تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پرسپولیس ۲ ـ گوآ ۱، النصر ۱ ـ فولاد ۱؛ شکست‌ناپذیران از گوآ تا ریاض

در حساس‌ترین بازی گروه E پرسپولیس در حالی به مصاف گوآ رفت که الوحده امارات توانست الریان قطر را در بازی دیگر این گروه شکست دهد.

کد خبر: ۸۷۵۷۱
۲۱:۳۷ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

گزارش زنده: پرسپولیس صفر ـ گوآ صفر ، فولاد صفر ـ النصر صفر

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در جنوب غرب هندوستان و در ورزشگاه جواهر لعل نهرو، پرسپولیس میهمان تیم اف سی گوآ است و پیروزی در این مسابقه می‌تواند بیشتر راه صعود به مرحله حذفی را برای قهرمان لیگ ایران طی کند. 

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سید جلال حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، وحید امیری، کمال، کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، احسان پهلوان، مهدی ترابی، عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو

ترکیب گوآ: دیراج سینگ، ایوان گونزالز، سریتون فرناندز، سانسون پریرا، ساویور گاما، عادل خان، گلان مارتینز، خامز دوناکی، ادو بدیا، براندون فرناندز و خورخه اورتیز مندوزا

پرسپولیس با اعتماد به نفس کامل و با آگاهی از نتیجه بازی دو رقیبش یعنی الوحده امارات و الریان قطر به مصاف میزبان گروه E رفته و به نظر می‌آید بازی متفاوتی با تیم بین‌المللی گوآ داشته باشد. در 10 دقیقه نخستین بازی پرسپولیس در عین تسلط به میدان، بازی محتاطانه‌ای را با گوآ در پیش گرفت تا احیانا از حریف رودست نخورد.

گل اول گوآ: میزبان این مسابقه که در دو مسابقه قبلی گل نزده بود در دقیقه 12 از یک ضربه کاشته به گل رسید. ارسال به مرکز خط دفاعی با ضربه سر ادو همراه شد و حامد لک گل آسانی را دریافت کرد. 

گوآ دوباره یک فرصت عالی برای گلزنی پیدا کرد که حامد لک مانع بزرگی برای گل دوم شد. پرسپولیس کمی خود را جمع و جور کرد و در یک حمله در دقیقه 16 به خاطر خطا روی آل‌کثیر خطای پنالتی گرفت. 

گل اول پرسپولیس: با نظر گل‌محمدی، مهدی ترابی پشت ضربه پنالتی ایستاد و با قدرت تمام آن را به گل تساوی تبدیل کرد. برتری گوآ تنها 6 دقیقه دوام آورد. 

در دقیقه 20 نیز حرکت امیری و پاس او در محوطه جریمه گوآ با حرکت آل‌کثیر همراه شد اما دروازه‌بان حریف هندی توپ را مهار کرد.

گل دوم پرسپولیس: سرخ‌ها با تحت فشار قرار دادن گوآ باز هم به گل رسیدند. سانتر دقیق ترابی در دهانه دروازه را سید جلال حسینی با ضربه سر به گل دوم تبدیل کرد. 

در دقیقه 29 مهدی ترابی که همچنان از بهترین‌های پرسپولیس است باز هم از راه دور شلیک محکمی داشت که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

گوآ نیز یک بار شانس خود را برای باز کردن دروازه پرسپولیس آزمود اما بازیکن این تیم در تله آفساید گیر کرد.

در دقیقه 36 دوباره گوآ صاحب یک ضربه کاشته شد و ارسال بلند سیاه‌پوشان گوآ به بیرون رفت. 

در دقیقه 38 یک بار دیگر همکاری وحید امیری و ترابی منجر به یک پاس عمقی در شش قدم گوآ شد و وحید امیری نتوانست توپ را از کنار دست دیراج سینگ وارد دروازه کند. یک دقیقه بعد هم پاس ترابی به شهریار مغانلو رسید که ضربه او نیز با فاصله کم از کنار دروازه به اوت رفت. پرسپولیس می‌توانست هر دو موقعیت را گل کند.

خطای گونزالس روی احسان پهلوان در دقیقه 41 با اعلام ضربه پنالتی از سوی داور همراه شد. این بار کنعانی‌زادگان پشت توپ ایستاد و ضربه محکم او به وسط دروازه با واکنش سینگ همراه شد و این فرصت عالی از دست رفت. کنعانی‌زادگان در پنالتی قبلی هم خواهان زدن ضربه بود.

پرسپولیس تقریبا همه میدان را در اختیار دارد و در دقیقه 43 نیز پرتاب اوت بلند امیری در محوطه جریمه گوآ فرود آمد و جلوی پای نوراللهی افتاد و احمد نور هم در زدن ضربه نهایی بی‌دقتی کرد تا فستیوال گل‌نزدن در پرسپولیس تکمیل شود. 

نیمه نخست با نتیجه 2-1 به سود پرسپولیس تمام شد.

گزارش زنده: پرسپولیس ۲ ـ گوآ ۱، النصر صفر ـ فولاد صفر

نیمه دوم

آمار بازی در نیمه اول حکایت از برتری کامل پرسپو لیس نسبت به میزبان داشته و به نظر می‌آید سرخ‌ها در نیمه دوم نیز شانس بیشتری برای گلزنی داشته باشند. 

* اما از ریاض هم خبر می‌رسد که فولاد با این ترکیب به مصاف النصر می‌رود: محسن فروزان، صالح حردانی، مهران موسوی، عارف آقاسی، وحید حیدریه، محمد آبشک، محمد زبیر نیک‌نفس، فرشاد احمدزاده، ساسان انصاری، پاتوسی و شیمبا

پرسپولیس در همان آغاز نیمه دوم حرکت خود را با یک حمله آغاز کردند تا نشان دهند دست‌بردار نیستند. در دقیقه 48 باز هم حرکت ویرانگر ترابی و آل‌کثیر نهایتا با ضربه عیسی وارد دروازه شد اما داور بازی آفساید مهاجم پرسپولیس را اعلام کرد تا موقعیت‌های از دست رفته سرخ‌ها بیشتر شود.

گل‌محمدی با دو تعویض در دقیقه 55 به تیمش نیروی تازه‌ای بخشید. میلاد سرلک و امید عالیشاه به جای مغانلو و نوراللهی وارد زمین شدند. 

در لحظه‌ای که عیسی آل‌کثیر فرصت خوب نفوذ به محوطه جریمه گوآ را از دست داد، در عربستان بازی فولاد و النصر همچنان مساوی است. 

در دقیقه 65 ادو بدیا کاپیتان گلزن گوآ به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد تا یکی از مهم‌ترین بازیکنان این تیم هم از میدان بیرون برود. بازی برای چند دقیقه است که چندان افت و خیزی ندارد و پرسپولیس هم خود را به آب و آتش نمی‌زند. 

در دقیقه 70 اما حرکت سیامک نعمتی و شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت. گوآ هم تلاش‌ بی‌ثمری برای نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس داشت که بی‌فایده بود. در فاصله 15 دقیقه تا پایان بازی انگار دو تیم سعی می‌کنند انرژی خود را بیهوده هدر ندهند و خود را برای بازی آینده که سه روز بعد انجام می‌شود آماده نگه‌دارند.

در دقیقه 77 مهدی عبدی که تازه وارد زمین شده در محوطه جریمه گوآ به زمین افتاد اما داور اعتقادی به خطا نداشت. به نظر می‌رسید مدافع حریف او را با دست نگه‌داشت.

در دقیقه 82 بازی همچنان در میانه میدان دنبال می‌شود و بازیکنان تازه‌نفس گهگاهی خودی نشان می‌دهند. در همین لحظات ترانک بازیکن تعویضی گوآ یک شوت غافلگیرکننده زد که حامد لک آن را مال خود کرد.

در سه دقیقه پایانی بازیکنان گوآ همچنان تلاش می‌کنند خود را به دروازه پرسپولیس برسانند اما معمولا توپ از نیمه زمین هم رد نمی‌شود. 4 دقیقه وقت اضافه در  نیمه دوم نیز با برتری محسوس پرسپولیس همراه بود و حتی در یک صحنه سه بازیکن پرسپولیس در مقابل دروازه گوآ بودند اما نتوانستند به گل برسند. 

در نهایت این بازی با نتیجه 2-1 به سود پرسپولیس تمام شد در حالی که شاید اگر فرصت‌های حتمی این تیم به گل تبدیل می‌شد، گوآ باید یک هفته‌ای از جلوی چشم هندی‌ها پنهان می‌شد.

پرسپولیس با این برد اولین تیم 9 امتیازی رقابت‌هاست.

نیمه دوم فولاد در ریاض

بازی سخت فولاد و النصر در  نیمه دوم با این امید آغاز شد که نماینده ایران بتواند روند شکست‌ناپذیری تیم‌های ایرانی را حفظ کند. آمار بازی در نیمه نخست حکایت از برتری النصر داشت اما فولاد نیز تیم محکم و سختکوشی است که با توجه به مهاجمان خوبش می‌تواند از فرصت‌های محدود هم به خوبی استفاده کند.

نکته مهم این است که در دیگر بازی این گروه، السد توانسته در نیمه اول سه گل به الوحدات بزند تا امیدهایش را برای بازگشت به جمع مدعیان زنده کند. السد تا دقیقه 26 بازی این سه گل را توسط بونجاح، خوخی و الهیدوس اندوخته است. 

گل اول فولاد: آنچه از فولاد انتظار می‌ رفت اتفاق افتاد و این تیم بر خلاف جریان بازی به گل رسید. ضربه کاشته فولادی‌ها در یک رفت و برگشت با ضربه میری به دهانه دروازه رسید و مدافع النصر دروازه خوذدی را به اشتباه گشود.

پس از این گل النصر همچنان در تلاش برای باز کردن دروازه فولاد بود اما دفاع تیمی فولاد خوزستان با کمترین اشتباه و حمایت همه جانبه از یکدیگر مقاومت کرده و چشم به ضدحمله دارد.

در دقیقه 56 ضربه کاشته النصر با ضربه سر مهاجم زردپوش همراه شد و توپ در آستانه ورود به دروازه با واکنش فروزان به بیرون رفت.

در دقیقه 59 پاتوسی در یک ضد حمله به سمت دروازه النصر فرار کرد اما سرعت بیشتر مدافعان حریف و تعلل پاتوسی و بقیه این فرصت را به هدر داد.

در دقیقه 66 باز هم فولاد به سرعت خود را به دروازه النصر نزدیک کرد اما یک پاس اشتباه باعث شد توپ در اختیار زردها قرار بگیرد. 

گل اول النصر: در پی یک حمله از سوی النصر، توپ به پتروس هافبک برزیلی این تیم رسید و او تقریبا روی خط محوطه جریمه با یک چرخش موفق شد با شوت زمینی دقیق دروازه فروزان را باز کند.

فولاد پس از تلافی النصر، تمایل بیشتری برای حمله از خود نشان داد و تعویض‌های نکونام نیز به این تیم سرعت بیشتری بخشید. در دقیقه 77 ضربه کرنر فولاد دروازه النصر را تهدید کرد. فولاد پرس را در زمین حریف انجام می‌دهد تا شاید فرصت‌های بیشتری برای خود ایجاد کند.  

در دقیقه 80 عبدافتاح با حرکت سریع به سوی دروازه فولاد و شوت ناگهانی، می‌خواست فروزان را مغلوب کند اما ضربه او کم‌جان بود.

ضربه کاشته النصر در دقیقه 83 به دیوار دفاعی فولاد برخورد کرد و نهایتا به جایی نرسید. فولاد فاصله زیادی با تساوی ندارد.

منزس مربی برزیلی النصر تیمش را به سوی جلو فرا می‌خواند چون تک امتیاز برای دو تیم چاره‌ساز نخواهد بود. دفاع فولاد با بازی فداکارانه آبشک همچنان مقاومت می‌کند.

دقیقه 91 ضربه کاشته فولاد به میانه میدان بازگشت و حمله النصر نیز با دفاع خوب فولاد نتیجه‌ای نداشت. نکونام در آخرین تعویض خود شیمبا را نیز بیرون کشید. 

آخرین حمله النصر به خاطر اعلام آفساید از سوی داور فایده‌ای نداشت و آخرین اتفاق بازی هم کاشته فولاد و ضربه سر مهاجم آن بود که وارد دروازه شد اما باز هم داور به درستی اعلام آفساید کرد.

فولاد با این تسائی 5 امتیازی شد و پشت سر النصر در رده دوم جدول ایستاد تا روند شکست‌ناپذیری ایران از گوآ تا ریاض پابرجا بماند.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی