تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ استفاده سپاه از منور‌های مه‌شکن/ واکنش محمد خاتمی
این گزارش بروزرسانی می‌شود

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ استفاده سپاه از منور‌های مه‌شکن/ واکنش محمد خاتمی

امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و جستجو‌ها برای پیداشدن این هلی‌کوپتر که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در آن بوده، ادامه...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
مجید فراهانی عضو شورای شهر در توئیتر خود اعلام کرد کل ماجرای بریدن گوش کودک کار، ساختگی است

حادثه بریده‌شدن گوش کودک کار، صحنه‌سازی بود

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران از دستگیری دو نفر که حادثه بریده‌شدن گوش کودک کار را صحنه‌سازی کرده بودند، خبر داد. اگر گفته فراهانی درست باشد، در آن صورت باید گفت افراد دستگیر شده که این صحنه‌سازی را انجام دادند، بسیار هدفمند دست به این کار زدند و ایجاد فضای روانی علیه مسئولان برای آنها تنها یک کار تفننی و تفریحی نبوده است. 

کد خبر: ۸۷۸۹
۱۰:۱۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - چند روز قبل فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که موج اعتراضی وسیعی را موجب شد اما امروز مجید فراهانی عضو شورای شهر اعلام کرد کل آن ماجرا صحنه‌سازی بود و افراد مرتبط با این نمایش دستگیر شدند. 
 
مطابق ادعای این فیلم، یکی از کودکان زباله‌گرد به وسیله ماموران شهرداری دستگیر می‌شود و ماموران گوش او را با تیغ می‌برند تا دیگر زباله‌گردی نکند. کودک مذکور که از صحبت کردن او معلوم است اهل روستاهای دورافتاده است و برای کار او را به تهران آورده‌اند مدعی می‌شود که گوش او دوتا بخیه هم خورده است. 
 
البته شکل تهیه این گفتگو به گونه‌ای است که مصاحبه کننده در دهان کودک کار حرف می‌گذارد و جملاتی را به او القا می‌کند اما نمی‌توان انکار کرد که هر چه بود این فیلم به صورت بمب خبری در فضای مجازی منتشر شد و اعتراضات عمومی فراوانی را متوجه عملکرد شهرداری تهران کرد. 
 
در پی انتشار این فیلم، مسئولان نظام از جمله جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و نیز شهردار تهران دستور پیگیری ماجرا را صادر کردند تا معلوم شود که چه کسانی دست به این اقدام ضدانسانی زده‌اند. پیگیری اولیه حکایت از آن داشت که هنوز کودک مذکور را نیافته‌اند و جستجو برای یافتن وی ادامه دارد. همزمان شهرداری تهران در واکنش به انتشار کلیپی درباره بریدن گوش یک کودک کار، از شهروندان خواست او را معرفی کنند. 
 
امروز خبر منتشر شد که کل ماجرا را به شکلی دیگر توصیف می‌کند و نشان می‌دهد که اساسا بریدن گوش در کار نبوده است. 
 
مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران صبح امروز در صفحه توییتر خود نوشت: «با پیگیری‌های انجام شده، معلوم شد گوش کودک کار در حادثه‌ای دیگر در شهرری خراش دیده اما افرادی با صحنه‌سازی با زور و تهدید در جهت القای این بودند که شهرداری گوش وی را بریده و فیلم می‌گیرند.

وی نوشت: «دو نفر مورد نظر با استفاده از دوربین‌های اطراف و خودروی آنها شناسایی و بازداشت شدند».

در فضای رسانه‌ای جدید و امکاناتی که در فضای مجازی برای تولید محتوا برای همگان ایجاد شده است، احتمال انتشار سخنان و فیلمها و مطالب غیردقیق زیاد است اما اگر گفته فراهانی درست باشد، در آن صورت باید گفت افراد دستگیر شده که این صحنه‌سازی را انجام دادند، بسیار هدفمند دست به این کار زدند و ایجاد فضای روانی علیه مسئولان برای آنها تنها یک کار تفننی و تفریحی نبوده است. 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی