تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

کاندیداهای تکراری، بدون برنامه وارد عرصه انتخابات نشوند

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: افرادی در گذشته کاندیدا شدند و به جای ارائه برنامه درخصوص مشکلات کشور تنها «طرح مساله» کرده‌اند، از کاندیداتوری خودداری کنند.

کد خبر: ۸۷۱۱۰
۱۲:۰۵ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

کاندیداهای تکراری، بدون برنامه وارد عرصه انتخابات نشوند

دیدارنیوز - احمد کریمی اصفهانی در پاسخ به سوالی در خصوص «افرادی که چند دوره کاندیدا شده‌ و هربار با پاسخ منفی مردم مواجه شده‌اند اما مجددا اصرار به کاندیداتوری دارند»، گفت: من فکر می‌کنم هر کسی که قصد دارد وارد یک میدان شود باید قبل از ورود به آن عرصه، با خود فکر کند که آیا می‌تواند این موضوع و این بار سنگین را با این شرایط کنونی برعهده بگیرد.

وی افزود: در این حوزه چند مساله وجود دارد، نخستین موضوع خود جایگاه ریاست جمهوری است که یک مسئولیت بسیار سنگین و مهم است. مسائل دیگر وضعیت فعلی نظام با توجه به مشکلات و معضلات کنونی در حوزه اقتصاد، سیاست خارجی و مباحث فرهنگی است.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در ادامه بیان داشت: فردی که تصمیم به کاندیداتوری دارد باید ببیند که چه راهکارها و تدابیری برای این مشکلات اندیشیده است؛ اگر نداند و وارد شود به‌نظر من اصلا به درد ریاست جمهوری نمی‌خورد و اگر وسعت مشکلات و مطالب را بداند و راهکار داشته باشد، خب اشکالی ندارد و شاید تکلیف شرعی اوست که وارد شود. اما اگر فقط به دلیل شوق به جایگاه ریاست جمهوری وارد عرصه شود و بعدا از عهده مشکلات برنیاد بار مسئولیت در آخرت برعهده اوست.

وی افزود: اکنون کشور با وضعیت نابسامان اقتصادی مواجه است و شاید ۶-۷ دهک از جامعه ما به طور جدی درگیر مسائل معیشتی هستند. به عقیده من از همین جهت بود که مقام معظم رهبری این‌بار اشاره کردند به کسانی که قصد کاندیداتوری دارند و فرمودند که باید از قبل عمق این اقیانوس را بررسی کرده باشند و بی گدار وارد چنین گردابی در این اقیانوس نشوند.

کریمی اصفهانی با اشاره به مشکلات حوزه سیاست خارجی که پیش‌روی کشور است، بیان داشت: بعد از معیشت، حوزه دیگری که باید مدنظر کاندیداها باشد سیاست خارجی است، ما با یک استکبار مواجه هستیم که به صورت برنامه‌ریزی شده بدون اینکه تفاوتی در حضور ترامپ و بایدن باشد، یک برنامه ساختاری دارند و آن ضربه زدن به نظام ما است. باید توجه داشته باشیم این طور نیست که با رفتن و آمدن افراد، سیاست‌ آن‌ها تغییر کند. هر رئیس‌جمهوری در آمریکا آمده تعدادی تحریم به تحریم‌های قبلی افزوده و اینگونه نیست که با آمدن یک رئیس جمهور سیاست‌های آنها تغییر کند. اگر فردی که کاندیدا می‌شود این موارد را به خوبی بشناسد، برنامه داشته باشد و بتواند قاطعانه در برابر استکبار و سیاست‌های غلط آن‌ها بایستد، خواهد توانست کار را به خوبی پیش ببرد.

وی افزود: مساله بعدی هم موضوعات فرهنگی است، کاندیداها باید توجه داشته باشند که مباحث فرهنگی را نمی‌شود با تحمیل و فشار اصلاح کرد و سامان داد؛ هرکسی در این حوزه برنامه‌ریزی داشته باشد می‌تواند در عرصه ورود کند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص کاندیداتوری کاندیداهای تکراری گفت: من کاری به اسامی ندارم، اما این آقایان در دوره‌های مختلف آمده‌اند و ما از آن‌ها برنامه ندیدیم؛ فقط طرح موضوع بوده، به میدان آمده، کاندیدا شده‌اند و رای هم نیاورده‌اند. کاندیداها باید توجه داشته باشند که اگر واقعا برای این سه حوزه مهم کشور برنامه دارند وارد عرصه شوند و اگر اینکونه نیست برای کشور هزینه‌تراشی نکنند.

کریمی اصفهانی در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال حمایت جبهه پیروان یا شورای وحدت از کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری، ابراز داشت: افراد مختلف با کارنامه مدیریتی که در زمان حضور خود در کرسی‌های مختلف از خود به‌جا گذاشته‌اند، نشان داده‌اند که توانمند هستند یا خیر. البته فضای جامعه برای بعضی‌ها بسیار سنگین است و باید پیش از حضور در انتخابات فضای جامعه را به خوبی و دقیق ارزیابی یا به عبارتی سبک و سنگین کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار ادامه داد: به یک نکته هم باید تاکید کنم و آن اینکه هم کاندیدها و هم احزاب و جریانات سیاسی باید بیش از هر چیز خود را وابسته و متکی به نظام بدانند. امروز برای نظام یک مساله اهمیت بالایی دارند و آن حضور حداکثری و مشارکت پرشور مردم در انتخابات است تا بتواند با اتکا به مشارکت مردم، با اقتدار در صحنه بین‌المللی حاضر شود و آن مشکلات سیاست خارجی که اشاره شد را حل کند. در نتیجه فردی که کاندیدا می‌شود باید به گونه‌ای رفتار کند که میزان مشارکت را افزایش دهد نه اینکه با حضور و رفتار خود باعث نقش منقی داشته باشد. امیدواریم که احزاب، جریانات و گروه های مختلف این مساله را در صدر اولویت خود قرار دهند. 

وی در پایان تصریح کرد: احزاب و جناح ها باید موجودیت خود را در سایه نظام ببینند، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هردو باید به این توجه داشته باشند که بیشتر از پیروزی خودشان باید به اقتدار نظام توجه کنند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی