تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
بر اساس تحقیقات دانشگاه هاروارد؛

۱۰ کشور برتر دنیا در قدرت سایبری/ ایران در جایگاه ۲۳ قرار دارد

بر اساس آخرین گزارش رده بندی قدرت ملی سایبری کشور‌ها از سوی دانشگاه هاروارد، ایران در رده ۲۳ جهانی قرار دارد و آمریکا و چین نیز در رده‌های اول و دوم هستند.

کد خبر: ۸۶۶۳۷
۱۵:۵۱ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

۱۰ کشور برتر دنیا در قدرت سایبری

دیدارنیوز ـ به نقل از سایبراسکوپ، مرکز بلفر زیرمجموعه دانشگاه هاروارد آخرین رده بندی قدرت سایبری ملی کشور‌ها را انجام داده و نتیجه آن را منتشر کرده است.

بر اساس این تحقیق که اطلاعات جالبی در بردارد، آمریکا و چین ۲ کشور برتر جهان در زمینه قدرت سایبری هستند و در جایگاه اول و دوم ایستاده‌اند.

۸ کشور دیگر در رده بندی ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه قدرت سایبری به ترتیب عبارتند از: بریتانیا، روسیه، هلند، فرانسه، آلمان، کانادا، ژاپن و استرالیا. این در حالی است که ایران در رده بیست و سوم قرار گرفته است.

به طور معمول قدرت کشور‌های چین، انگلیس، ایران، کره شمالی و روسیه در فضای سایبری برای همگان تثبیت شده است. اما این پژوهش نشان داد قدرت سایبری چین طوری افزایش یافته که در حوزه نظارت، دفاع سایبری و همچنین تلاش برای ایجاد بخش سایبری تجاری رشد کرده و شکاف آن با آمریکا کمتر شده است.

اریک رزنباخ یکی از مدیران مرکز بلفر در این باره می‌گوید: بسیاری از افراد تصور می‌کنند آمریکا، انگلیس و فرانسه در حوزه قدرت سایبری از چین جلوتر هستند. اما تحقیق ما نشان داد این امر نه تنها صحت ندارد بلکه چین در این زمینه بسیار پیشرفت کرده و قدرت آن با رقیب خود یعنی آمریکا تقریباً برابری می‌کند.

از سوی دیگر این تحقیق نشان داد چند کشور دیگر در حوزه قدرت سایبری در حال رشد هستند از جمله امارات متحده عربی، ویتنام و سنگاپور.

رزنباخ در این باره می‌گوید: این کشور‌ها مشغول تربیت استعدادها، کارشناسان و توسعه قابلیت‌هایشان هستند.

مالزی، سوئد و سوئیس نیز در حوزه‌های مختلف از جمله اطلاعات، نظارت، کنترل اطلاعات و رشد تجاری، جزو ۱۰ کشور برتر رده بندی قدرت سایبری قرار دارند.

منبع: مهر
برچسب ها: فضای مجازی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی