تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

بازگشایی سفارت قاهره در طرابلس پس از عید فطر

در جریان سفر هیئت عالی رتبه مصری به لیبی ۱۱ تفاهم نامه در زمینه‌های مختلف به امضا رسید. همچنین نخست وزیر لیبی از باگشایی سفارت و کنسولگری قاهره در طرابلس پس از عید فطر خبر داد.

کد خبر: ۸۷۶۴۱
۱۰:۴۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

بازگشایی طرابلس قاهره

دیدارنیوز - به نقل از شبکه خبری الجزیره، یک هیئت مصری متشکل از ۷۵ تن از جمله ۱۱ وزیر، بازرگان و سرمایه‌گذار این کشور به ریاست مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر وارد طرابلس شدند.

در جریان این سفر تفاهم نامه‌هایی درباره همکاری فنی در زمینه حمل و نقل، همکاری در اجرای پروژه‌های جاده ایو زیرساخت‌ها و در حوزه بهداشت میان دو طرف به امضا رسید.

همچنین تفاهم نامه‌هایی درباره همکاری در حوزه نیروی انسانی و سرمایه گذاری در حوزه برق به امضا رسید.
اسناد همکاری همچنین شامل سه توافقنامه در زمینه توسعه برق، تفاهم نامه اتصال بین المللی مخابرات، افزایش ظرفیت های بین المللی در سیستم فیبر نوری، آموزش فنی و ظرفیت سازی است.

پس از دیدارهای دوجانبه، محمد الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی در نشست خبری مشترک گفت، با قاهره درباره بازگشایی سفارت خانه و کنسولگری مصر در طرابلس پس از عید فطر توافق شد.

وی گفت، در دیدار با نخست وزیر مصر تلاش بر این است که اقدامات عملی اتخاذ شود که می تواند شروع مثبتی در آغاز مرحله جدیدی از مشارکت دو کشور باشد.

نخست وزیر مصر هم اعلام کرد، کشورش از انتخابات لیبی در پایان سال ۲۰۲۱ حمایت می‌کند.

وی افزود، وزارت هواپیمایی مصر دستور از سرگیری پروازها میان دو کشور را صادر کرده است. قاهره خواستار تقویت همکاری با لیبی در همه زمینه‌هاست.

نخست وزیر مصر بدون بیان جزئیات گفت، دو طرف در آستانه توافق بر سر ایجاد خط مشترک حمل و نقل دریایی هستند.
این نخستین سفر نخست وزیر مصر به لیبی از سال ۲۰۱۰ است.

این سفر پس از آن انجام شد که طرف های بحران سیاسی لیبی پیرامون تشکیل دولت موقت وحدت ملی لیبی و شورای ریاستی برای اداره کشور تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در ۲۴ دسامبر به توافق رسیدند.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی