تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

معرفی گزینه بایدن برای مدیریت امور روسیه در شورای امنیت ملی

بر اساس گزارش پایگاه آکسیوس با استناد به یک منبع آگاه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد متیو روجانسکی، رئیس انستیتوی "کنان" وابسته به مرکز ویلسون را به عنوان مدیر روسیه در شورای امنیت ملی کشورش منصوب کند.

کد خبر: ۸۵۹۱۱
۱۲:۲۹ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

معرفی گزینه بایدن برای مدیریت امور روسیه در شورای امنیت ملی

دیدارنیوز - به نقل از پایگاه آکسیوس، روجانسکی از بابت تسلطش به مسائل روسیه مورد تحسین قرار گرفته و نامش مکررا در رسانه‌های آمریکا به عنوان مفسر و کارشناس این حوزه ذکر می‌شود. اما عملکرد او با انتقادهایی نیز همراه بوده از جمله در سال ۲۰۱۸ یک فارغ‌التحصیل اوکراینی انستیتوی کنان در نامه سرگشاده‌ای اندیشکده تحت مدیریت او را "یک ابزار مداخله سیاسی روسیه که خودش خبر ندارد" توصیف کرد.

روجانسکی به عنوان مدیر انستیتوی کنان که به عنوان یکی از رده بالاترین اندیشکده‌های متخصص حوزه روسیه در جهان تلقی می‌شود از سال ۲۰۱۳ خدمت کرده است. او سابق بر آن معاون مدیر برنامه روسیه و اوراسیا در بنیاد موقوفه صلح بین‌الملل کارنگی بوده است.

روجانسکی در سال ۲۰۱۷ به انتقاد از "پارانویای سبک جنگ سردی آمریکا از لولوی روسیه" پرداخته و گفت که پوتین "یک مشکل بزرگ برای آمریکا است" در حالی که استدلال کرد که تشدید تنش با روسیه در بردارنده "ریسکهای غیرقابل قبول" است.

او به طور مداوم خواستار مدیریت رقابت با روسیه به نحوی که حافظ منافع آمریکا باشد و ریسک‌ها را به حداقل برساند شده است.

روجانسکی در یک مقاله در سال گذشته میلادی در نشنال اینترست از سیاست آمریکا در استفاده افراطی از تحریمها انتقاد کرده و گفت: روسیه قرار نیست کنار برود. همزیستی مسالمت آمیز همچنین امری ضروری صرف نظر از این که حکومت پوتین چقدر ناخوشایند باشد باقی می‌ماند.

در سال ۲۰۱۸ یک فارغ التحصیل ۳۱ ساله اوکراینی انستیتوی کنان در نامه سرگشاده‌ای از این اندیشکده از بابت "سیاستهایی فزاینده در حمایت از کرملین، فقدان وجود رویه‌های دموکراتیک و ارتباط غیرحرفه‌ای با فارغ التحصیلان انستیتوی کنان در اوکراین" انتقاد کرد.روجانسکی همچنین در جریان اعتراف پل مانافورت، مدیر سابق کمپین ترامپ از بابت اتهام لابی‌گری خارجی ثبت

نشده و غیرقانونی به نمایندگی از ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور اسبق اوکراین حاضر بود.

مانافورت، در یک ایمیل به تاریخ آوریل ۲۰۱۳ که در اسناد دادگاهی ارائه شده از سوی رابرت مولر، بازرس ویژه سابق تحقیقات مربوط به ارتباط ترامپ با روسیه مورد استناد قرار گرفت، نوشت: "این هفته ما به هدایت تلاشها در خصوص تعدادی از مقاله‌های خبری مثبت منتشر شده در برخی نشریات برجسته و رسانه‌های حوزه دیجیتال پرداختیم."

یکی از مقاله‌هایی که مانافورت به آن لینک داد یک مقاله روجانسکی در سی ان ان بود که در آن استدلال شد یانوکوویچ می‌توانست با آزاد کردن یولیا تیموشنکو، رهبر مخالفان دولتش از زندان، اعتبار بیشتری از بابت طیف گسترده اصلاحاتی که اجرا کرده کسب کند.

رابرت لیتواک، معاون ارشد رئیس مرکز ویلسون به آکسیوس گفت: متیو روجانسکی از اعضای مرکز ویلسون یکی از کارشناسان ارشد کشور در حوزه روسیه، اوکراین و منطقه است. مقاله مطرح شده در سی ان ان و همه فعالیتهای این مرکز محصول تحقیقات و تحلیلها مستقل است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی