تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

غنی در دیدار با بلینکن: نیروهای‌ ما به تنهایی قادر به دفاع از افغانستان هستند

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا، امروز (پنج‌شنبه) در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد.

کد خبر: ۸۶۶۷۴
۱۹:۳۵ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
غنی در دیدار با بلینکن: نیروهای‌ ما به تنهایی قادر به دفاع از افغانستان هستند
دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن به افغانستان سفر کرده است تا برنامه دولت جو بایدن در مورد خروج همه نیروهای آمریکایی را تا ۱۱ سپتامبر، بیستمین سالگرد حملات سال ۲۰۰۱، ارائه دهد.
اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفته است که نیروهای دفاعی افغانستان از حمایت مردم برخوردار هستند و به همین خاطر به تنهایی قابلیت دفاع از کشور را دارند.
به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که در راس یک هیئت عالی رتبه به کابل رفته، دیدار کرد.
در این دیدار غنی ضمن خوش آمدگویی به وزیر خارجه آمریکا، از کمک‌های دو دهه اخیر ایالات متحده و شرکای بین‌المللی به افغانستان تشکر کرد.
غنی در این دیدار بر مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت که بر تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیروها از افغانستان احترام گذاشته و در این روند با آنها کمک خواهند کرد.
رئیس جمهوری افغانستان به بلینکن گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قابلیت دفاع از این کشور دارند و مردم این کشور از آنها پشتیبانی می‌کنند.
رئیس جمهوری این کشور گفت: اکنون که آمریکا قصد خروج نیروهایش را از افغانستان دارد، ضرورت به یک بحث واضح در خصوص آغاز فصل جدید همکاری‌ها بر محور احترام متقابل و منافع مشترک میان دو کشور وجود دارد.
درعین حال، آنتونی بلینکن ضمن قدردانی از فداکاری‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، گفت: خروج نیروهای ما از افغانستان به معنی تضعیف مناسبات استراتژیک میان دو کشور نخواهد بود و ایالات متحده آمریکا به تعهدات خویش با دولت و مردم افغانستان پایبند است.
جو بایدن در سخنان روز چهارشنبه خود اظهار کرده بود که زمان "پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا" که پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد، فرا رسیده است.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی