تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

نام دختر قذافی از لیست سیاه تحریم‌های اتحادیه اروپا خط خورد

دادگاه اتحادیه اروپا دستور داد، نام دختر قذافی از فهرست تحریم شدگان سال ۲۰۱۱ خارج شود، زیرا "او دیگر تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی نیست".

کد خبر: ۸۷۹۱۹
۱۲:۵۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

دختر قذافی

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه اتحادیه اروپا که مقر آن در لوکزامبورگ است، همچنین در حکم خود تاکید کرد، عایشه قذافی، دختر معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی سال‌ها در این کشور اقامت نداشته و پرونده وی هیچگونه مشارکتی را در عرصه سیاسی لیبی نشان نمی‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اتحادیه اروپا گفت، شورا تصمیم دادگاه در مورد لغو تصمیمات مربوط به درج نام عایشه قذافی،  در لیست تحریم‌های‌ لیبی را به دقت مورد ارزیابی قرار داده و در مورد نحوه پیشبرد آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی توضیح داد، نام وی حداقل تا پایان دوره احتمالی تجدیدنظر شورا، یعنی دو ماه، همچنان در لیست باقی می‌ماند.

تصمیم درباره درج یا حذف نام یک شخص یا شرکت از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا، به اتفاق آرا توسط کشورهای عضو شورای اروپا اتخاذ می‌شود.

عایشه قذافی در فوریه ۲۰۱۱ در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفت و نام وی  طی بازنگری‌های این لیست در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ باقی ماند.

نام معمر قذافی که در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۱ سرنگون و کشته شد و همچنین پسرانش خمیس، معتصم و سیف العرب که در جریان انقلاب  لیبی کشته شدند، در این لیست است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی