تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

جوابیه برادران معاون اول رئیس جمهور در خصوص نطق نماینده گرمسار

یک عضو هیات رئیسه مجلس جوابیه برادران معاون اول رئیس جمهور را درخصوص نطق اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس قرائت کرد.

کد خبر: ۸۷۱۳۹
۱۳:۱۳ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

جوابیه برادران معاون اول رئیس جمهور در خصوص نطق نماینده گرمسار

دیدارنیوز - علی کریمی فیروزجایی در جریان جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس؛ جوابیه ابراهیم و مهدی جهانگیری برادران معاون اول رئیس جمهور را براساس ماده ۷۴ آئین نامه داخلی مجلس درخصوص نطق اردشیر مطهری نماینده گرمسار در جلسه علنی مجلس را قرائت کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

با سلام

همان طوری که می دانید در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱/۲۲ از تریبون مجلس شورای اسلامی که باید جز حق و راستی و درستی نگفت و نشنید آقای اردشیر مطهری نماینده گرمسار با کلمات سخیف به برادر معاون اول آقای رئیس جمهور اتهام دزدی وارد کرد. متاسفانه جایگاه و شأن رفیع مجلس شورای اسلامی که در منظومه فکری و کلامی امام راحل عظیم شان از آن به عنوان راس امور یاد شده است به راحتی با بی پروایی تمام توسط نماینده مذکور شکسته شد و تاسف بارتر از آن اینکه فرد مذکور هیچگونه اخطاری در حین و پس از آن برای این رفتار غیر اخلاقی و غیر قانونی خود دریافت نکرد.

پرواضح است که طرح اتهام کلی دزدی به بردار معاون اول رئیس جمهور بدون ارائه هیچ سند و مدرکی فقط به منظور تخریب معاون اول رئیس جمهور و تشویش افکار عمومی صورت گرفت. نظر به اینکه این نماینده محترم بدون دادن نشانی خاص از مفهوم کلی برادر معاون اول رئیس جمهور نام برده است؛ این توضیح را ضروری می دانیم که جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری چهار برادر به نام های محمد، یعقوب، ابراهیم و مهدی دارند که محمد و یعقوب در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند و ابراهیم جانباز دوران دفاع مقدس و از بازنشستگان آموزش و پرورش است و مهدی از فعالان بخش خصوصی است.

نکته حائز اهمیت اینکه فعالیت های اقتصادی مهدی هیچ گونه ارتباطی به دولت و شخص معاون اول رئیس جمهور ندارد. در پرونده قضایی مهدی که منجر به رای نهایی شده است هیچ گونه اتهامی از دزدی و اختلاس مطرح نیست. لذا اینجانبان مهدی و ابراهیم برادران آقای اسحاق جهانگیری که توسط آقای اردشیر مطهری نماینده گرمسار در نطق علنی با تهمت دزدی مورد هتک واقع شده ایم مطابق فرمایش امام راحل و بر اساس آئین نامه داخلی مجلس چنانچه از تریبون مجلس علیه کسی اتهام و تهمتی وارد شد، مجلس موظف است پاسخ فرد را منتشر کند؛ خواستار قرائت این بیانیه در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و رسیدگی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هستیم.

از آنجا که اتهام مطرح شده مصداق بارز توهین و افترا و جرم بوده و مطابق مواد ۶۹۷ و ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی مشمول مجازات است، شکایت خود را به مراجع ذی صلاح قضایی نیز ارائه می کنیم.»

این نامه به امضای آقایان ابراهیم و مهدی جهانگیری رسیده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی