تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
سخنگوی گمرک اعلام کرد:

تجارت ۳۶.۵ میلیارد دلاری ایران با همسایگان در سال ۹۹

سخنگوی گمرک گفت: میزان تجارت خارجی ایران با کشور‌های همسایه در سال گذشته ۸۲ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۳۸۹ تن انواع کالا برابر با ۳۶ میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۳۱۵ هزارو ۸۶۹ دلار بوده است که ۵۶ درصد وزن و حدود ۵۰ درصد کل تجارت کشور با دنیا را شامل می‌شود.

کد خبر: ۸۷۷۶۷
۱۶:۱۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تجارت ۳۶.۵ میلیارد دلاری ایران با همسایگان در سال ۹۹
 
دیدارنیوز ـ «سید روح اله لطیفی» اظهار داشت: ایران با ۱۵ کشور از جمله امارات متحده عربی، افغانستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بحرین، عراق، کویت، قزاقستان، عمان، پاکستان، قطر، روسیه، ترکیه، ترکمنستان وعربستان دارای مرز‌های آبی و خاکی است وتجارت در رویه‌های واردات و صادرات با این کشور‌ها از هر نظر برای کشور و به خصوص تجار و تولید کنندگان دارای اهمیت است.

وی افزود: برخلاف برخی دشواری‌هایی که بر اثر شیوع ویروس کرونا و همچنین تحریم‌های ظالمانه در طی سال‌های اخیر داشته ایم، با تلاش و جدیت همکاران گمرک جمهوری اسلامی ایران و بنگاه‌های اقتصادی، تجار و بازرگانان حجم تجارت خارجی کشور با همسایگان قابل قبول بوده است.

لطیفی خاطرنشان کرد: در طی ۱۲ ماه سال ۹۹ حجم تجارت خارجی ایران با همسایگان ۸۲ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۳۸۹ تن انواع کالا به ارزش ۳۶ میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۸۶۹ دلار بوده است که از این میزان سهم صادرات محصولات ایران به کشور‌های همسایه ۶۷ میلیون و ۸۴۱ هزارو ۲۱۳ تن برابر با ۲۰ میلیارد و ۳۵۷ میلیون و ۴۵۵ هزارو ۲۱۳ دلار بود که ۶۰ درصد وزن و ۵۸ درصد ارزش کل صادرات غیرنفتی ایران به جهان را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشترین حجم صادرات ایران به کشورعراق با ۲۵ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۳۹۲ تن به ارزش هفت میلیارد و ۴۴۸ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۶۷۳ دلار بوده است و کمترین حجم صادرات نیز به بحرین برابر با هشت میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۰۴ دلار بود.

سخنگوی گمرک گفت: در سال ۹۹ نزدیک به ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۱۴۵ میلیون دلار از کشور‌های ۱۵ گانه همسایه وارد کشور شده است که ۴۳.۵ درصد وزن و ۳۶.۵ درصد کل واردات کل از کشور‌های جهان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: بیشترین حجم واردات ایران از کشور‌های همسایه متعلق به امارات متحده عربی با پنج میلیون و ۱۳۶ هزار و ۵۳۴ تن کالا به ارزش ۹ میلیارد و ۷۵۷ میلیون و ۷۸۷ هزارو ۵۹۱ دلار بود و کمترین میزان واردات نیز مربوط به کشور بحرین با ارزش ۹۴۶ هزارو ۸۰۸ دلار می‌شود.

لطیفی تاکید کرد: پس از عراق، اصلی‌ترین مقاصد صادراتی محصولات و کالا‌های ایرانی به ترتیب امارات با ۱۵ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۶۶ تن به ارزش چهار میلیارد و ۶۶۱ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۶۸۲ دلار، ترکیه با ۲ میلیارد و۵۳۶ میلیون و۶۱۶ هزار و ۶۸۸ دلار و افغانستان با ۲ میلیارد و ۳۰۸ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۲۵۹ دلار هستند.

به گفته وی، اصلی‌ترین مبادی واردات ایران از همسایگان پس از امارات متحده عربی، کشور‌های ترکیه با چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون و ۹۱ هزار و ۸۲ دلار و روسیه با یک میلیارد و ۷۰ میلیون و ۲۵۶ هزارو ۲۶۲ دلار هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین اعلام گمرک، در ۱۲ ماهه سال گذشته در مجموع ۱۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۳ میلیارد دلار از مبادی کشور صادر و وارد شده است که سهم صادرات ۱۱۲ میلیون تن به ارزش صادرات ۳۴ میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار و سهم واردات ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ارزش ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی