تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کفش تفتیان دزدیده شد؛ یوزپلنگ ایرانی در بهت!

در مسابقات بین‌المللی دو و میدانی در مشهد یک اتفاق نادر رخ داد و کفش‌های سریع‌ترین مرد ایران غیب شد.

کد خبر: ۸۶۰۶۴
۱۲:۳۶ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰

کفش یوزپلنگ ایرانی دزدیده شد؛ تفتیان در بُهت!

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: سریعترین مرد ایران که رویای رسیدن به رکورد زیر ۱۰ ثانیه را هم در سر می‌پروراند، یکی از شرکت کنندگان در رقابت دوی صد متر مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا (ع)، گرامیداشت استاد علی باغبان‌باشی بود؛ مسابقاتی که به میزبانی ورزشگاه شیک و مدرن امام رضا مشهد در حال برگزاری است.

این انتظار نیز وجود داشت که تفتیان به عنوان سریعترین مرد تاریخ ورزش ایران، بتواند در این مسابقه بین المللی که در زادگاهش برگزار می‌شد، عنوان قهرمانی را کسب کند، اما برخلاف انتظار به عنوان نفر دوم از خط پایان مسابقه دوی صد متر عبور کرد. مقام اول به حسین علی الخفاجی از عراق با رکورد ۴۵/۱۰ رسید و مقام دوم را حسن تفتیان از خراسان رضوی با رکورد ۱۰.۴۷ به نام خود ثبت کرد و مقام سوم را هم محمد حسین ابارقی از کرمان با رکورد ۱۰.۵۹ کسب کرد.

تفتیان، اما بعد از این نتیجه نسبتا دور از انتظار در فاصله کمتر از ۴ ماه تا المپیک توکیو، از یک اتفاق عجیب و بدشانسی خود قبل از مسابقه پرده برداشت: «قبل از مسابقه و وقتی می‌خواستم گرم کنم، متوجه شدم که کفش هایم در کیفم نیست. همه جا را که چک کردیم، متوجه شدیم در دستگاه ایکس ری ورودی ورزشگاه کفش‌ها بیرون افتاده و وقتی به مسئول آن بخش مراجعه کردیم، گفت که فرد دیگری اعلام کرده کفش‌های متعلق به اوست و آن را تحویل گرفته! به همین خاطر کاملا به هم ریختم و مجبور شدم از یک دونده ۸۰۰ متر کفش قرض بگیرم که به پایم هم بزرگ بود! دوست داشتم هر طور شده در مشهد قهرمان شوم و به همین خاطر اگر لازم بود، حتی پابرهنه هم می‌دویدم، اما استرس بدی قبل از مسابقه به من وارد شد.»

سریعترین مرد ایران که لقب یوزپلنگ ایرانی را هم یدک می‌کشد، درباره تاثیر این بدشانسی روی عملکرد خود می‌گوید: «صد درصد کار ما دونده‌ها وابسته به کفش‌هایمان است و بزرگ بودن این کفش باعث شد هم در استارت و هم در خط پایان تعادلم را از دست بدهم. رشته ما هم وابسته به صدم ثانیه هاست. شاید هر کسی جای من بود، با این شرایط نمی‌توانست بدود، اما بازهم من رکورد بدی نزدم و دوم شدم.»

تفتیان در پاسخ به این سوال که ارزش مادی این کفش‌ها چقدر بوده، می‌افزاید: «فکر می‌کنم حدود ۱۰ میلیون قیمت این کفش‌ها باشد، اما مشکل اصلا بحث مادی آن نبود. اولا از این کفش‌ها در ایران نیست و ثانیا اگر آقا دزده اجازه می‌داد من در این مسابقه با کفش هایم بدوم، خودم بعد از مسابقه آن را برمی گرداندم، چون چند بار در ورزشگاه اعلام کردیم که هر کسی کفش‌ها را گرفته، بیاورد، اما خبری نشد.»

جالب است که برخی از رسانه‌ها حرف‌های تفتیان را بهانه‌ای برای توجیه مقام دوم دانسته و حتی او را متهم کردند که شأن امام هشتم (ع) را که این مسابقات به نام او برگزار شده رعایت نکرده است! به هر حال ماجرای حسن تفتیان در این مسابقه اتفاقی عجیب بود که شاید در هیچ نقطه دیگیر از دنیا رخ نداده باشد!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی