تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

رائول کاسترو بازنشسته شد اما حزب کمونیست کوبا بر استمرار تاکید دارد

کوبا دوشنبه دفتر عصر کاسترو را بست و حزب حاکم کمونیست، رئیس جمهوری فعلی را برای جانشینی رائول کاسترو به عنوان رئیس حزب تعیین کرد و او گفت که همچنان در تصمیمات استراتژیک از سلف خود مشورت می‌گیرد.

کد خبر: ۸۷۴۰۸
۰۹:۱۳ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

رائول کاسترو

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز، این جانشینی بیانگر پایان شش دهه حاکمیت برادران فیدل و رائول کاسترو است که انقلاب ۱۹۵۹ در این جزیره حوزه کارائیب با یازده میلیون جمعیت را رهبری کردند و یک کشور تحت کنترل کمونیسم در نزدیکی ایالات متحده بنا نهادند.

میگوئل دیاز-کانل، رئیس جمهوری ۶۰ ساله کوبا که پیش از پیوستن به دولت ملی در سال ۲۰۰۹ در دو استان رئیس حزب بوده است، در سال ۲۰۱۸ جانشین کاسترو ۸۹ ساله به عنوان رئیس جمهور شد و بعد همچنین نقش دبیر اول حزب که قدرتمندترین جایگاه در این کشور است، به دست گرفت.

انتخاب او بخشی از یک ترمیم گسترده‌تر دفتر سیاسی این حزب در جریان کنگره چهار روزه بود که عمدتا پشت درهای بسته تحت عنوان "وحدت و استمرار" برگزار شد.

دیاز-کانل در اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس حزب در جمع صدها هیات گفت: رفیق رائول... در مهمترین تصمیمات استراتژیک که اهمیت بالایی برای سرنوشت کشورمان دارند، طرف مشورت قرار می‌گیرد. او همواره حاضر خواهد بود. در صورت بروز هرگونه خطا یا نقص، او همچنان به راهنمایی و هشدار ادامه خواهد داد.  

دیاز-کانل از زمان رسیدن به ریاست جمهوری بر استمرار تاکید می‌کند و انتظار نمی‌رود که او کوبا را از سیستم سوسیالیستی تک حزبی دور کند، با این حال برای اجرای اصلاحات اقتصادی تحت فشار قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهوری کوبا که دوشنبه بر خلاف پوشش نظامی کاسترو کت و شلوار به تن داشت، گفت که اقتصاد کشورش دوام داشته است، کوبا به دستاوردهای اجتماعی نظیر بهداشت و آموزش سراسری رسیده و در دوران پاندمی با دیگر کشورها همبستگی داشته و پزشک اعزام کرده است.  

او همچنین به فعالان اپوزیسیون هشدار داد، به ویژه با رشد جنبشی از هنرمندان و روزنامه‌نگاران مخالف که اجراهای تحریک‌آمیز یا اعتراضات کوچک برگزار می‌کنند. رئیس جمهوری کوبا ادامه داد: آن مزدوران لومپن که از سرنوشت همه پول در می‌آورند، کسانی که خواستار حمله می‌شوند، کسانی که مرتباً با گفتار و عمل توهین می‌کنند... به شما توصیه می‌کنیم که صبر این مردم حدی دارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
کرامت سلیمی
|
United States of America
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
نگرانی کوبا از خروج امریکا از برجام جالب می باشد.

چرا کوبا نگران است و چرا کوبا اصرار دارد برجام حفظ شود؟.
چه ریگی به کفش دولت کوباست که اینقدر از نابودی برجام واهمه دارد.؟

برجام چه ربطی به کشور گرسنه و بدبخت کوبا دارد.؟

و چرا کاستروها همزمان با تضعیف برجام از قدرت کنار رفتند؟

متاسفانه تاریخ پر است از قهرمانان دروغینی که امپراطوری رسانه ای گلوبالیستها با تبلیغات دروغین و غیرواقعی از انها در ذهن مردم قهرمان ساختند.

یک مورد پررنگ ان قهرمان سازی از رهبر کوبا فیدل کاسترو می باشد.

فیدل کاسترو در سال 1962 با امریکا پنهانی وارد معامله شد و بحران موشکی کوبا را که یک بحران ساختگی و کنترل شده بود راه انداختند و با وانمود به وجود 80 موشک اتمی شوروی در خاک کوبا چند ماه دنیا را در ترس و وحشت نگاه داشتند. بعد از این قضیه اقای کاسترو
 مزد کارش را گرفت و تا پایان عمرش بر کوبا حکومت کرد و بعد از مرگش برادرش حکومت را در دست گرفته است.



در سال 93 میلادی میخائیل گورباچف رهبر شوروی کاسترو را خائن به بشریت معرفی نمود و این می تواند اشاره اقای گورباچف به بحران موشکی کوبا و همکاری پنهانی کاسترو با امریکا برای القای ترس از سلاح اتمی به کشورهای جهان باشد.



و الا چه خیانتی می تواند از سوی کاسترو رهبر کشور کوچک و بی اهمیت کوبا صورت گرفته

باشد و انقدر این خیانت بزرگ باشد که اقای گورباچف چنین حرفی بزنند و این خیانت را متوجه

همه جهانیان بدانند.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی