تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی در جهان همزمان با عدم موفقیت در روند واکسیناسیون

با ناکام ماندن تلاش‌ها برای انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس، اعمال مقررات و محدودیت‌های کرونایی جدید در سراسر جهان از سر گرفته شده است.

کد خبر: ۸۵۹۸۲
۱۶:۱۶ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی در جهان

دیدارنیوز ـ قرنطینه‌های محلی و محدودیت‌های جدید کرونایی برای ده‌ها میلیون نفر از مردم کشور‌های مختلف از هند گرفته تا آرژانتین در نظر گرفته شده است چرا که موارد جدید ابتلا به کروناویروس افزایش پیدا کرده و توزیع واکسن به دلیل کمبود یا در برخی کشور‌ها به خاطر ترس از عوارض جانبی متوقف شده است.

در هند، ذخایر واکسن کروناویروس در ایالت ماهاراشترا رو به اتمام است و سیستم سلامت به دلیل افزایش موارد ابتلا با فشار مضاعفی روبروست. تسهیل محدودیت‌های کرونایی در کنار برگزاری مراسم‌های مختلف موجب شد تا این کشور پرجمعیت جهان از اواخر ماه مارس با افزایش بیش از یک میلیون مورد ابتلا روبرو شود.

بر اساس محدودیت‌های جدید در هند، ساکنان ایالت ماهاراشترا روز‌های آخر هفته تنها برای مسافرت و خرید غذا یا دارو می‌توانند از خانه خارج شوند.

همچنین مقررات منع تردد برای هشت میلیون نفر از ساکنان شهر بوگوتا در کلمبیا که با سومین موج بیماری مواجه است در نظر گرفته شده است. این محدودیت‌ها شامل هفت میلیون نفر دیگر از مردم چهار شهر دیگر کلمبیا نیز می‌شود.

در آرژانتین نیز محدودیت تردد شبانه اعمال شده که بر اساس آن رفت و آمد از نیمه شب تا شش صبح ممنوع است.

در تمامی مناطق فرانسه نیز نوعی از محدودیت کرونایی اعمال می‌شود. در عین حال تلاش دولت آلمان برای کنترل تردد و فعالیت کسب و کار‌ها در چندین ایالت که از قبول این محدودیت‌ها سرباز زده اند، متوقف شده است.

به نقل از مدیکال اکسپرس، اعمال محدودیت‌های کرونایی در برخی کشور‌ها درحالی اعمال می‌شود که در برخی کشور‌ها روند بازگشایی آغاز شده است. مقامات ایتالیا اعلام کرده اند که محدودیت‌های کرونایی در برخی مناطق این کشور از روز‌های آینده برداشته می‌شوند و این در حالیست که هنوز نگرانی‌ها از آمار بالای فوتی‌ها و فشار بر کادر درمان به قوت خود باقیست. اسلوونی نیز اعلام کرده است که محدودیت‌های کرونایی را کاهش داده و از دوشنبه قانون منع رفت و آمد شش ماهه متوقف می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی