تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
فوتبال گیت (۱۴)

برد پیشاآسیایی پرسپولیس و رکورد سپاهان

فوتبال گیت عنوان ستون ثابت به قلم سجاد شجاعی است که به حواشی و متن فوتبال ایران می‌پردازد و این بار نیز گزیده‌ای از اتفاقات هفته بیستم لیگ برتر را می‌خوانید.

کد خبر: ۸۶۲۰۸
۱۱:۳۱ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

برد پیشاآسیایی پرسپولیس و رکورد سپاهان

 

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: پرسپولیسی‌ها پس از یک تساوی عجیب در مشهد که با از دست دادن موقعیت‌های فراوان همراه بود، به مصاف نساجی متحول شده ساکت الهامی رفتند که ۳ بازی آخرش در لیگ و جام حذفی را بدون شکست گذرانده بود.
سرخپوشان که یحیی گل محمدی را به‌دلیل محرومیت روی نیمکت نداشتند، در این بازی هم از ابتدا هجومی ظاهر شدند و مثل اکثر بازی‌های این فصل فرصت‌های زیاد گل‌زنی ایجاد کردند که فقط دو مورد از آن‌ها به گل تبدیل شد.
نکته مثبت برای پرسپولیس در این بازی گل‌زنی عیسی آل کثیر پس از دوران محرومیت و نکته منفی عدم گلزنی شهریار مغانلو مهاجم تازه‌وارد این تیم بود که علی‌رغم بازی موثر، اما چند فرصت گلزنی را از دست داد تا همچنان در پیراهن تیم جدیدش در گل‌زنی ناکام باشد.
شاگردان یحیی پس از این دیدار و با صدرنشینی مجدد در لیگ برتر به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان عازم هندوستان می‌شوند تا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان بروند.


شروع خوب فکری با توقف صدرنشین
سپاهان که در هفته‌های اخیر خیلی خوب امتیاز کسب کرده بود و موفق به تصاحب صدر جدول شده بود، در یک بازی خانگی میزبان نفت مسجد سلیمانی بود که از این هفته محمود فکری را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت می‌دید. شاید در ابتدا و با توجه به نتایج هفته‌های گذشته دو تیم به نظر می‌آمد که حریف آسانی پیش روی سپاهان قرار دارد و این تیم می‌تواند با پیروزی در این دیدار دوباره به صدر جدول راه یابد، اما انگیزه بالای فکری و شاگردانش کار را را برای یاران نویدکیا مشکل کرد. مسجد سلیمانی‌ها با یک دفاع فشرده و چند لایه و کم اشتباه، راه‌های نفوذ را بر میزبان خود بستند و در روز درخشش کرمانشاهی، سنگربان جوان و خوش استیل‌شان، موفق شدند یک امتیاز شیرین از نقش جهان به مسجد سلیمان ببرند. به نظر می‌رسد فکری پس از ناکامی در استقلال حالا انگیزه‌های زیادی برای اثبات خود دارد و با این شروع خوب، نوید روز‌های بهتر را به هواداران تیم اول شهر اولین‌ها داد.
البته در آن سو نیز سپاهان در ادامه روند رو به پیشرفتش، توانست رکورد پاسکاری را در لیگ برتر با ۷۲۱ پاس بین بازیکنان شکست.


پایان کار نارنجی‌ترین سرمربی نارنجی‌پوشان
ابراهیم صادقی جوان که تمام عمر فوتبالی خود را در پیراهن نارنجی سایپا گذراند و مربی‌گری را هم روی نیمکت همین تیم آغاز کرد سرانجام و پس از دو دهه حضور در این باشگاه به‌عنوان بازیکن و مربی به دلیل نتایج ضعیف از سمت خود استعفا داد تا بعد از سال‌ها بین این مربی جوان و بی‌حاشیه و باشگاه جوان‌پرور سایپا جدایی افتد، هرچند هنوز و تا لحظه تنظیم این یادداشت واکنش مسئولان سایپا به این استعفا مشخص نشده، اما به نظر می‌رسد صادقی و سایپا به پایان راه رسیدند و در ادامه رقابت‌ها باید شاهد حضور فرد دیگری روی نیمکت این تیم باشیم.

شاگردان صادقی که انصافا فوتبال قابل‌قبولی را ارائه می‌دادند و حتی تا مقطعی از فصل نتایج خوبی را هم کسب کردند و در نیم فصل اول موفق شدند پرسپولیس و سپاهان را متوقف کنند و استقلال را در آزادی شکست دهند، به یکباره دچار مشکل نتیجه‌گیری شدند و به‌خصوص در نیم فصل دوم امتیازات اکثر بازی‌ها را از دست دادند تا به رده‌های پایین جدول سقوط کنند و حتی به منطقه خطر جدول رده‌بندی نزدیک شوند. حالا باید دید چه کسی جایگزین صادقی می‌شود و این تیم جوان و خوش آتیه در ادامه راه چه نتایجی کسب می‌کند.

بازگشت گل‌گهر به جدول
هفته بیستم، هفته خوش‌یمنی برای خودروسازان نبود و پیکان هم مانند سایپا مغلوب حریف کرمانی شد تا گل‌گهر با این سه امتیاز دوباره به رده‌های بالای جدول نزدیک شود و در یک سوم پایانی فصل نیم نگاهی به کسب رتبه‌های بالاتر و کسب سهمیه آسیایی داشته باشد. هفته بد خودروسازان تهرانی مقابل صنعتی‌های کرمانی یکبار دیگر زنگ خطر را برای فوتبال پایتخت به صدا در آورد که انشاالله در یادداشت‌های بعدی به فوتبال تهران و بخصوص خودروسازان تهرانی خواهم پرداخت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی