تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

استقلال ۵ ـ الاهلی ۲ ؛ استقلال «صعودی» بازی کرد

پس از آن که سه تیم پرسپولیس، تراکتور و فولاد کارشان را در لیگ قهرمانان آسیا آغاز کردند، بامداد جمعه نیز استقلال در عربستان به مصاف الاهلی این کشور رفت.

کد خبر: ۸۶۷۰۳
۰۰:۵۰ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۰

استقلال ۵ ـ الاهلی ۲ ؛ استقلال «صعودی» بازی کرد

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: آبی‌های تهران با حضور در ورزشگاه هال استادیوم جده رسما کارشان را در لیگ قهرمانان آسیا آغاز کردند. آخرین تمرین آبی‌ها روز چهارشنبه برگزار شد و صبح پنج‌شنبه نیز فرزاد مجیدی پس از انجام تست کرونا و منفی بودن آن به تیم اضافه شد. استقلال در حالی به مصاف الاهلی می‌رود که سه تیم دیگر ایران بدون باخت بازی اول خود را پشت سر گذاشتند.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری، مسعود ریگی، هرویه میلیچ، سعید مهری، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری و مهدی قایدی

ترکیب الاهلی: محمد العویس، معتز هوساوی، محمد آل فتیل، عبدالباس هندی، عبدالله حسون، نوح الموسی، ادریس فتوحی، سلمان المؤشر، الساندرو میتریتا، عبدالرحمن غریب و عمر السومه

استقلال شروع کننده بازی با سوت داور بود و از همان ابتدا سعی کرد حریف را که در واقع در خانه خود بازی می‌کند در اختیار بگیرد.

گل اول استقلال: در یک فعل و انفعال در محدوده جریمه تیم الاهلی عربستان، توپ جلوی پاس فرشید اسماعیلی افتاد و هافبک استقلال هم بدون تامل آن را به گل اول بازی در دقیقه 5 تبدیل کرد.

الاهلی که انتظار گشوده شدن دروازه خود را به این سرعت نداشت تلاش کرد روی دروازه استقلال خیمه بزند اما استقلال بازی را باز کرده و حریف را عقب راند. 

استقلال در دقیقه 12 با حمله‌ای دامنه‌دار به دروازه الاهلی نزدیک شد و پاس‌های وریا و میلیچ را مدافعان الاهلی به میانه میدان بازگرداندند. 

بازی در هال استادیوم که زمین شماره 2 استادیوم فهد است برگزار می‌شود اما شرایط زمین مناسب است. دمای هوا در استادیوم 28 درجه و میزان رطوبت 59 درصد است.

گزارش زنده: استقلال ۱ ـ الاهلی صفر

 

استقلال پس از آنکه به گل اول رسید در دقایق بین 10 تا 20 هم با روحیه بالا دو سه بار دروازه الاهلی را نشانه گرفت. یک بار ضربه قایدی به دفاع برخورد کرد و یکی دو بار دیگر نیز میلیچ و اسماعیلی دفاع حریف را به هم ریختند.

در دقیقه 23 میتریتا یک کرنر برای الاهلی گرفت و ضربه کرنر هم به شدت دروازه استقلال را تهدید کرد. دومین کرنر متوالی اما توسط مدافعان استقلال دفع شد.

در دقیقه 25 خطای میلیچ روی سلمان موشر اتفاق افتاد و داور حکم به پنالتی داد. 

گل اول الاهلی: عمر السومه مهاجم کهنه‌کار الاهلی ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد.

بازی به تساوی کشیده شد و حالا باید منتظر بازگشت استقلال به فاز هجومی بود. اشتباه عارف غلامی که پس از دو ماه به ترکیب بازی برگشته نزدیک بود در دقیقه 29 کار دست استقلال بدهد اما بازیکنان استقلال خطر را دفع کردند.

در دقیقه 30 مهدی قایدی پشت ضربه کاشته ایستاد و ضربه او با ضربه سر سعید مهری همراه شد و توپ با فاصله کمی از روی دروازه بیرون رفت. 

در دقیقه 34 محمد نادری یک کرنر برای استقلال به دست آورد اما ضربه کرنر در دست دروازه بان الاهلی الاویس قرار گرفت. استقلال بیشتر از جناح راست حمله می‌کند.

در دقیقه 36 باز هم فرشید اسماعیلی با یک شوت از راه دور دروازه الاهلی را تهدید کرد. کمی بعد عمر السومه به خاطر خطا روی نادری  کارت زرد گرفت. 

در دقیقه 39 نیز پاس عمقی ریگی را قایدی به کرنر تبدیل کرد. کرنر هم به نتیجه نرسید. ارسلان اعتقاد به خطای هند داشت اما داور نه.

در 5 دقیقه پایانی نیمه اول، بازی کمی با احتیاط بیشتر از سوی دو تیم دنبال شد. 

استقلال در دقیقه 43 نیز صاحب یک ضربه کرنر دیگر شد که این یکی هم به نتیجه خاصی نرسید. الاهلی نسبت به استقلال بیشتر تکل زده و خطا کرده است. نکته‌ای که ممکن است در ادامه کار دست این تیم بدهد.

استقلال در آخرین لحظات نیمه اول حمله سختی داشت که دو بار مدافعان الاهلی روی قایدی و اسماعیلی تکل رفتند و به نظر این کار خطا می‌آمد اما داور اردنی همچنان بی‌تفاوت از این صحنه گذشت تا جای خالی سیستم کمک داور مجازی بیشتر احساس شود.

نیمه اول با تساوی یک بر یک تمام شد در حالی که دو تیم برتری محسوسی نسبت به هم نداشتند اما تعداد حملات استقلال بیشتر بود. در حاشیه نیمه اول فرشید اسماعیلی بعد از به ثمر رساندن گل آن را به محمد دانشگر تقدیم کرد.

 

نیمه دوم

استقلال باز هم در همان دقیقه های نخستین نیمه دوم حمله کرد و در شلوغی جلوی دروازه الاهلی نزدیک بود باز هم توسط فرشید اسماعیلی به گل برسد اما دفاع الاهلی سرآسیمه توپ را دفع کرد. 

استقلال در دقیقه 50 نیز ریتم حملاتش را حفظ کرد و محمد نادری با نفوذ از چپ یک ضربه سانترگونه انجام داد که به تیر افقی دروازه خورد و دروازه حریف را به لرزه درآورد. 

محمد نادری که در این مسابقه بسیار خوب ظاهر شده در دقیقه 53 نیز یک ضربه کاشته از حریف گرفت.

گل دوم استقلال: در دقیقه 55 توپ پس از رفت و برگشت به کرنر رفت و ضربه میلیچ در شلوغی جلوی دروازه الاهلی با ضربه سر مطهری به نادری رسید و این بار نادری توپ را به تور چسباند. 

در دقیقه 58 باز هم بازیکن الاهلی روی رضاوند خطا کرد و یک ضربه کاشته در موقعیت مناسب نصیب استقلال شد. ضربه کاشته را وریا زد اما توپ از کنار دروازه و با فاصله کمی بیرون رفت.  

در دقیقه 63 باز هم سومه روی دروازه استقلال خطرساز شد اما شوت او را مظاهری به بیرون زد.

الاهلی در دقیقه 64 و 65 حملات دامنه‌داری روی دروازه استقلال داشت اما مدافعان این تیم با حوصله و اعتماد به نفس تلاش حریف را ناکام گذاشتند.

گل سوم استقلال: حرکت ارسلان مطهری از سمت راست و پاس او در دهانه دروازه را مهدی قایدی با یک ضربه از زاویه بسته به گل سوم استقلال تبدیل کرد تا خیال آبی‌ها راحت شود. این گل در دقیقه 67 به ثمر رسید.

فرهاد مجیدی کمی بعد از گل، دیاباته را به جای میلیچ به زمین فرستاد تا نیروی تهاجمی خود را بیشتر کند. 

ضربه کاشته تیم الاهلی در دقیقه 72 را سالیچ محکم زد و رشید مظاهری توپ را برگرداند. الاهلی آهنگ حملات خود را سریع‌تر کرده است. استقلال نیز با تغییر در چیدمان خود سعی دارد دفاعی‌تر بازی کند.

گل دوم الاهلی: استقلال در مقابل یک ضربه کاشته حریف غافلگیر شد و عمر السومه با جایگیری عالی گل دوم خودش و تیم الاهلی را به ثمر رساند. 

با توجه به نتیجه می‌توان انتظار داشت که 10 دقیقه پایانی مسابقه با هیجان و استرس زیادی برای هر دو تیم دنبال شود. الاهلی از نظر قد و قامت نسبت به استقلال برتری دارد و به همین دلیل بازیکنان این تیم باید به شدت مراقب توپ‌های بلند باشند.

گل چهارم استقلال: مهدی قایدی در قیقه 85 با یک ضربه مواج و ویرانگر از راه دور برای دومین بار گلزنی کرد و استقلال را هم چهار گله کرد تا نشان دهد چه جواهری است. این گل نیز از زیباترین گل‌های بازی‌ها بود. 

گل پنجم استقلال: دفاع در هم ریخته الاهلی روی شیخ دیاباته خطا کرد و داور پنالتی گرفت. شیخ ضربه پنالتی را با دقت و زیبایی به گل پنجم تیمش بدل کرد تا پرگل ترین مسابقه لیگ قهرمانان آسیا تا این جا ثبت شود. 

در آخرین دقایق بازی عمر السومه یکی دو بار به دروازه استقلال نزدیک شد و خطر ایجاد کرد اما مدافعان استقلال و مظاهری این بازیکن را ناکام گذاشتند. 

استقلال در ادامه موفقیت‌های تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا عالی ظاهر شد و در بازی افتتاحیه‌اش رویایی ظاهر شد. به نظر می‌آید استقلال برای «صعود» بازی می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
0
بسیار گزارش خوبی بود. انگار داشتم بازی رو می‌دیدم.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی