تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

مجازات شکارچیان متخلف با پاکسازی طبیعت و رهاسازی بچه ماهی در رودخانه

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: یک شکارچی متخلف در این شهرستان از سوی دستگاه قضایی به ۲۸۰ ساعت پاکسازی طبیعت به عنوان جایگزین حبس محکوم شد.

کد خبر: ۸۷۹۱۴
۱۲:۵۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ خالد بایزیدی روز پنجشنبه افزود: این شکارچی متخلف که هنگام شکار پرندگان دستگیر شده بود، پس از ارسال پرونده وی به دادگاه به دستور دادستان به پاکسازی طبیعت به مدت ۲۸۰ ساعت به عنوان مجازات بدل از حبس محکوم شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این شکارچی یک صیاد متخلف نیز که با موتور برق اقدام به صید ماهی می‌کرد، به تهیه ۲۰۰ قطعه بچه ماهی "زرده پر" رودخانه‌ای و رهاسازی آن در رودخانه زاب محکوم شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت با اشاره به تاثیر مثبت حکم مجازات جایگزین حبس در جامعه گفت: صدور این قبیل احکام در کاهش یا تکرار نشدن جرم نقش موثر ایفا می‌کند ضمن اینکه این قبیل مجازات‌ها می‌تواند هم به نفع مجرم و هم به نفع جامعه و خانواده واقع شود و با کاهش تبعات ناشی از حبس، تاثیر خوبی در فرد داشته باشد و فرصتی دوباره برای بازگشت به زندگی سالم برای مجرم فراهم می‌کند.

قانون‌گذار در سال ۱۳۹۲ به‌منظور کاهش حبس و کاهش جمعیت کیفری، مجازات جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی را پیش‌بینی و مقرر کرد که در صورت وجود شرایط خاص، مجازات‌های حبس می‌تواند یا باید به مجازات‌های دیگری تبدیل شود.

طبق ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی، مراقبت، ارائه خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی از جمله مجازات‌های جایگزین حبس محسوب می‌شود.

تبدیل مجازات حبس به مجازات‌های جایگزین در پاره‌ای موارد الزامی و در پاره‌ای موارد اختیاری و در واقع بسته به نظر قاضی است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: شکارچیان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی