تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

جوادی‌حضار: حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات می‌تواند دلگرم‌کننده باشد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حضور همه اصلاح‌طلبان می‌تواند در انتخابات دلگرم کننده باشد و برخی شخصیت‌ها می‌توانند مردم را به عرصه مشارکت بکشاند.

کد خبر: ۸۷۰۵۶
۱۰:۲۲ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

جوادی‌حضار: حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات می‌تواند دلگرم‌کننده باشد

دیدارنیوز - محمدصادق جوادی‌حصار در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند، بیان کرد: انتخابات پیش رو خلاصه به این افراد نخواهد شد و حتما افراد تا روزهای آینده در انتخابات نامزد خواهند شد.

وی با بیان اینکه «حضور همه اصلاح‌طلبان می‌تواند در انتخابات دلگرم کننده باشد»، گفت: حضور برخی شخصیت‌ها می‌تواند مردم را به عرصه مشارکت بکشاند، در شرایط کنونی یکی از گزینه‌ها می‌توانست سید حسن خمینی باشد که حضور او منتفی شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ضمن تاکید بر این نکته که باید نگاه مردم نسبت به موضوع انتخابات و نگاه اصلاح‌طلبان نسبت به واقعیت‌های جامعه تغییر کند، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان توقعاتشان از شرایط را باید تعریف کنند. آن زمان شاید بتوان حرکت جدیدی را آغاز کرد. چرا که با این مولفه‌ها و سطح انتظارات  از حوزه ریاست جمهوری و شخص رئیس جمهور، هرکسی که رئیس جمهور شود باز هم مردم نسبت به اقدامات او شاکی و معترض خواهند شد.

وی افزود: توقعاتی که در حال حاضر برخی در حوزه ریاست جمهوری مطرح می‌کنند، توقعاتی فراتر از حوزه اختیارات رئیس جمهور است و به همین دلیل هرکس رئیس جمهور شود، دچار چالش خواهد شد بر همین اساس لازم است در این زمینه مردم را قانع و برایشان شفاف سازی کرد.

رئیس شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب خراسان رضوی در رابطه با احتمال ورود افرادی از دولت در عرصه انتخابات، بیان کرد:ممکن است افرادی از حوزه دولت وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شوند و این مسئله منتفی نیست. ولی هرکسی بخواهد وارد این عرصه شود باید تکلیف خود را نسبت به دو موضوع مشخص کند؛ یکی نسبت به عملکرد این دولت و راه طی شده و مورد بعدی نقشه راه آینده نسبت به موضوعات و معضلات داخلی و خارجی کشور.

جوادی حصار ضمن تاکید بر لزوم افزایش اختیارات دولت گفت: دولت باید به عنوان مجری اول کشور زمام اختیارات را به دست داشته باشد تا بتواند تصمیم سازی و تصمیم گیری کند و دیگران در حوزه‌های مدیریتی از کانال دولت وارد شوند. نه اینکه هرکسی که توان اقتصادی و توان مالی دارد، مانند کشتی‌گیری که در صحنه مبارزه از رقیب خود امتیاز می‌گیرد، با دولت مبارزه کند و امتیاز بگیرد و در نهایت دولت را ناتوان جلوه دهند.

رئیس شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب خراسان رضوی در رابطه با عدم وحدت در میان اصولگرایان بیان کرد: تشتت اصولگرایان ناشی از خودبزرگ‌بینی خودشان بوده است. در حال حاضر اصولگرایان جریان منتقد خود و بخشی از مردم را پیشاپیش از صحنه بیرون‌رفته می‌بینند، چرا که خودشان را پیروز صحنه تصور می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: بعید میدانم گزینه‌های اصولگرا بتوانند با یکدیگر کنار بیایند و به وحدت برسند و عامل اصلی تشتت و پراکندگی در مجموعه‌هایشان این است که هرکدام سهم خواهی می‌کنند.

وی ادامه داد: شخصی که بخواهد این پراکندگی را در میان اصولگرایان از بین ببرد، امکان اینکه به همه مطالبات اصولگرایان دیگر بعد از پیروزی پاسخ بدهد را ندارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی