تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تراکتور ۱ - نیروی هوایی عراق صفر؛ عملیات اچ ۳ چهل سال بعد!

در اولین بازی دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، تراکتور مقابل نیروی هوایی عراق قرار گرفت و توانست این تیم را با یک گل شکست دهد.

کد خبر: ۸۸۰۵۷
۲۰:۳۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

تراکتور نیروی هوایی

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: تراکتور در دور رفت گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا را با سه تساوی، سه امتیاز و رتبه دوم به پایان رساند. این تیم بعد از تساوی سه بر سه مقابل پاختاکور ازبکستان، با دو تساوی بدون گل مقابل الشارجه و نیروی هوایی عراق به کار خود در دور رفت پایان داد. در شروع دور برگشت مسابقات، شاگردان خطیبی به مصاف نماینده عراق رفته‌اند تیمی که با دو امتیاز در مکان سوم جدول رده بندی حضور دارد. تراکتور برای حفظ شانس صعود بی دردسر خود از این گروه، نیاز به کسب پیروزی در بازی امروز دارد.

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، محمدرضا خانزاده، میلاد فخرالدینی، محمد مسلمی‌پور، اکبر ایمانی، حمید بوحمدان، مهدی تیکدری، سید ابوالفضل رزاق‌پور، محمد عباس‌زاده  و پیمان بابایی

ترکیب نیروی هوایی: فهد طالب، احمد ابراهیم، میثم جبار، سامح سعید، ابراهیم بایش، حمادی احمد، همام طارق، لویی الانی، علی محسن، علی کاظم و مصطفی محمد

بازی با سوت داور ژاپنی جومی ایدا آغاز شد در حالی که برای اولین بار در این دوره از مسابقات، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه به طور همزمان در ترکیب اصلی حضور ندارند. بازیکنان تراکتور به سرعت نشان دادند که با ارائه بازی تهاجمی قصد دارند از این مسابقه با سه امتیاز بیرون بیایند. همین انگیزه زیاد هم خیلی زود به جواب رسید.

گل اول تراکتور: در دقیقه ۲، مهدی تیکدری با یک حرکت انفرادی زیبا دو بازیکن حریف را پشت سر گذاشته و از سمت راست، وارد محوطه جریمه شد، پاس در عرض او با شوت پیمان بابایی همراه بود؛ شوتی که دروازه بان به صورت ناقص آن را مهار کرد تا خود تیکدری در ریباند آن را به گل تبدیل کند.

ارسال خطرناک احسان حداد از سمت راست در دقیقه ۱۰ را اخباری با پرشی زیبا در اختیار گرفت.

در دقیقه ۱۳ پاس در عرض تند و تیز احسان حداد از سمت راست را لویی الانی با یک شوت خطرناک روانه دروازه تراکتور کرد که تکل به موقع فخرالدینی این توپ را راهی کرنر کرد.

در دقیقه ۳۷ روی یک پاس خوب از محمد عباس زاده، پیمان بابایی فرار زیبایی را به سمت دروازه حریف انجام داد و در حالی که می‌رفت با دروازه بان تک به تک شود، توسط مدافع حریف سرنگون شد. داور میثم جبار را اخراج کرد تا نیروی هوایی عراق ۱۰ نفره شود.

در دقیقه ۴۰ شوت زیبای محمد عباس زاده از ضربه آزاد به زاویه موافق را فهد طالب با یک شیرجه به موقع راهی کرنر کرد.

یک دقیقه بعد ارسال کرنر ابوالفضل رزاق پور از نقطه کرنر بار دیگر با ضربه سر هادی محمدی همراه شد؛ این ضربه جایی در چارچوب نداشت و راهی اوت شد.

نیمه دوم

تراکتور در نیمه دوم بازی کمی با احتیاط در زمین ظاهر شد و نیروی هوایی با وجود یک یار کمتر اما به آب و آتش می‌زد تا شاید نتیجه را تغییر دهد. این مدل از بازی البته فضا را برای ضد حملات تراکتور ایجاد می‌کند. 

برخورد تیکدری با مدافع نیروی هوایی در محوطه جریمه برای دقایقی گلزن تراکتور را به زمان انداخت. این اتفاق به ننظر خطا می‌آمد و احتمالا پنالتی بود.

در دقیقه 62 نیروی هوایی خطر جدی را روی دروازه تراکتور ایجاد کرد اما اخباری در موقعیت تک به تک توپ را گرفت.

در دقیقه 72 میلاد فخرالدینی از سمت راست نفوذ کرد و در موقعیت مناسبی شوت زد که توپ از کنار دروازه به تور خورد.

نیروی هوایی هم در دقیقه 73 باز هم خطری جدی ایجاد کرد که مدافع تراکتور آن را سرآسیمه دور کرد.

بهترین فرصت نیروی هوایی را در دقیقه 82 بازی شریف به آسمان زد و آه از نهاد تیم عراقی برآمد. در این دقایق بازیکنان تراکتور دقت لازم را در اداره بازی ندارند.

در دقایق پایانی بازی موج حملات نیروی هوایی ادامه داشت اما تراکتور هم با تعویض دو بازیکن روح تازه‌ای به تیمش دمید. ضربه کاشته نیروی هوایی در دقیقه 88 نیز فایده نکرد.

بازی در 5 دقیقه اضافی نیز همچنان با شور و حرارت دنبال شد. برای نیروی هوایی عراق شکست در این بازی به معنی از دست رفتن شانس صعود بود بنابراین این تیم 10 نفره با تمام وجود حمله می‌کرد. در مقابل تراکتور نیز سعی در اداره بازی داشت تا اندوخته یک گله خود را حفظ کند.

تراکتور در نهایت با همان یک گل بازی را برد و توانست نیروی هوایی عراق را زمینگیر کند. این بازی یادآور حمله ایران به نیروی هوایی عراق بعد از 40 سال بود که به عملیات اچ 3 معروف شد! حمله‌ای که در فروردین 1360 اتفاق افتاد و حالا بعد از 40 سال در زمین فوتبال تکرار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی