تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

پایان مسابقات کشتی آزاد آسیا؛ ایران قهرمان شد

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا را در این گزارش دنبال کنید. این گزارش آپدیت می‌شود.

کد خبر: ۸۷۰۹۳
۱۱:۳۰ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

گزارش زنده از مسابقات کشتی آزاد آسیا؛ شانس ۳ طلا برای ایران

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در آلماتی در حال برگزاری است و مسابقات در اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم ادامه خواهد داشت و عملا امروز کل مسابقات به پایان خواهد رسید.

امروز مصطفی حسین‌خانی نخستین کشتی‌گیر ایران بود که به روی تشک رفت. او در وزن ۷۴ کیلوگرم و در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ از سد اختیار نوروزاف از ازبکستان گذشت و در دور بعد نیز با نتیجه ۱۰ بر ۳ سئونگ چول لی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف آتامیرات چارلیف از ترکمنستان می‌رود.

اما در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی ستاره بی‌بدیل کشتی ایران، پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر هایاتو ایشیگورو از ژاپن را ضربه‌فنی کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با مصطفی العبید از عراق کشتی می‌گیرد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امین طاهری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر عمر سارم از سوریه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف برنده کشتی میان آیال لازاریف از قرقیزستان و دانگ هوان کیم از کره جنوبی می‌رود.

در وزن 61 کیلوگرم نیز مجید داستان در مقابل راویندر کشتی‌گیر عنوان‌دار هندی قرار گرفت. در وقت اول راویندر میدان‌داری کرد و از یک اخطاری که به داستان داده شد، یک امتیاز گرفت. مجید داستان در وقت دوم یک خاک کرد و جلو افتاد اما حریف هندی زود جبران کرد و نهایتا با اینکه نتیجه نهایی 3-3 شد اما دست راویندر بالا رفت. داستان باید منتظر ادامه کار راویندر باشد.

در وزن 92 کیلوگرم هم کامران قاسم‌پور به یک هندی دیگر به نام سانجیت برخورد کرد و در همان وقت اول توانست با کسب 10 امتیاز  با ضربه فنی کار کشتی‌گیر هندی را تمام کند و به نیمه نهایی راه پیدا کند. 

نیمه نهایی

اولین کشتی‌گیر ایران در نیمه نهایی مصطفی حسین‌خانی است که در مقابل چارلیف ترکمنستانی مسابقه می‌دهد. حسین‌خانی در وقت اول توانست با ارائه یک مبارزه فکورانه 5 امتیاز از حریف بگیرد. او در سه دقیقه دوم نیز باهوشتر و جسورانه‌تر مسابقه داد و با کسب 5 امتیاز دیگر حریف را ضربه‌فنی کرد و به فینال راه یافت.

حسن یزدانی دومین نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی، با العبیدی از عراق روبرو شد. مطابق انتظار این یزدانی بود که با حملات پایان‌ناپذیر، حریف را کلافه کرد و در همان سه دقیقه اول توانست با کسب 10 امتیاز حریف را ضربه‌فنی کند وراحت به فینال برسد. 

کامران قاسمپور در نیمه نهایی وزن 92 کیلوگرم با شودیف از ازبکستان روبرو شد. این مسابقه هم صحنه حملات پیاپی قاسم‌پور بود که با فنون ایرانی و زیرگیری‌های دقیق توانست در سه دقیقه اول 9 امتیاز به دست بیاورد. قاسم‌پور برای به دست آوردن امتیاز آخر زمان زیادی لازم نداشت و قبل از دقیقه چهارم توانست با 11 امتیاز و ضربه فنی به فینال قدم بگذارد.  

امین طاهری آخرین کشتی‌گیر ایران در مرحله نیمه نهایی بود. او در وزن 125 کیلوگرم با لازارف از قرقیزستان روبرو شد و در دو دقیقه اول 6 امتیاز گرفت و کاملا برتر بود اما ناگهان اسیر تندر حریف شد و به پل رفت و با وجود مقاومت زیاد متاسفانه ضربه فنی شد. طاهری همچنان شانس مدال برنز دارد.

به این ترتیب ایران سه شانس طلا و یک شانس برنز در 5 وزن دوم دارد.

فینال‌ها

در مسابقات فینال ابتدا مصطفی حسین‌خانی به روی تشک رفت. وی در دیدار فینال مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان با نتیجه 6 بر 2 مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در مسابقه دوم در 86 کیلوگرم حسن یزدانی بازی فینال خود را با پونیا کشتی‌گیر هندی انجام داد و باز هم در عرض کمتر از سه دقیقه با کسب 10 امتیاز و ضربه‌فنی، مدال طلا را بر گردن آویخت. 

سومین فینالیست ایران در روز دوم مسابقات آسیایی کامران قاسم‌پور بود که در برابر حریف مغول در فینال بسیار قدرتمند ظاهر شد و با کسب 10 امتیاز و ضربه فنی، سومین مدال طلای کاروان کشتی آزاد ایران را در این مسابقات به دست آورد.  

امین طاهری نماینده فوق‌سنگین ایران در دسته 125 کیلوگرم نیز در مسابقه رده‌بندی موفق شد حریف خود از کره جنوبی را ضربه‌فنی کند و به مدال برنز برسد.

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی