تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

مجوز یک ماهه عراق به گوجه‌های ایرانی!

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان اعلام کرده که عراق مجوزی جدید در جریان تجارت با ایران صادر کرده است.

کد خبر: ۸۷۷۵۴
۱۵:۴۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

صادارت گوجه به عراق

دیدارنیوز ـ در سال‌های اخیر و بعد از فروکش کردن نسبی جنگ‌های داخلی و حضور گروه‌های تروریستی در عراق، دولت بغداد تلاش کرده با ایجاد مقدماتی ابتدایی، راه را برای تولید دوباره برخی محصولات که در این کشور سابقه فعالیت داشتند باز کند.

در این مسیر در سال‌های گذشته به تناوب شرایط، دولت عراق واردات برخی محصولات که نمونه داخلی داشتند را به خاک این کشور ممنوع کرده که در این بین برخی محصولات ایرانی نیز به چشم می‌خورند. صادرات محصولات کشاورزی به عراق یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های تاجران ایرانی در بازار این کشور همسایه بوده، اما به نظر می‌رسد با بهبود شرایط کشت، نیاز عراق به این محصولات ایرانی کمتر شده است.

با این وجود، با تغییر برخی شرایط همچنان امکان صادرات به عراق وجود دارد و در جدیدترین تصمیم عراق اعلام کرده برای تامین نیاز ماه مبارک رمضان، مجوز واردات گوجه فرنگی ایرانی را صادر کرده است.

بر اساس نامه‌ای که سازمان صمت استان هرمزگان به سازمان توسعه تجارت زده، دولت عراق اعلام کرده که در ماه رمضان ۵۰ هزار تن گوجه فرنگی ایرانی را وارد خواهد کرد و این مجوز در پایان ماه رمضان به پایان خواهد رسید.

پس از صدور این نامه، فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر بازرگانی عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق و سایر تجار رسمان اعلام کرده که محدودیت داخلی در این زمینه وجود نخواهد داشت و صادرکنندگان ایرانی می‌توانند بر اساس برنامه یک ماهه اعلام شده از سوی عراق، محصولات خود را در بازار این کشور عرضه کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: عراق صادرات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی