تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

جلسه کمیسیون مشترک تمام شد؛ مذاکرات وین ادامه می‌یابد

مذاکرات ایران و ۴ +۱ در وین دقایقی پیش پایان یافت. قرار شده است که جلسات گروه‌های کارشناسی ادامه یابد و کمیسیون مشترک در صورت لزوم دوباره تشکیل جلسه دهد.

کد خبر: ۸۶۹۹۳
۱۷:۵۲ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

مذاکرات وین در مورد برجام

دیدارنیوز: نشست مشترک معاونان و وزیران خارجه ایران و ۱+۴ پس از یک ساعت و نیم پایان یافت.

این نشست درباره چشم انداز بازگشت آمریکا به برجام و چگونگی اطمینان یافتن از اجرای کامل و موثر برجام توسط تمامی طرف‌های برجام و نیز چگونگی ادامه مسیر انجام شد.

حاضرین در این نشست به بررسی روند گفتگو‌ها در روز‌های گذشته پرداخته و گزارش گروه‌های کارشناسی در خصوص حوزه‌های تحریم و هسته‌ای را دریافت کردند.

در این نشست مقرر شد گفتگو‌های دو و چندجانبه و همچنین رایزنی‌های فنی در روز‌های آینده ادامه یافته و در صورت نیاز کمیسیون مشترک بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

مذاکرات ایران و ۱+۴ که با حضور غیرمستقیم هیات آمریکایی انجام می‌شود از روز پنج‌شنبه هفته گذشته در گرند هتل وین آغاز شد و رایزنی‌ها به طور چند جانبه و دو جانبه و نیز در سطوح کارشناسی و سیاسی ادامه یافت. موضوعات در دو کارگروه هسته‌ای و تحریم‌ها دنبال می‌شوند.

گفتنی است که دیپلمات‌های اروپایی بین هیات ایرانی و هیات آمریکایی به ریاست رابرت مالی که نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در این مذاکرات است، در حال آمد و شد هستند.

مقامات ایرانی اعلام کردند که در مذاکرات اخیر بر این مساله تمرکز داشتند که لیستی از تحریم‌هایی که باید از سوی آمریکا برداشته شود تهیه و مورد توافق قرار گیرد.

سید عباس عراقچی در این باره تاکید کرد که "بدون لیست (تحریم ها) من فکر نمی‌کنم که بتوانیم پیشرفتی داشته باشیم. بدون این لیست هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

او گفته است که تهران همچنین آماده است لیستی مشابه درباره اقدامات هسته‌ای که باید اتخاذ شود، تهیه کند.

با این حال به نظر نمی‌آید تا کنون در رابطه با لیست تحریم‌های مدنظر ایران که باید از سوی آمریکا رفع شوند تا همه طرف‌ها به برجام بازگردند موفقیتی به دست آمده باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی