تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

صادرات ۱۲۵ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق

مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

کد خبر: ۸۵۸۸۷
۱۱:۱۸ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

صادرات ۱۲۵ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق

دیدارنیوز ـ روح‌الله غلامی روز یکشنبه در گفتگویی با بیان اینکه سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا بمدت چند ماه صادرات کالا در مرز مهران تعطیل شد، اظهار داشت: در هر روز کاری تعداد ۳۰۰ دستگاه کامیون از طرف عراق برای انتقال کالا‌های تجار به عراق وارد محوطه پایانه مرزی مهران می‌شوند.

وی ادامه داد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا هم‌اکنون قرنطینه‌های بهداشتی در مرز مهران فعال است و تیم‌های بهداشتی در این مرز برای غربالگری و پایش افراد آلوده و انجام اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌ها حضور دارند.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: روزانه کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شوند که تمامی این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

غلامی یادآور شد: تشدید اقدام‌های بهداشتی در مرز و غربالگری و پایش بهداشتی رانندگان و همچنین ضدعفونی کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی در راستای مقابله با بیماری ویروسی کرونا در مرز بین المللی مهران انجام می‌شود.

وی با اشاره به میزان مجموع صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته گفت: در این مدت یک هزار و ۵۴۲ محموله ترانزیتی به ارزش ۴۶۴ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

غلامی افزود: در این مدت ۹۰۷ هزار تن صادرات به کشور عراق از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: صادرات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی