تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

کاهش اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال ممنوعیت‌های مسافرتی

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه لایحه‌ای را به تصویب رساند که اختیارات قوه مجریه را برای صدور ممنوعیت‌های مسافرتی، همانند آنچه دونالد ترامپ علیه چند کشور اکثرا مسلمان به راه انداخت، در آینده محدود می‌کند.

کد خبر: ۸۷۹۰۶
۱۲:۳۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

 رئیس‌جمهور ممنوعیت‌های مسافرتی

دیدارنیوز - به نقل از پایگاه خبری هیل، قانونگذاران آمریکایی با ۲۱۸ رای موافق و ۲۰۸ رای مخالف این لایحه را به تصویب رساندند و تنها یک نماینده جمهوری‌خواه در حمایت از آن به دموکرات‌ها پیوست.

این لایحه با عنوان «قانون ضد تبعیض مبتنی بر منشاء ملی برای غیر مهاجران» (منع ممنوعیت) صراحتا تبعیض مذهبی در تصمیمات مرتبط با مهاجران را ممنوع می‌کند. هرگونه محدودیت‌ مهاجرتی فقط در صورت وجود "منافع قانع‌کننده دولت" توسط قوه مجریه صادر می‌شود.

وزارت خارجه و وزارت امنیت داخلی آمریکا پیش از اعمال چنین تصمیمی باید با کنگره رایزنی کرده و شواهد مشخصی در توجیه این محدودیت مهاجرتی و مدت زمان پیشنهادی خودشان ارائه کنند.

جودی چو، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که از نگارندگان این لایحه و رئیس انجمن آمریکایی‌های آسیایی-اقیانوسیه‌ای در کنگره گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که هیچ رئیس‌جمهوری هرگز قادر نباشد که مردم را از آمدن به آمریکا صرفا به دلیل مذهبشان منع کند.    

جمهوری‌خواهان آمریکایی هشدار دادند که لایحه مذکور به شکلی غیر ضروری اختیار قوه مجریه را تضعیف می‌کند و به جای آن، خواستار اقدام برای رسیدگی به افزایش کنونی مهاجران در مرز آمریکا – مکزیک شد.

اندی بیگز، نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا هم گفت: این رئیس‌جمهور است که تمام قدرت اجرایی را در دست دارد و باید تعیین کند که ورود افراد را تعلیق کند و نه فقط با رایزنی، بلکه با اجازه، با وزارت خارجه و وزارت امنیت داخلی.   

مجلس نمایندگان آمریکا همچنین روز چهارشنبه لایحه‌ای را با ۲۱۷ رای موافق و ۲۰۷ رای مخالف به تصویب رساند تا اطمینان حاصل کند که شهروندان و دیگر افراد دارای وضعیت حقوقی که در بنادر ورودی آمریکا بازداشت می‌شوند، می‌توانند برای فهم حقوق خودشان با یک وکیل رایزنی کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در هفته اول روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷ با امضای یک دستور اجرایی صدور روادید برای کشورهای متعددی که عمدتا مسلمان بودند، محدود کرد. این ممنوعیت سفر بارها تغییر کرد تا نهایتا شامل پنج کشور عمدتا مسلمان شامل ایران، سوریه، یمن، لیبی و سومالی شود. همچنین نام کره شمالی و ونزوئلا سال ۲۰۱۸ به دست دیوان عالی آمریکا تایید شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی