تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

محسن رهامی: در دولت من سیاسی کردن علم جمع می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلیمن محسن رهامی داوطلب ریاست جمهوری در یک برنامه زنده اینستاگرامی به پرسش های مختلفی پاسخ داد، وی در بخشی از اظهارات خود گفت: سیاسی کردن کرونا کار درستی نیست، من جای روحانی بودم وزیر بهداشت را مامور می‌کردم به هر قیمتی و از کشوری که واکسن تولید می‌کند، واکسن خریداری کند، زیرا مردم مثل برگ خزان در حال ریختن هستند و در دولت من سیاسی کردن علم جمع می‌شود.

کد خبر: ۸۷۷۲۳
۱۴:۳۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
 
محسن رهامی: در دولت من سیاسی کردن علم جمع می‌شود

دیدارنیوز - محسن رهامی اظهار کرد: در دولت من از تجربه و امکانات دول موفق در مهار کرونا استفاده خواهد شد، پیامبر به پزشکان یهودی برای معالجه مراجعه می کرد، معاملات و مراودات مالی پیامبر و ائمه با یهودیان الگوی رفتاری ماست.
 
در دولت من سیاسی کردن علم جمع می‌شود
 
وی افزود: من جای روحانی بودم وزیر بهداشت را مامور می‌کردم به هر قیمتی و از کشوری که واکسن تولید می‌کند، واکسن خریداری کند، زیرا مردم مثل برگ خزان در حال ریختن هستند و در دولت من سیاسی کردن علم جمع می‌شود.

این داوطلب ریاست جمهوری یادآور شد: هیچ کشوری به اندازه ژاپن از آمریکا صدمه ندید ولی جنگ که تمام شد، با دشمن سابق خود کار اقتصادی کرد و از فناوری و تکنیک‌های آمریکا بهره برد، علم میراث جهانی است و هرگز نباید آن را سیاسی کرد. گیر اقتصاد ما سیاسی است و با بستن دروازه‌های کشور اوضاع همین می‌شود.

وی ادامه داد: چین بیشتر از ما با آمریکا دشمن بود، اما تصمیم درستی گرفتند و صنعت و سرمایه آمریکا را برای ورود به کشورشان تضمین کردند اما وضع کوبا را ببینید. سرمایه داران ایرانی هم حاضر نیستند در کشور سرمایه‌گذاری کنند، نه تنها سرمایه خارجی را جذب نمی‌کنیم که سرمایه‌های خودمان هم در حال خروج است. مثلا بزرگترین گروه خریدار مسکن در ترکیه ایرانی هستند.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه تصرف سفارت آمریکا باعث شد که چهل سال تاوان بدهیم، عنوان کرد: نزدیک به ۵ میلیون ایرانی که اکثرا نخبه و تحصیل کرده هستند مهاجرت کرده‌اند. به نظر من باید جهانی فکر کنیم و ایرانی عمل کنیم، صنعت ماشین سازی ما سابقه بیشتری از کره جنوبی دارد اما چرا ماشین کره‌ای در آمریکا و اروپا فروخته می‌شود؟

وی گفت: سید محمد خاتمی در داخل و روابط با دنیا موفق بود، او به جای تقابل، تعامل و گفت‌وگو را برگزید.

رهامی با بیان اینکه قرار نبود برجام پول‌های ما را آزاد کند بعد فقط از چین کالا بخریم، بیان کرد: ما بعد از برجام، آمریکا و معامله اقتصادی با آن کشور را نادیده گرفتیم. هیچ جا مرگ بر ایران نمی‌گویند حتی در اسرائیل، چرا نگاه طرد و دافعه و مرگ در ادبیات بخشی از جامعه ما حاکم شده است، مرگ بر آمریکا چه سودی دارد، محاسبه کنید.

این داوطلب ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با آقای فانی وزیر سابق آموزش و پرورش که مشاور اینجانب هستند، جلسه داشتم، حرفش این بود که مدل اداره آموزش پروش ما مدل اداره زمان قاجار است.

وی در پرسش به پرسشی در باره دیدارش با مقام معظم رهبری اظهار کرد: تلاشم من در دیدار با رهبری این بود که به ایشان عرض کنم گزارش‌های اصلاح‌طلبان را از زبان خودمان بشنوند نه با واسطه. نباید اجازه دهیم تصور شود اصلاح‌طلبان با نظام شکاف عمیق دارند. ما به مدیریت کشور انتقاد جدی داریم و از طرفی رهبری را عمود خیمه نظام می‌دانیم و این دو قابل جمع است.

رهامی گفت: عرق ملی ما باید تقویت شود، ایران را اسلام متمدن نکرد. ایران قبل از آن هم صدها سال متمدن بود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود یادآور شد: چرا در شورای نگهبان زن حقوق‌دان نداریم آیا از اول انقلاب تا کنون یک زن حقوق‌دان برای رفتن به شورای نگهبان نداشتیم؟
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی