تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

ظریفیان: سید حسن خمینی به عنوان نامزد به جبهه اصلاح‌طلبان پیشنهاد کردیم

غلامرضا ظریفیان عضو شورای مرکزی ایثارگران سید حسن خمینی را نامزد پیشنهادی این تشکل به جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی دانست.

کد خبر: ۸۶۱۲۵
۱۷:۳۲ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰

غلامرضا ظریفیان

دیدارنیوز: عضو شورای مرکزی حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب با بیان اینکه حزب مجمع ایثارگران نیز کاندیدای حزبی نداشته است، گفت: تأکید ما بر این بوده که به سراغ شخصیت‌های ملی برویم تا بتوانیم در این حوزه نقش تاثیرگذارتری داشته باشیم.

غلامرضا ظریفیان در ارزیابی فعالیت جریان اصلاحات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: احزاب اصلاح‌طلب در قالب جبهه اصلاحات ایران فعالیت می‌کنند؛ طبیعتاً جبهه اصلاحات ایران کارگروه‌های مختلفی دارد و آیین‌نامه‌های مختلفی تدوین کرده‌اند که با خرد جمعی کاندیدا‌ها را معرفی کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب افزود: برخی از اعضا کاندیدای حزبی معرفی کرده‌اند و برخی از اعضا مانند مجمع ایثارگران معتقدند که باید به سراغ کسانی بروند که از نظر کنش، اندیشه و نگاه اصلاح‌طلب باشد، مقبولیت عمومی بالایی داشته باشد و از اشخاص ملی باشد؛ همچنین ویژگی پاکدستی و سلامت اقتصادی‌شان نیز روشن و مشخص باشد.

وی بیان کرد: در این راستا پیشنهاد مجمع ایثارگران آقای خاتمی و سپس سیدحسن خمینی بود که این افراد در دستور کار قرار گیرند، اما در نهایت نظر نهایی را جبهه اصلاحات اعلام خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: فعلاً جبهه اصلاحات ایران وارد مصادیق نشده و تنها بخشی از احزاب، کاندیدای خود را معرفی کرده‌اند و حزب مجمع ایثارگران نیز کاندیدای حزبی نداشته است و تأکید ما بر این بوده که به سراغ شخصیت‌های ملی برویم تا بتوانیم در این حوزه نقش تاثیرگذارتری داشته باشیم.

وی گفت: شورای نگهبان تاکنون اعلام موضع نکرده که رویه خاصی را در این دوره اعمال می‌کند یا همچنان بر سنت قبلی پایبند است. نوع برخورد شورای نگهبان نوعی برخورد بسته با کاندیدای اصلاح طلب است.

ظریفیان اظهار کرد: به نظر می‌رسد که در انتخابات ریاست جمهوری نیز ما با نوعی برخورد بسته و انقباضی روبه رو هستیم. فعلاً نگاه این است، مگر اینکه با توجه به اینکه جامعه به حضور حداکثری نیاز دارد تا بتواند مشکلات داخلی و خارجی را بهتر حل کند و حضور حداکثری مردم ضریب امنیت کشور را بالا می‌برد و یکی از اقتضائات این موضوع این است که مردم احساس کنند که کاندیدایی که مورد قبول آنهاست، امکان حضور دارد تا بتوانند به او رجوع کنند.

این تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: بنابراین تاکید و توصیه احزاب اصلاح طلب و دلسوزان کشور این است و در سخنان سید حسن خمینی نیز به این مساله تاکید شده که ما باید به خواست مردم بازگردیم تا مردم احساس کنند که گروه‌های مختلف می‌توانند انتخاب خود را داشته باشند و با نگاهی گشوده به جریان‌های مختلف دیده شوند. امیدواریم که این اتفاق بیافتد، اما علائمی را در این عرصه مشاهده نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا جبهه اصلاحات ایران از احزاب درخواست کرده که نامزد‌های خود را به این جبهه معرفی کنند؛ گفت: بله، اما در نهایت باید منتظر باشیم ببینیم تصمیم نهایی چه خواهد بود و ما با چه آرایشی روبرو هستیم؛ آیا این امکان وجود دارد که یک مجموعه منسجم فعال ایجاد شود؟ اگر مجموعه‌ای فعال و کارامد معرفی شود که توانایی فعالیت در عرصه مدنی را دارا باشد، مجمع ایثارگران نیز به طور فعال حضور پیدا خواهد کرد.

ظریفیان به عملکرد شورای پنجم شهر تهران اشاره کرد و افزود: به نظر من در این دوره شهرداری عمدتاً در حوزه فعالیت‌های نرم افزاری گام برداشت. تمهیدات شورا نیز در این تصمیمات نقش موثری داشت و شهرداری برخلاف دوره‌های گذشته به سمت تراکم فروشی نرفت که این یکی از عملکرد‌های خوب این دوره بود.

وی افزود: با این حال طبیعی است که انتظار جامعه با توجه به مشکلاتی که ما در عرصه توسعه نیافتگی شهر تهران شاهد آن هستیم، بیش از این مقدار بود و ما انتظار عملکرد بهتر از شورای شهر داریم. به دلیل بدهی‌های سنگینی که از دوره قبل باقی مانده بود و اعضای دوره پنجم قصد نداشتند تراکم فروشی کنند، بر همین اساس با مشکلات سخت‌افزاری و نرم افزاری جدی روبرو شدند. در مجموع عملکرد این دوره نمره قبولی خیلی بالایی ندارند.

این عضو شورای مرکزی حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب درباره حضور مردم در انتخابات نیز بیان کرد: اگر احساسی در مردم رشد کند که معیشت و زندگی اقتصادی آن‌ها در حال رونق است و یا امید به آینده افزایش یابد، انگیزه حضور مردم در انتخابات افزایش خواهد یافت. دولت و همه مسئولان باید کرونا را مهار کنند، چون توزیع واکسن در انگیزه مردم بسیار مؤثر است. همچنین نقش مهمی که شورای نگهبان و نظام سیاسی ایفا می‌کند که گروه‌های مختلف بتوانند با حضور جدی‌تر و سلایق و علایق مختلف در عرصه انتخابات کاندیدا‌های خود را داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اولویت اول بحث اقتصاد و احساس گشایش در سیاست خارجی است و اولویت دوم مهار کرونا و توزیع واکسن و بحث سوم نیز گشودگی در عرصه انتخابات و معرفی کاندیداهاست که باید مدنظر قرار گیرد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی