت بهداشت و قوانین موجود، ما اجازه تزریق روی ۲۰ هزار نفر را در مرحله اول که در نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، داریم و طبق مقررات باید دو ماه پس از آغاز این فاز و مشخص شدن نتیجه آن، در خصوص تزریق عمومی تصمیم گرفته شود.

اما در نهایت این مقام مسئول توپ را به زمین وزارت بهداشت انداخت و گفت: طبق قوانین بین‌المللی و در شرایط اضطراری، امکان درخواست اورژانسی برای تزریق عمومی واکسنی که ایمنی و عوارض آن در فاز یک و دو تأیید شده، وجود دارد که البته تصمیم گیری دراین خصوص به عهده وزارت بهداشت است.


قیمت داروی کرونا در ناصر خسرو: ۲۵ میلیون تومان ناقابل!


واکسن برای یک و نیم میلیون نفر...

در این میان مسئولان سازمان غذا و دارو که مهمترین نهاد تصمیم گیرنده برای دادن مجوز به تولیدکنندگان واکسن کرونا هستند درباره واکسن کوو برکت و آغاز واکسیناسیون نقطه نظر‌هایی دارند.

سید حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در این باره گفته بود: فاز سوم مطالعات بالینی واکسن مجموعه برکت تا خردادماه ادامه خواهد داشت و پس از تأیید این فاز، واکسن کوو ایران برکت با حجم اولیه ۱.۵میلیون دوز آماده تزریق به مردم خواهد بود.

بعد از اظهارنظر مسئولان دولتی درباره این واکسن نوبت به مینو محرز متخصص ناظر بر اجرای مرحله انسانی واکسن ستاد اجرایی فرمان امام (ره) رسید که نتایج آزمایش‌ها بویژه در خصوص ایمنی واکسن برکت را خوب توصیف کند، او که پیش از این هم از روند واکسن‌های ایرانی دفاع کرده بود، تاکید کرد: وقتی مرحله اول روی افراد ۱۸ تا ۷۵ سال و مرحله دوم روی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال بخوبی به پایان رسید و در مقایسه با عوارض سایر واکسن‌ها، کمترین عارضه را داشتیم و کم کم نزدیک می‌شویم که واکسن را موثر بدانیم و مردم به صورت عموم می‌توانند از این واکسن استفاده کنند.

کدام پیام رسان‌ها در صف رقابت هستند؟

و اما ایده و دلیل اصلی که نگارنده به نگارش این گزارش پرداخته ورود اپلیکیشن‌های ایرانی به موضوع مهمی مانند واکسن کرونا هستند، این پیام رسان‌ها یا اپلیکیشن‌ها که مدت‌ها است برای جذب کاربر از صد‌ها راه مانند برگزاری کنسرت‌های آنلاین و برگزاری مسابقات مختلف با جایزه‌های وسوسه انگیز استفاده کردند و، اما نتیجه نگرفتند حالا از این طریق می‌خواهند هدف‌های از پیش تعیین شده خود را محقق کنند و چه بهانه‌ای بهتر از کرونا!

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا کرونا و دریافت واکسن ایرانی این انگیزه را در میان کابران ایرانی ایجاد می‌کند که قسم‌های نانوشته خود را بشکنند و برخلاف عقیده‌شان مجبور به نصب پیام رسان‌های ایرانی شوند؟ این پرسشی است که پاسخ آن مستلزم زمان بیشتری خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی