تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

نهایی: پرسپولیس ۳ ـ الریان ۱، تراکتور صفر ـ شارجه صفر، فولاد ۱ ـ الوحدات صفر

سه تیم فوتبال پرسپولیس، تراکتور و فولاد امشب دور دوم مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفتند و دو پیروزی و یک تساوی حاصل کار آنها بود.

کد خبر: ۸۶۹۹۸
۲۱:۳۴ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

گزارش زنده: پرسپولیس صفر ـ الریان قطر ۱

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: پس ار پیروزی در روز اول، امشب پرسپولیس در شرایطی به بازی دوم قدم می‌گذارد که پیش از رویارویی با الریان قطر، دو تیم اف سی گوآ و الوحده امارات به تساوی بدون گل دست پیدا کرده‌اند و سرخ‌ها در صورت پیروزی می‌توانند به صعود بسیار امیدوار شوند.

ترکیب  پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، وحید امیری، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید عالیشاه و شهریار مغانلو

ترکیب الریان: فهد یونس، محمد علا، شجاع خلیل زاده، فرانک کوم، دامه ترائوره، خالد مفتاح، یاسین براهیمی، عبدالعزیز حاتم، ابراهیم مسعود، نیف الحضرمی و یوهان بولی

 بازی دو تیم در شرایطی آغاز شد که دوئل گل‌محمدی و لورن بلان و البته برخورد شجاع خلیل‌زاده با همبازیان پیشینش از جذاب‌ترین نکات مسابقه است. 

بازی در دقایق نخست مسابقه با برتری نسبی پرسپولیسی‌ها آغاز شد و شهریار مغانلو مثل بازی‌های قبل با تمام وجود در پیشانی تیم، به خط دفاع الریان فشار وارد می‌کند. در 10 دقیقه اول بازی امید عالیشاه یک ضربه کاشته برای تیمش گرفت که به خاطر خطای بازیکن حریف داور به مدافع خشن کارت زرد نیز داد. ضربه کاشته اما مثل بازی با نساجی نتیجه‌بخش نبود.

بازیکنان الریان با خشونت بیشتری سعی دارند مانع از تحرک بازیکنان پرسپولیس باشند و سیامک نعمتی در همین راستا مورد خطای فرانک کوم قرار گرفت.

تا دقیقه 13 مسابقه هر دو تیم بیشتر از جناح چپ خود به دروازه حریف حمله کرده‌اند اما سرعت حملات پرسپولیس بیشتر بوده است.

 گل اول الریان: یک ضربه کاشته از سمت چپ دفاع پرسپولیس منجر به گل اول الریان شد. نایف موفق شد بالاتر از نورالهی ضربه سر بزند و از حامد لک هم کاری ساخته نبود.

پرسپولیس بعد از آن که گل اول را دریافت کرد با احتیاط و باز کردن بازی سعی کرد نتیجه را جبران کند. به نظر می‌آید بازی با حوصله با الریان نتیجه بهتری خواهد داشت. 

در دقیقه 30 باز هم حمله پرسپولیس از سمت چپ با همکاری مغانلو و ترابی موجب شد فرصت خوب برای ترابی به دست بیاید اما شوت او از کنار دروازه بیرون رفت.

در دقیقه 34 باز هم پرسپولیس از سمت چپ صاحب ضربه کاشته شد. ضربه را ترابی زد و سید جلا آن را با سر به بیرون فرستاد. 

در دقیقه 37 پاس عرضی سیامک نعمتی به کرنر مبدل شد.  دو دقیقه بعد هم شهریار مغانلو با یک ضربه مستقیم دروازه‌بان الریان را به زحمت انداخت.

 الریان در دقیقه 39 تا دروازه پرسپولیس پیش آمد اما در ضربه آخر دقت لازم وجود نداشت که بازی را به تساوی بکشد.

پرسپولیس در دقیقه 44 با سانتر خوب سیامک نعمتی صاحب یک موقعیت شد و ضربه سر سید جلال را دروازه‌بان به بیرون زد. با فشاری که پرسپولیس روی دروازه الریان ایجاد کرده ممکن است در 3 دقیقه وقت اضافه به گل تساوی برسد.

در دقیقه 47 براهیمی جلوی دروازه پرسپولیس صاحب موقعیت شد اما حامد لک توپ را برگرداند تا خطر بزرگی از سر پرسپولیس رفع شود. نهایتا در دقیقه 48 داور سوت پایان نیمه اول را زد تا الریان با یک گل برتری 45 دقیقه نخست را به نفع خود تمام کند.

گزارش زنده: پرسپولیس صفر ـ الریان قطر ۱

 

نیمه دوم 

با سوت داور ازبک دو تیم نیمه دوم را آغاز کردند در حالی که تغییری در تیم پرسپولیس صورت نگرفته است.

گل اول پرسپولیس: پرسپولیس باز هم از چپ یک کرنر به دست آورد و ترابی آن را با دقت به سوی دروازه الریان فرستاد. ناگهان کمال کامیابی‌نیا از راه رسید و در شش قدم با ضربه سر گل تساوی را به ثمر رساند.

گل دوم پرسپولیس: در دقیقه 48 سانتر کوتاه نعمتی از راست را مغانلو با یک پرش و ضربه غیر عادی به گل دوم تبدیل کرد تا بازیکنان الریان خشکشان بزند. ناگهان ورق بازی برگشت و پرسپولیس از حریف قدرتمندش پیش افتاد.

پس از گل باز هم پرسپولیس به حملاتش ادامه داد و یک فرصت خوب را پهلوان از دست داد.

گل سوم پرسپولیس: در دقیقه 56 امید عالیشاه از سمت چپ توپ را تا نزدیکی خط اوت پیش برد و پاس دقیقی را به دهانه دروازه الریان ارسال کرد و شهریار مغانلو با کمترین دردسر گل دوم خودش و گل سوم پرسپولیس را زد.

در دقیقه 59 عیسی ال‌کثیر به جای مغانلو وارد زمین شد. 

لورن بلان مربی پرآوازه فرانسوی هنوز نتوانسته برتری ناگهانی پرسپولیس را هضم کند. آل‌کثیر در دقیقه 65 یک فرصت خوب را جلوی دروازه الریان از دست داد.

لورن بلان همزمان سه تعویض انجام داد تا شاید روحیه شاگردانش را بالا ببرد.تا اینجای کار دوئل مربیان را یحیی از رقیب فرانسوی خود برده است. 

احمد نوراللهی هم در دقیقه 70 با یک شوت محکم دروازه الریان را تهدید کرد اما دروازه‌بان حریف یعنی فهد یونس توپ را به بیرون فرستاد.

حملات الریان معمولا با دفاع و ضد حمله پرسپولیس همراه است و دو بازیکن کناری توپ را تا یک سوم دفاعی حریف پیش می‌برند. 

* دو نماینده دیگر ایران یعنی تراکتور و فولاد نیز در مقابل شارجه و الوحدات بدون گل مساوی هستند.

با وجود حملات نصفه و نیمه الریان، پرسپولیس در دقیقه 80 مسابقه کماکان با اعتماد به نفس بالا و تسلط کافی بازی را اداره می‌کند.

در دقیقه 87 هم شجاع خلیل‌زاده یک فرصت خوب را از پرسپولیس گرفت. پرسپولیس در لحظات پایانی مسابقه فارغ‌البال توپ را به جریان انداخته و سعی می‌کند زمین را اداره کند. 

* فولاد توسط لوسیانو پریرا اولین گل خود را به اوحدات زده است.

داور چهارم 5 دقیقه وقت اضلفه را اعلام می کند. در دقیقه 91 باز هم آل‌کثیر در مقابل دروازه الریان به توپ ریسداما چرخش و ضربه او را باز هم یونس فهد دفع کرد.

در دقیقه 93 شوت سیامک نعمتی بعد از برخورد با آل‌کثیر وارد دروازه شد اما داور آفساید عیسی را اعلام کرد. با پایان گرفتن وقت اضافه، برد پرسپولیس مسجل شد و این تیم با 6 امتیاز به تنهایی صدر جدول را گرفت. کمال کامیابی‌نیا بهترین بازیکن زمین اعلام شد و دوباره به روزهای اوج خود بازگشت. 

 

تراکتور ، تشنه گلزنی

در عربستان نیمه دوم بازی تراکتور و شارجه بدون گل آغاز شد. تراکتور که در بازی اول سه گل به پاختاکور زد تا دقیقه 50 این بازی هنور نتوانسته به گل برسد. پرشورها هم از چپ و راست سعی در باز کردن خط دفاعی شارجه دارند تا شاید بتوانند قفل دروازه حریف اماراتی را باز کنند. در مقابل شارجه هم گهگاه با ضد حمله سعی دارد دفاع تراکتور را عقب نگه‌دارد. 

در دقیقه 53 اخباری یک فرصت خوب را از شارجه گرفت و خطر از بیخ گوش تراکتور گذشت.

در دقیقه 57 تیکدری‌نژاد در نزدیکی دروازه شارجه توپ را گرفت و یک ضربه محکم زد اما دروازه‌بان شارجه توپ را به کرنر فرستاد.

دو تیم تا دقیقه 75 مسابقه به تناوب روی دروازه هم حضور پیدا کردند اما تهدید جدی صورت نگرفت. تراکتور که وافعا شایسته پیروزی در این مسابقه است همچنان ریتم تهاجمی خود را حفظ کرده و کرنرهای پیاپی به دست آورده که هیچ یک به گل تبدیل نشده است. 

رسول خطیبی در دقیقه 77 رزاق‌پور را به جای عباس‌زاده به میدان فرستاد و هنوز از حضور مسعودشجاعی در زمین خبری نیست.

در 10 دقیقه پایانی مسابقه فقط یک گل می‌تواند هر یک از طرفین را به صدر جدول برساند. دیگر بازی این گروه بین پاختاکور و نیروی هوایی عراق بدون گل تمام شده است.

با وجود بازی پرتحرک و تهاجمی از سوی دو تیم، همچنان هیچ توپی تا دقیقه 90 از خط دروازه‌ها نگذشته و بازی بدون گل مساوی است. تراکتور در آخرین دقیقه دو تعویض انجام می دهد تا شاید در دقایق اضافه اتفاقی بیفتد. 

تراکتور در لحظات آخر نیز یک شانس بزرگ آورد که شارجه از فرصت طلایی خود نتوانست استفاده کند. با این تساوی شارجه در صدر جدول می‌ماند و تراکتور و پاختاکور هم دو امتیازی می‌شوند.

در بازی دیگر هم فولاد چهار امتیازی شده و به صدر جدول گروه خود می‌رود. سهم ایران از بازی‌های امشب 7 امتیاز بود که رکورد خوبی خواهد بود. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی