تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
غیررسمی اعلام شد

سقف نرخ اجاره ۲۵ درصد ماند

رئیس اتحادیه مشاور املاک گفت: امسال هم مانند سال گذشته مالکان حق افزایش نرخ اجاره تا سقف ۲۵ درصد را دارند.

کد خبر: ۸۷۸۶۷
۱۱:۱۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

سقف نرخ اجاره

دیدارنیوز ـ مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با بیان اینکه امسال هم همانند سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی برای نرخ اجاره تعیین شده است، گفت: طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تا سه ماه بعد از پایان کرونا مالکان باید قرارداد‌های اجاره مستاجران را تمدید کنند و حق تخلیه ملک را ندارند.

او ادامه داد: امسال بازار اجاره گیج است و هنوز وضعیت کنونی بازار اجاره، خرید و فروش برای مردم و اصناف هم مشخص نشده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه بسیاری از خریداران معتقد هستند که بازار مسکن به سمت کاهش قیمت حرکت می‌کند، افزود: بسیاری از فروشندگان اعلام می‎کنند که در آستانه انتخابات بازار مسکن دچار افزایش قیمت خواهد شد؛ بنابراین تمایلی به خرید و فروش و یا معامله ندارند.

خسروی تصریح کرد: بررسی‌های صورت گرفته و پیش بینی‌ها نشان دهنده آن است که قیمت‌ها روندی کاهشی دارند و بازار اجاره و همچنین بازار خرید و فروش به سمت آرامش و کاهش قیمت حرکت می‌کند.

او با بیان اینکه تمامی معاملات مسکن که در مشاوران املاک انجام می‌شوند باید از طریق کد رهگیری صورت گیرند و هیچ مشاور املاکی حق ندارد بدون کد رهگیری اقدام به انجام معامله کند، افزود: به گفته مشاوران املاک بازار آرام است و به سمت ثبات قیمتی حرکت می‌کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پایان تصریح کرد: طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی مشاوران املاک از هفته گذشته تعطیل هستند و هیچ مشاوری حق ندارد در این ایام فعالیت صنفی داشته باشد.

چندی پیش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بودند که تمامی قرارداد‌های اجاره به دلیل تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا امسال تمدید شد می‌شود، اما هنوز سقف نرخ برای بازار اجاره تعیین نشده و همزمان با شروع فصل نقل و انتقال، ستاد ملی مقابله با کرونا سقف نرخ اجاره بها را اعلام خواهد کرد.
افزایش بیش از ۳۸ درصدی اجاره بها در زمستان ۹۹

گفتنی است، متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای خانوار‌های واحد‌های مسکونی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل زمستان ۱۳۹۹ برابر با ۳۸.۶ درصد بوده است. نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل زمستان ۱۳۹۹ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر با ۲۷.۵ درصد است.

همچنین مرکز آمار از افزایش ۴.۴ درصدی شاخص قیمت اجاره بهای واحد‌های مسکونی در مناطق شهری در فصل زمستان سال ۹۹ خبر داده است.

برچسب ها: اجاره‌بها
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی